Het moet sneller!quote:Op zondag 24 september 2006 14:26 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
hoezo wat is het![]()
als je bedoelt wat voor nummer, het is een eigen creatie.
het is nog geen heel nummer maar dat komt nog.![]()
was ook de bedoeling dat dit dan een intro ofzo is, en dan een snel rag stuk met gruntsquote:
Klinkt lekker idd! Mooie mix ook met de drums en gitaareffecten!quote:Op zondag 24 september 2006 16:58 schreef Maaark het volgende:
Dank! Het mooie akoustische geluid is mogelijk gemaakt door mijn nieuwe Alesis IO2 USB mixertje (helaas met wat latencyproblemen), en Behringer C1 microfoon... Al is met wat gekloot met filters/EQ's in Ableton deze kwaliteit ook gewoon met een PC-microfoon te behalen... Volgens mij zitten er nog stukjes in die op die manier opgenomen zijn zelfs.
Heh, het doet me niet echt aan Showbiz denken, maar ik ben die CD weer es aan het luisteren; mooi plaatje...
Wat voor geluidskaart gebruik je?quote:Op zondag 24 september 2006 20:17 schreef Maaark het volgende:
Direct monitoring... tsjah, als je dan een elektrische gitaar inplugt hoor je eerst alleen op het linker kanaal het "schrale kale geluid" en dan gaat 'ie door mn modelling programma (Guitar Rig 2)... daar zit dus verschil tussen dus moet je wel erg goed opletten...
Maar da's niet het grootste probleem; er is een driverbug ofzo; ik moet de driver om het halfuur resetten want anders gaat 'ie kraken ofzo...
Goed initiatief.quote:Op zondag 24 september 2006 23:11 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Mensen! Als we alle samples op een centrale pagina gooien... blijven ze daar voor altijd staan en hebben we een leuke centrale database. Goed idee?
http://www.soundclick.com/bands/pageartist.cfm?bandID=605638
Om in te loggen: "fok@fok.nl" of "fokgitaristen", wachtwoord = bitarift. En dan uploaden wat je wil. Ik heb er effe een test op gezet: een sample van mij. Mooie black metal productie, midi drums erbij, en de gitaarpartijen zijn ingespeeld door een strat, met de treble voluit voor die lekkere schelle klanken. En natuurlijk slechte tekst en belachelijk veel reverb over de vocals.
Sinds afgelopen week een Alesis IO2...quote:Op zondag 24 september 2006 22:36 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Wat voor geluidskaart gebruik je?
Leuk bedacht, zal er zeker wat op gaan zetten.quote:Op zondag 24 september 2006 23:11 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Mensen! Als we alle samples op een centrale pagina gooien... blijven ze daar voor altijd staan en hebben we een leuke centrale database. Goed idee?
http://www.soundclick.com/bands/pageartist.cfm?bandID=605638
Om in te loggen: "fok@fok.nl" of "fokgitaristen", wachtwoord = bitarift. En dan uploaden wat je wil. Ik heb er effe een test op gezet: een sample van mij. Mooie black metal productie, midi drums erbij, en de gitaarpartijen zijn ingespeeld door een strat, met de treble voluit voor die lekkere schelle klanken. En natuurlijk slechte tekst en belachelijk veel reverb over de vocals.
Het cabinet dat ontwikkeld is bij de Spider II top wel.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:39 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd naar Ibanez' ervaringen met die Line6 4x12 cab. Zijn ze echt zo slecht als hij zegt?
rijmt
Ok.quote:Op maandag 25 september 2006 10:19 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Het cabinet dat ontwikkeld is bij de Spider II top wel.
Deze:
Spider 412 Cab van Line 6:
[afbeelding]
De versterkertop stond nog niet eens half open of het cabinet was al heel erg overstuurd door het laag in de distortion. Daarbij opgeteld dat ik met weinig laag en veel mid in de distortion speel, kwam ik tot de conclusie dat het cabinet niet echt een lekkere sound creëerde. Hoe cliché ook: met de Marshall 1960 A Lead was de sound wel vet, en als je iets niet overstuurd krijgt.....
O, ik dacht eerst dat dat een mixertje was!quote:Op maandag 25 september 2006 07:24 schreef Maaark het volgende:
[..]
Sinds afgelopen week een Alesis IO2...
Heb je misschien niet rekening gehouden met het zgn. Fletcher-munson principe: als je op laag volume een patch bouwt, is hij op hoog volume veel basrijker ivm met compensatie in onze oren. Trucje wat je kan doen: pak een tubescreamer voor je amp met de drive helemaal op 0 en de gain wel zo hoog dat je een even hard signaal in je amp krijgt als normaal. Het circuit in de tubescreamer zorgt er dan voor dat het laag veel strakker wordt. Dit is een veelgebruikte truc door heavey-metalgitaristen.quote:Op maandag 25 september 2006 10:19 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Het cabinet dat ontwikkeld is bij de Spider II top wel.
Deze:
Spider 412 Cab van Line 6:
[afbeelding]
De versterkertop stond nog niet eens half open of het cabinet was al heel erg overstuurd door het laag in de distortion. Daarbij opgeteld dat ik met weinig laag en veel mid in de distortion speel, kwam ik tot de conclusie dat het cabinet niet echt een lekkere sound creëerde. Hoe cliché ook: met de Marshall 1960 A Lead was de sound wel vet, en als je iets niet overstuurd krijgt.....
Nouja, om heel eerlijk te zijn hebben we de distortions afgesteld op hoog volume, dus dat probleem hebben we omzeild. N.b. waren het de distortions van de top zelf.quote:Op maandag 25 september 2006 10:43 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
O, ik dacht eerst dat dat een mixertje was!![]()
[..]
Heb je misschien niet rekening gehouden met het zgn. Fletcher-munson principe: als je op laag volume een patch bouwt, is hij op hoog volume veel basrijker ivm met compensatie in onze oren. Trucje wat je kan doen: pak een tubescreamer voor je amp met de drive helemaal op 0 en de gain wel zo hoog dat je een even hard signaal in je amp krijgt als normaal. Het circuit in de tubescreamer zorgt er dan voor dat het laag veel strakker wordt. Dit is een veelgebruikte truc door heavey-metalgitaristen.
Jeps! Die van de Vetta zijn stukken beter, maar dat mag ook wel gezien het prijsverschil.quote:Trouwens is deze cab anders dan de 4x12 vd vetta?
Die moet je er absoluut bij houden, 2x 12 voor het hogere werk. Die hebben een hele mooie sound bij solo's e.dquote:
Ik had al 25 geboden voor je Warpquote:Op zondag 24 september 2006 15:37 schreef Neidropje het volgende:
voor de effecten freaks:
[TR] / [TK] Diverse effectpedalen. (tegen playstation?)
quote:Op maandag 25 september 2006 10:15 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Leuk bedacht, zal er zeker wat op gaan zetten.
! Hoop dat er meer meedoen| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |