abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42016676
Ik heb het nu 1/2 weekjes aangekeken maar ik irriteer me er mateloos aan!
Ons groepje bestaat uit 8 man, maar uit die groep doen er maar 2 actief mee (ik en nog een jongen)
Wij doen alles en de rest maar meelopen en van ons profiteren. Ik heb geprobeerd dit aan te kaarten bij mijn begeleider, maar die vind dat ik deze leerlingen aan moet sporen. Ik vind dat geen oplossing en bovendien zullen ze wel Ja zeggen, maar vevolgens het tegenovergestelde doen.
Als klap op de vuurpijl moeten we het volgende blok met hetzelfde groepje te werk gaan.

Op het MBO zag ik dit nog wel door de vingers, maar hier op het HBO vind ik het verschrikkelijk

Enige tips ?
pi_42016717
quote:
Op donderdag 21 september 2006 15:30 schreef DamzkoO het volgende:


Enige tips ?
Kap er zelf ook mee.
pi_42016724
Is er misschien een groot leeftijdsverschil tussen de actieve en de lamme groepsleden? Ik merk zelf dat ik de iets jongere mensen meer moet stimuleren en min of meer de leiding op me moet nemen wil het project van de grond komen...
  donderdag 21 september 2006 @ 15:32:51 #4
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_42016757
Heb ik hier ook last van...

De oplossing heet procesverslag. Als je dat moet maken moet je in het individuele deel daarvan gewoon uitdrukkelijk vermelden dat die knakkers niks hebben uitgespookt. Simpel zat.
pi_42016771
quote:
Op donderdag 21 september 2006 15:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
Is er misschien een groot leeftijdsverschil tussen de actieve en de lamme groepsleden? Ik merk zelf dat ik de iets jongere mensen meer moet stimuleren en min of meer de leiding op me moet nemen wil het project van de grond komen...
Op dikkers was het juist andersom:P De jongere studenten moesten de oudere aan het werk zetten
pi_42016778
heb ik ook gehad, twee van die lamme groepen in mijn eerste jaar...
meteen actie ondernemen, je moet die begeleider overtuigen!! dan maar zeuren!

ik heb daardoor btw een half jaar vertraging opgelopen...
pi_42016812
Juist, procesverslagen maken helpt. Verder maak je gewoon een planning waarbij je individueel het werk verdeeld en als ze zich er niet aan houden heb je reden genoeg om ze uit de groep te zetten.

Vorig studiejaar heb ik ook in zo'n groep gezeten en wij hadden elke week twee contact-momenten op school. Degenen die zich niet inzette kwamen hierbij niet opdagen en daardoor mochten ze ze simpel uit de groep zetten.

Dát is juist wat gebeurt op een HBO.
pi_42016817
quote:
Op donderdag 21 september 2006 15:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
Is er misschien een groot leeftijdsverschil tussen de actieve en de lamme groepsleden? Ik merk zelf dat ik de iets jongere mensen meer moet stimuleren en min of meer de leiding op me moet nemen wil het project van de grond komen...
We zijn allemaal rond de 20, geen oudere of jongere personen. Ik neem ook vervolgens de leiding op me, maar ik merk steeds weer dat er verder ook niets van hun kant komt, ook al maak ik de beginstappen
pi_42016826
quote:
Op donderdag 21 september 2006 15:32 schreef Sirolf het volgende:
Heb ik hier ook last van...

De oplossing heet procesverslag. Als je dat moet maken moet je in het individuele deel daarvan gewoon uitdrukkelijk vermelden dat die knakkers niks hebben uitgespookt. Simpel zat.
Inderdaad, zo'n evaluatie waarbij je overige groepsleden een cijfer mag geven, en hun bijdrage mag beoordelen.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
pi_42016966
Dan moet je idd in het evaluatie gedeelte van het project keihard zijn over hoe het is gegaan. Al weet ik wel hoe moeilijk het is om echt hard over iemand te zijn die je persoonlijk goed kent...
pi_42017348
quote:
Op donderdag 21 september 2006 15:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dan moet je idd in het evaluatie gedeelte van het project keihard zijn over hoe het is gegaan. Al weet ik wel hoe moeilijk het is om echt hard over iemand te zijn die je persoonlijk goed kent...
Ik zit er ook aan te denken om alles naar voren te halen, maar ik sta er nogal zwak in. De persoon naast mij die ook veel werk verricht durft niet zo gauw zijn mond open te doen. Daarnaast hebben we de overige 6 man tegen ons wat averechts zal werken.
Ik wil het nogmaals aangeven aan mijn begeleider, maar hij blijft bij zijn punt dat we dit intern moeten oplossen. In de lessen zijn ze ongemotiveerd en zodra het tijd is weten ze niet hoe snel ze weg moeten komen. Met zo'n stuk schorem valt gewoon niet te werken
pi_42017985
Wekelijks verslagen maken! Wie doet wat en wie heeft wat gedaan. Doe dat drie weken (2de week een waarschuwing) en dan degene die 3 weken zijn afspraken niet nakomt zeg je tegen dat hij niet meer hoeft op te komen dagen. Als hij dan gaat klagen heb je een mooi logboek dat zijn process weergeeft.

Welke opleiding doe je eigenlijk?

Ik had ik een keer iemand pas op de allerlaatste dag uit ons groepje geflikkert en die heeft daarna veel problemen gekregen bij de directie. Had ik veel eerder moeten doen.

En als je volgend blok niet weer bij zulke debielen wilt zitten maak dan een afspraak met je tutor. En dan tijdens het gesprek zeggen dat je graag de mogelijkeheden wilt weten om je college geld terug te krijgen omdat je medeleerlingen geen fluit uitvoeren. Dan kom je snel in een productief groepje!
x
pi_42018227
een vriend van mij heeft iemand 2 uur voor een presentatie uit de groep gegooid. Die jongen kwam normaal nooit opdagen dus die dacht dat hij nog gewoon in de groep zat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')