... Hier stopte ik met lezen.quote:Op maandag 25 september 2006 18:01 schreef punkjunk het volgende:
Ik heb van t weekend een gitaar versterktje van me neef gekregen, een Washburn VGA30. Ik dacht eerst dat het niet zo veel soeps was toen ik hem op zijn Lond City Strat uitprobeerde. Maar thuis op me Ibanez Gio klonk ie eigelijk toch wel supper strak. Een snoeihard fel geluid met de distortion aan, bass eruit,
Het zal wel aan mij liggen... maar wat wil je dan precies beginnen? Een studio?quote:Op maandag 25 september 2006 15:19 schreef Ibanez het volgende:
[..]
wie weet raad?
Hoe start ik dit op? Ik kan met iemand samen een deal sluiten door 'voor ons zelf te beginnen'. Ik ben degene die de ruimte regelt en de financiën afhandeld, instrumenten en vertsterkers en ideeën ter beschikking stelt en de hypotheek gaat regelen. De tweede persoon (een geniale producer, mixer en master, waarvan ik denk dat hij het helemaal gaat maken omdat ie NU al diverse deals met labels heeft opdat al het werk van dat label 'onze' kant op komt) doet het mix, en produceer werk en masterd de boel, stelt versterkers, gitaren en mic's ter beschikking en heeft een complete thuisstudio vanwaar een professionele, kleinere, studio niet te onderscheiden is. Er moet misschien een investering gedaan worden om een iets grotere mixtafel aan te schaffen en eventueel wat mic's en kleinmateriaal. Tevens komt er boven de ruimte een eventuele 'chill' ruimte met slaapvertrekken en sanitair voor de mensen die de studio (incl. producer) willen huren voor een week. Het ondernemersplan ben ik op dit moment mee bezig, dat is niet het probleem. Wat wel?
- moet het een B.V. , V.O.F, of eenmanszaak worden (incl. 1 personeelslid)?
- Is er een startsubsidie zoals bij startende ondernemers het geval is in andere sectoren?
- Zijn er subsidies ter beschikking gesteld door NPI of iets dergelijks.
Wie heeft er hier ervaring met dit soort zaakjes?
quote:Op maandag 25 september 2006 19:21 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen... maar wat wil je dan precies beginnen? Een studio?
Ik denk dat (indien je een goede "relatie" hebt met je compagnon), je het beste een VOF kunt oprichten. Je blijft dan wel hoofdelijk aansprakelijk voor de schulden van jullie bedrijf...
Maar ze zullen vast bij WGR meer weten...
quote:voor de mensen die de studio (incl. producer) willen huren voor een week.
Tot 100 mb gaat met www.yousendit.comquote:Op maandag 25 september 2006 19:33 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee, is ook onmogelijk te versturen. veel te groot.
weet ik schat, maar het is bijna 2 gbquote:Op maandag 25 september 2006 19:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Tot 100 mb gaat met www.yousendit.com![]()
en waar is die studio dan?quote:Op maandag 25 september 2006 15:19 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Je kunt het beste de files van DKFH importeren in Cubase, Pro Tools of Loegic of iets derelijks. Dan heb je in die programma's diverse sporen om geluiden van DKFH te verwerken.
Owja:
wie weet raad?
Hoe start ik dit op? Ik kan met iemand samen een deal sluiten door 'voor ons zelf te beginnen'. Ik ben degene die de ruimte regelt en de financiën afhandeld, instrumenten en vertsterkers en ideeën ter beschikking stelt en de hypotheek gaat regelen. De tweede persoon (een geniale producer, mixer en master, waarvan ik denk dat hij het helemaal gaat maken omdat ie NU al diverse deals met labels heeft opdat al het werk van dat label 'onze' kant op komt) doet het mix, en produceer werk en masterd de boel, stelt versterkers, gitaren en mic's ter beschikking en heeft een complete thuisstudio vanwaar een professionele, kleinere, studio niet te onderscheiden is. Er moet misschien een investering gedaan worden om een iets grotere mixtafel aan te schaffen en eventueel wat mic's en kleinmateriaal. Tevens komt er boven de ruimte een eventuele 'chill' ruimte met slaapvertrekken en sanitair voor de mensen die de studio (incl. producer) willen huren voor een week. Het ondernemersplan ben ik op dit moment mee bezig, dat is niet het probleem. Wat wel?
- moet het een B.V. , V.O.F, of eenmanszaak worden (incl. 1 personeelslid)?
- Is er een startsubsidie zoals bij startende ondernemers het geval is in andere sectoren?
- Zijn er subsidies ter beschikking gesteld door NPI of iets dergelijks.
Wie heeft er hier ervaring met dit soort zaakjes?
Ik heb daar pas een strap besteld. Echt goede service! Had de verkeerde kleur besteld, dus had even een mailtje gestuurd, ze hebben het toen meteen verandert!quote:Op maandag 25 september 2006 20:14 schreef Neidropje het volgende:
mmm staat deze al in de op? Leuke spulletjes te koop daar
http://www.maverick-music.com/
wat zijn de verzendkosten en hoe lang doet het erover om hier te komen?quote:Op maandag 25 september 2006 20:48 schreef mberg86 het volgende:
[..]
Ik heb daar pas een strap besteld. Echt goede service! Had de verkeerde kleur besteld, dus had even een mailtje gestuurd, ze hebben het toen meteen verandert!
Te geil! en helaas té duur...quote:Op maandag 25 september 2006 19:02 schreef TeleluvR het volgende:
Wat een prijs!!!![]()
Gretsch
Wel een beauty!![]()
[afbeelding]
Bij Thomann heb je 12 pakjes snaren voor 12 euro!quote:Op maandag 25 september 2006 23:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Dat is zonder extra kosten wel goedkoop, 12 pakjes snaren voor 42 dollar.
Veel te duur, gaat ie er nooit voor krijgen!quote:
quote:Op dinsdag 26 september 2006 07:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Bij Thomann heb je 12 pakjes snaren voor 12 euro!![]()
Ah ok, half er uit draaien is niet zo'n probleem. Je zei namelijk bas eruit, waar ik begreep dat je de bas volledig uitzetquote:Op maandag 25 september 2006 19:04 schreef punkjunk het volgende:
[..]
hoezo, wat is er mis met de lage tonen half uit te draaien?
Ja, idd een studio..Dit is misschien wel een goed advies. Ik heb me gisteravond enorm verdiept erin en ben wat wijzer geworden! Bedankt iedereen!quote:Op maandag 25 september 2006 19:21 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen... maar wat wil je dan precies beginnen? Een studio?
Ik denk dat (indien je een goede "relatie" hebt met je compagnon), je het beste een VOF kunt oprichten. Je blijft dan wel hoofdelijk aansprakelijk voor de schulden van jullie bedrijf...
Maar ze zullen vast bij WGR meer weten...
áls, dan in het zuidelijkste zuiden van Limburg....quote:Op maandag 25 september 2006 20:10 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
en waar is die studio dan?![]()
![]()
Ik heb de Gibson versie, en dat is echt een ontzettend scheurijzer! hup versterker op 11 en raggen! De elementen zijn echt ontzettend 'heet' en vol dynamics!quote:Op maandag 25 september 2006 14:35 schreef Even het volgende:
ESP EX met EMG ¤2.585,00![]()
Op de site van ESP stond 800 dollar.....
Vind het wel een vet model, is die Epiphone explorer gothic van goede kwaliteit? Jammer van de Floyd die daar standaard op zit![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |