Het is een wit nuance.
overdag , zonder kunstlicht viel het me al wat op. Toen weet ik het nog aan het feit dat er bij die ene pas 1 laag op zat. Dat er tussen 1 en 3 lagen een verschil zit lijkt me ok.
Toen ik echter naar een droge 2 laag en een al wat langer droge 3 laag zat te kijken, pal naast elkaar begon ik te twijfelen. Heb er gisteravond ook nog eens een bouwlamp opgezet en dan zie je het helemaal.
Het kortst geleden geschilderde kozijn is gewoon bleker, meer wit. De andere kozijnen, allen uit liter blikken gedaan zijn allemaal gelijk in kleur. Zowel bij dag als bij kunst licht.
Heb ze overigens na eerdere problemen nu steeds allemaal op de zelfde manier geschild. Blik goed schudden en roeren voor gebruik. steeds nieuw, schoon verfbakje. Heel klein beetje terpentine erbij zodat het iets beter vloeit en kwasten die steeds uit het zilverfolie komen. Dat gaat allemaal erg goed nu. Lak zit gewoon strak op het kozijn zonder druipers of zakkers.
Zal vanavond die ene z'n 3e laag geven en dan donderdag nog eens kijken. Blijkt dta geen resultaat te geven dan mogen ze echt een oplossing gaan verzinnen. Die Sigma verf is nu niet de goedkoopste. Daarbij, je kiest een kleur en verwacht bij een vakhandel dat het goed is. Het is geen gamma tenslotte.. Foutjes kunnen gemaakt worden hoor, ok.
wat het rottige is, welke is nu de goede kleur..... Zijn die vorige verkeerd gegaan... en deze juist goed ??
Ff voor de duidelijkheid, alsik nu een nieuw blik zou krijgen, goed gemengd, dan hoef ik toch niet opnieuw te beginnen he met een kozijn ??? Dan is 1 laag met de juiste wit kleur toch voldoende ???
[ Bericht 46% gewijzigd door Gompy58 op 20-09-2006 14:13:21 ]
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...