En maar afvragen waarom zo'n pauper browser als IE aan de macht blijft en standaarden genegeert worden en het internet vol staat met brak gecodeerde websites. Ja, als je er specifiek voor blijft coden dan blijft dat zo ja.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:27 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
huilie
niet iedereen gebruikt Windows, maar het leeuwendeel van de bezoekers over het algemeen wel (en dat praat ik over 90-95% van de bezoekers). als ik bijna geen FF-users verwacht en ik heb een makkelijkere code-oplossing die wel werkt in MSIE en niet in FF dan heb ik zoiets van tief maar lekker op met je hippiebrowser, dan neem je dat kleine nadeel maar voor lief. eigen keuze van de bezoeker.
Dan ga je of naar de tp of naar een andere anchor op de pagina. Zeker niet naar hetzelfde punt.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:32 schreef cyberstalker het volgende:
Wat ik altijd doe is Ctrl+L en dan Enter. Ook handig als de pagina verspringt bij het laden van grote plaatjes.
Kom daar maar mee aan als jij voor een bedrijf gaat beginnen.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:27 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
huilie
niet iedereen gebruikt Windows, maar het leeuwendeel van de bezoekers over het algemeen wel (en dat praat ik over 90-95% van de bezoekers). als ik bijna geen FF-users verwacht en ik heb een makkelijkere code-oplossing die wel werkt in MSIE en niet in FF dan heb ik zoiets van tief maar lekker op met je hippiebrowser, dan neem je dat kleine nadeel maar voor lief. eigen keuze van de bezoeker.
10% is teveel inderdaad, maar dan nog laat ik de, voor de bezoeker, kleine oneffenheden zitten en geef ik andere zaken prio. dat f5-probleem vind ik een klein probleem zonder al teveel prio, dus terecht dat ze daar niet meteen aan gaan werken.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:33 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
En maar afvragen waarom zo'n pauper browser als IE aan de macht blijft en standaarden genegeert worden en het internet vol staat met brak gecodeerde websites. Ja, als je er specifiek voor blijft coden dan blijft dat zo ja.
En inderdaad zo'n 10% van de bezoekers gebruikt FF, al is dat een gemiddelde en zal je op websites als FoK zien dat dit percentage vele malen hoger ligt.
Jij vind het negeren van 10% van je publiek prima? 10% is een groot aandeel om te negeren.
Je kan hetzelfde ook bereiken door goed gebruik van xhtml+css of desnoods xml+xsl.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:32 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Nee dat is goed. Het is in totaal minder ruimte. De css en javascript code hoeft maar 1 keer in de zoveel tijd geladen te worden. En niet elke keer hele stukken code.
dan heb je het vooronderzoek gewoon kut gedaanquote:Op woensdag 20 september 2006 23:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Kom daar maar mee aan als jij voor een bedrijf gaat beginnen.
"Ja sorry meneer de baas, u loopt nu wel inkomsten mis omdat mijn brakke code niet werkt onder FF en Safari."
Denk dat jij dan fijn je spulletjes kan pakken![]()
Alhoewel wij ook zo'n webbureau hebben die dat geen zak uitmaakt.
Hmm daar heb je inderdaad een punt.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:38 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
10% is teveel inderdaad, maar dan nog laat ik de, voor de bezoeker, kleine oneffenheden zitten en geef ik andere zaken prio. dat f5-probleem vind ik een klein probleem zonder al teveel prio, dus terecht dat ze daar niet meteen aan gaan werken.
hehehe, denk niet dat zoiets snel gebeurt, aangezien je dan waarschijnlijk een groot deel van de basis van het forum om moet gooien, maar wie weet in Replique v1.0quote:Op woensdag 20 september 2006 23:38 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Je kan hetzelfde ook bereiken door goed gebruik van xhtml+css of desnoods xml+xsl.
Door die javascript zooi is het forum ook nog eens totaal onbereikbaar en onleesbaar voor bijv visueel gehandicapten. ja je hebt de text only layout maar hoe moeten ze die vinden?
Nou ja, als het bij jou gaat om kleine oneffenheden ben ik het met je eens. Maar zie soms ook sites die totaal niet of amper werken met een andere browser. Site van ons bedrijf ook... 1000 keer gezegd, het maakt ze niks uit... niet mijn probleem, though.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:43 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
dan heb je het vooronderzoek gewoon kut gedaanals jij een website bouwt en je bedrijf loopt inkomsten mis dan doe je iets verkeerd en terecht dat je op mag donderen.
Als je echter kan staven dat het niet nodig is om 'm 100% FF-compatible te maken en je baas gaat daarmee akkoord dan is het jouw probleem niet. Stukje afbakening van je op te leveren resultaat
nogmaals: een website schrijf je om het bedrijf van dienst te zijn en als het daarbij meer werk (lees: betaald aantal uren werk) is om 'm 100% FF-compatible te maken terwijl vrijwel niemand van je bezoekers FF gebruikt dan adviseer je dat uiteraard niet aan het bedrijf.
Daar ben ik het mee eens. Maar dan output je toch telkens dezelfde xhtml. Nu output je enkelt alleen de user input. De rest staat al in de javascript. Oftewel, je verstuurt altijd minder. Geef jij maar een voorbeeld dat je deze layout kan outputten zonder javascript en dan minder bandbreedte verbruikt.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:38 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Je kan hetzelfde ook bereiken door goed gebruik van xhtml+css of desnoods xml+xsl.
Door die javascript zooi is het forum ook nog eens totaal onbereikbaar en onleesbaar voor bijv visueel gehandicapten. ja je hebt de text only layout maar hoe moeten ze die vinden?
in dat geval ben ik het inderdaad weer met jou eens. het mag idd in mijn optiek niet zo zijn dat iemand een website helemaal niet kan gebruiken. zelfde geldt overigens voor de opkomende mobiele browsers, even een zorgen dat de website zonder layers nog steeds fatsoenlijk te lezen is is immers ook een kwestie van netjes positioneren van je layersquote:Op woensdag 20 september 2006 23:46 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nou ja, als het bij jou gaat om kleine oneffenheden ben ik het met je eens. Maar zie soms ook sites die totaal niet of amper werken met een andere browser. Site van ons bedrijf ook... 1000 keer gezegd, het maakt ze niks uit... niet mijn probleem, though.
Nu je toch over Safari begint: daar werkt het 'naar de vorige positie gaan bij refreshen' prima. En bij Forward/Back bladeren trouwens ook.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
"Ja sorry meneer de baas, u loopt nu wel inkomsten mis omdat mijn brakke code niet werkt onder FF en Safari."
een browser gebruiken, omdat 'ie gratis is... das pas pauperquote:Op donderdag 21 september 2006 00:09 schreef Nexxennium het volgende:
Laat gewoon 1 ding duidelijk zijn: IE is echt té pauper voor welk woord in welke taal dan ook. Voor de rest mag je het helemaal zelf bepalen.
opera doet het btw ook netjesquote:Op donderdag 21 september 2006 00:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nu je toch over Safari begint: daar werkt het 'naar de vorige positie gaan bij refreshen' prima. En bij Forward/Back bladeren trouwens ook.
Welk obscuur programma gebruik jij dan? Je moet meen ik aardig je best doen om geld te moeten betalen voor een browser die ook nog beetje fatsoenlijk kan omgaan met CSS2.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:15 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
een browser gebruiken, omdat 'ie gratis is... das pas pauper
Als je al Windows hebt, dan heb je al betaald voor IE. Dus dat punt zie ik niet.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:15 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
een browser gebruiken, omdat 'ie gratis is... das pas pauper
Dat ligt aan jouw computer. Ik ervaar Firefox als snel, in ieder geval sneller dan IE.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:19 schreef thedude0 het volgende:
en tevens is firefox ook nog eens sloom
Ik ben ook een FF fan, maar IE is toch echt sneller.quote:Op donderdag 21 september 2006 09:29 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat ligt aan jouw computer. Ik ervaar Firefox als snel, in ieder geval sneller dan IE.
Dat jij zo slecht bent moet je niet op FF afschuiven. Je pagina heeft gewoon te werken, klaar. Ik heb zo'n teringhekel aan webdesigners die onderaan de pagina hebben staan: "Hey, verander je instellingen om mijn pagina te bekijken!"quote:Op woensdag 20 september 2006 23:17 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
ben ik niet met je eens.
dus als ik een website heb waarbij het overgrote deel van de bezoekers een schermresolutie gebruikt van 1024x768px dan maak ik 'm dus op een resolutie van 1024x768px.
Ja en ik heb er ook last van. Sommige sites werken wel goed. Ik gebruik fokforum_light voor de mensen waarbij fok games vastloopt moeten adblock eens uitzetten. Is een bekende bug.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:07 schreef ultimasnake het volgende:
drukt op f5 ergens midden in fok... hey ben weer waar ik net ook naar toe was gescrolled... grappig
gebruik je wel de laatste versie van FF?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |