abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41965225
Zo van, JA LOL ik ga ff naar het ziekenhuis. Heb een verkoudheid, kuche kuch. Ik ga even langs de KNO-arts, bloedprikken, langs de apotheek en ook maar even naar de psycholoog voor een mentale check-up.

Je kent het wel, die mensen die de premie's ernstig omhoogjagen.
Ik betaal zowaar iets van 100 euro, is 1200 euro in het jaar en ik weet niet eens waar het ziekenhuis is!

Dus kotst hier op mensen die mietjes zijn en de kosten opjagen
De status 'bagger-user' voorbij
  dinsdag 19 september 2006 @ 21:59:11 #2
123780 Davoice
Don't innovate. Imitate!
pi_41965343
Bij deze

Van die gasten: "als ik hier druk heb ik hier pijn en als ik daar druk ook"
Stop dan met hier en daar drukken asswipe!
One man can make a difference, Davoice makes the difference
pi_41965527
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:59 schreef Davoice het volgende:
Bij deze

Van die gasten: "als ik hier druk heb ik hier pijn en als ik daar druk ook"
Stop dan met hier en daar drukken asswipe!

De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_41965723
Nu je het zegt..
pi_41965966
paupers.
[b]lauw[/b] (bn.)
[b]1[/b] Kieren terwijl je vrouw in het gebouw is.
[b]2[/b] Met je matties bellen terwijl je midden in die riet zit.
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:14:33 #6
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_41966132
Sterker nog: als ik mij ziekmeld dan wil de werkgever toch echt een dokters rapportje zien, terwijl ik toch echt verdomd goed zelf wel kan zeggen dat ik een griepje heb...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_41966189
Ik haat het om te generaliseren maar hier in Amsterdam valt het me op dat er veel allochtonen al met een beetje hoofdpijn naar de huisarts en/of eerste hulp gaan. Veel hebben er ook nog eens een grote mond als ze even moeten wachten als er eerst iemand met een serieus probleem geholpen word.
pi_41966198
Was het nog maar het ziekenfonds. Dan betaalde ik gewoon weer een dikke vijftig euro per maand minder.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_41966230
Achja, je krijgt iig je no-claim terug.
pi_41966292
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:16 schreef Mr.Mills het volgende:
Leuk, dan is de nieuwe verzekering nog maar (12×50)-255=345 euro per jaar duurder.

En dan hopen dat je gezond blijft uiteraard
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:18:17 #11
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_41966312
Meestal ook nog van die mensen die hun mercedes op de invalide-P voor de deur zetten....
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:22:16 #12
12888 Skull-splitter
pi_41966508
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:15 schreef Equinix het volgende:
Ik haat het om te generaliseren maar hier in Amsterdam valt het me op dat er veel allochtonen al met een beetje hoofdpijn naar de huisarts en/of eerste hulp gaan. Veel hebben er ook nog eens een grote mond als ze even moeten wachten als er eerst iemand met een serieus probleem geholpen word.
Echt gebeurd:
Vriendin snijdt zich in de vinger, vlees puilt uit. Normaal denk ik: pleister erop en niet zeiken, maar bij het zien van de wonde dacht ik: hechten/lijmen die hap, want anders gaat het er heel stom uitzien.
Zitten bij de EHBO, even wachten voor we geholpen worden. Marokkaanse man en vrouw zitten bij ons in de ruimte en zijn net voor ons binnen gekomen. Worden eerder naar de behandelruimte gebracht. Man tolkt, vrouw spreekt geen woord Nederlands kennelijk.

Mijn vriendin mag naar binnen, zit in de cubicle naast het Marokkaanse paar en hoort hen praten. Doc vraagt de man wat mevrouw mankeert. Man antwoordt: mijn vrouw hoort links niets meer. Doc vraagt hoe dat komt, het antwoordt luidt dat meneer haar heeft geslagen. Twee dagen terug. Sindsdien heeft zij pijn en hoort ze niets meer. Doc reageert door te zeggen: voor aangifte moet u aan de overkant zijn (Onze Lieve Vrouwenziekenhuis ligt recht tegenover politiebureau 's Gravensandeplein) waarop meneer toch wel grumpy werd...

Maar dit valt wel onder de gevallen "hulp benodigd"...
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:22:55 #13
12888 Skull-splitter
pi_41966544
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:18 schreef TheYoung1 het volgende:
Meestal ook nog van die mensen die hun mercedes op de invalide-P voor de deur zetten....
Ik sta er eerder van te kijken hoe makkelijk die dingen worden uitgegeven. Ik kan niet in mensen kijken, maar sommigen kunnen prima een eindje lopen...
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:23:28 #14
12888 Skull-splitter
pi_41966565
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:16 schreef Mr.Mills het volgende:
Mjah, niet als je dus verplicht elk klein kutgeintje kunt gaan verantwoorden...
pi_41966605
Ga dan zelf naar je huisarts voor wat checkups.

Overigens, weet je hoe moeilijk t tegenwoordig is om een verwijzing naar t ziekenhuis te krijgen
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:25:38 #16
12888 Skull-splitter
pi_41966685
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:24 schreef Ingridh007 het volgende:
Ga dan zelf naar je huisarts voor wat checkups.

Overigens, weet je hoe moeilijk t tegenwoordig is om een verwijzing naar t ziekenhuis te krijgen
Gewoon net zo lang wachten tot spoed opname nodig is werkt best wel... Maar dat is toch ook het doel van wachtrijen?
pi_41966727
Dat is t doel van huisartsen, patiënten weghouden bij dokters die wél wat weten en kunnen onderzoeken.
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:53:24 #18
154193 TheYoung1
pi_41967920
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:22 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik sta er eerder van te kijken hoe makkelijk die dingen worden uitgegeven. Ik kan niet in mensen kijken, maar sommigen kunnen prima een eindje lopen...
Het liefst zagen ze het hetzelfde als de Mc.Drive. .........
Patat, dat is het!!
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:54:30 #19
12888 Skull-splitter
pi_41967960
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:26 schreef Ingridh007 het volgende:
Dat is t doel van huisartsen, patiënten weghouden bij dokters die wél wat weten en kunnen onderzoeken.
Komen we terug bij de oorspronkelijke stelling: mensen gaan te snel naar een dokter. Ik ga alleen naar de huisarts als er iets is, tevens de reden waarom ik nog geen huisarts heb geregeld in de stad waar ik nu woon: als er iets is kan ik desnoods wel naar de andere... Zo niet, heb ik een ambulance nodig.
pi_41968026
Ach ja bekend probleem hè! De halve straat zit hier ook in de WW vraag me vaak af waarom
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:56:52 #21
154193 TheYoung1
pi_41968055
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:54 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Komen we terug bij de oorspronkelijke stelling: mensen gaan te snel naar een dokter. Ik ga alleen naar de huisarts als er iets is, tevens de reden waarom ik nog geen huisarts heb geregeld in de stad waar ik nu woon: als er iets is kan ik desnoods wel naar de andere... Zo niet, heb ik een ambulance nodig.
Ben je wel verzekerd?
Serieuze vraag..
Patat, dat is het!!
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:57:37 #22
12888 Skull-splitter
pi_41968087
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:56 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Ben je wel verzekerd?
Serieuze vraag..
Oh come on, ik zit via mijn werkgever in een aardig verzekeringspakket a 110 euro de maand...
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:58:02 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_41968102
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:54 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Mis de onderbouwing en hoop dat je ook niet gaat zeuren als je kanker hebt.En je te laat bent bijvoorbeeld. Gronisch ziek bent enz. Regelmatig naar het ziekenhuis gaan en slikken is namelijk helemaal niet fijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_41968189
Hoe komen die mensen er dan?
Afaik kan je nl niet zomaar besluiten naar een kno-arts, bloedprikken of psychiater ed te gaan, dan moet je toch altijd een verwijzing van de huisarts hebben?
  dinsdag 19 september 2006 @ 23:04:01 #25
12888 Skull-splitter
pi_41968337
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Mis de onderbouwing en hoop dat je ook niet gaat zeuren als je kanker hebt.En je te laat bent bijvoorbeeld. Gronisch ziek bent enz. Regelmatig naar het ziekenhuis gaan en slikken is namelijk helemaal niet fijn.
Tuurlijk, dat soort diagnoses heb je er ook tussen zitten. Gronisch ziek, is dat als je chronisch in Groningen verblijft?

Ik heb de lijdensweg van dichtbij mogen meemaken, en het is meer het machteloze gevoel wat mij daarbij doet walgen. De ziekte zelf is zo geniepig als wat, en in sommige vormen zul je niets merken tot het ruwweg te laat is, met of zonder huisartsenbezoek.

Maar mits tijdig gesignaleerd is er idd wel iets mee te doen, gelukkig, en onderzoek blijft nodig. Ook helpt het mensen te informeren naar de symptomen. Maar dat geldt bij elke ziekte. Kennis is macht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')