en nog ff een oudje heur :
Op een goede dag op Schiphol staat een Boeing 747 klaar voor vertrek naar een verre bestemming. Vlak voor het opstijgen van het vliegveld maakt de board-stewardess haar laatste ronde.
Terwijl ze langs loopt voor de gordel controle ziet ze een man van top tot teen uitgedost in duikersuitrusting zitten.
Ze vraagt de man nieuwsgierig:
"Meneer, waarom heeft u zich toch zo aangekleed?"
"Nou, " zegt de man, "mochten we neerstorten, dan is op deze vlucht de kans het grootst dat we in zee belanden. Dan kan ik dus gelijk verder zwemmen!"
Verbaasd over het maffe verhaal zegt de stewardess ironisch:
"Als u zich daar prettig bij vloelt meneer, dan wens ik u vast een geslaagde duik. Prettige vlucht meneer!" en ze loopt verder haar ronde.
Enkele plaatsen verder ziet de stewardess tot haar grote verbasing een tweede man in vreemde kleding zitten, dit maal een volledige alpinisten uitrusting, compleet van ijsbijlen tot snowboard.
Wederom vraagt de stewardess - nu met een lichtelijk vervreemde stem - :
"Meneer toch, waarom draagt u in godsnaam dat bergpak in het vliegtuig?"
Waarop de man haar antwoord: "Wel mevrouw, als dit vliegtuig onverhoopt verongelukt, dan zou het wel het aller-vervelendst zijn als dat in de bergen gebeurd. Nou dan klim en glij ik dus gerust verder naar mijn bestemming."
Terwijl de stewardess zich afvraagt wat ze nou weer voor dag heeft antwoord ze de man: "Dat is uw goed recht meneer, wij wensen u een plezierige vlucht." en ze loopt verder haar ronde.
"Dit moet niet gekker worden." denkt de stewardess nog, maar terwijl ze dat denkt belandt ze alweer bij de volgende bizarre situatie. Naast haar ligt een kolos van een negerin wijdbeens terwijl haar buurman haar een beurt geeft. Ietwat schaamtevol tikt de stewardess de man op zijn schouder en vraagt:
"uhm..meneer? Mag ik vragen wat u met die mevrouw naast u aan het doen bent, midden in dit vliegtuig?!?"
"Tuurlijk, " zegt de man, "wanneer dit vliegtuig neer mocht storten is er maar één ding 100% zeker, dat men op zoek gaat naar die zwarte doos! Nu weet ik alvast zeker dat ik er in zit!!!"
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.