Ik zag laatst wel op tv dat er een spuitbus in de handel is die feromonen ( of hoe heet dat?) bevat waar je de meubels enzo mee kunt bespuiten, tegen 'het terrein afbakenen'. Dat spul is overigens reukloos.
Weet iemand trouwens waarmee je kattenpies moet verwijderen? Chloor is geen optie want die sterke geuren vinden ze juist prettig.
Kattenpies verwijderen uit vloerbedekking bedoel je? Dat weet ik zo niet.. Ik heb wel ergens een link, als je ff geduld hebt, zal ik even zoeken...
Nog 2 links: http://katten.pagina.nl/ (hier zat een forum bij, die was goed, maar is helaas gesloten)
quote:Uit de vloerbedekking? Met een schaar!
Op zaterdag 05 januari 2002 11:00 schreef ruby het volgende:
Weet iemand trouwens waarmee je kattenpies moet verwijderen? Chloor is geen optie want die sterke geuren vinden ze juist prettig.
Sorry maar das de enige oplossing waarbij je echt niets meer ruikt naar mijn ervaring. (We hebben nu laminaat )
na het schoonmaken beetje van dat fijne kattebakgrit op de plek helpt voor de geur maar is niet zo verstandig om de katten op te voeden waar het wel en niet mag
En je zei al dat je de bak goed schoonhoudt, maar doettie het wel altijd goed als de bak echt net nieuw verschoond is?
Ik had het dus bij 1 kat, bleek te liggen aan die "hout"korrels, ging ze 1x op en daarna pas weer alstie helemaal vernieuwd was.
Ms went het wel en anders een kattenbak erbij ms.
succes iig
Deze nieuwe dingen willen ze dan markeren. Door geurstoffen achter te laten (kopjes geven, krabben of piesen) laten ze weten dat het hun territorium is en dat ook dit gedeelte veilig is voor zichzelf.
Meer dan de kat erop wijzen dat hij op de kattebak moet gaan heeft dus niet altijd effect. Makkelijkste is dat je hem langzaam laat wennen aan de nieuwe dingen. (bij een nieuw huis: kamer voor kamer net als bij jonge katjes)
Plantespuit wil ook wel eens helpen.
Koffiedik in plantenbakken om het graven af te leren.
Krabben afleren is het makkelijkste met een krabpaal. Leer hem wel eerst op die paal te krabben (neem pootjes in je handen en krab ermee op de krabpaal, dan worden de geurstoffen afggegeven en ben je er sneller mee kaar)
succes verder
En ja, de katten hebben een krabpaal. Zo'n eentje met tapijt erop die je aan de muur vastspijkert. Ze wisten 'm gauw te vinden, maar gewone tapijten vinden ze ook erg leuk. Maar goed, je kunt nou eenmaal niet alles tegenhouden, althans niet als je overdag op je werk bent.
Tot nu toe gaat alles oké en daar ben ik blij om..
Thanx!
quote:BAHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!
Op donderdag 27 februari 2003 20:08 schreef Pikkebaas het volgende:
Toen mijn hond nog niet zindelijk was wreef ik 'm wel eens met z'n kop er doorheen als 'ie binnen had gepiest.
Dat vinden ze niet leuk (katten zeker niet) en dan leren ze het wel af !
Wil je dat echt nooit meer doen bij een pup!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit is een oude achterhaalde methode, die zeer dieronvriendelijk is!!!!!!
Het is walgelijk en het is erg zielig voor het dier.
Als een pup wat in huis doet is dat jouw schuld, niet de zijne.
Hij heeft nog niet echt controle over zijn blaas e.d., jij moet hem helpen dat te trainen, niet door hem te mishandelen(want dat is dat sorry hoor).
Het is aan jouw oplettendheid hoe snel je pup zindelijk is, niet andersom............
Goed wat de kat betrefd...............
Wat tips, geen dichte kattenbak, veel katten vinden een open kattebak fijner, vooral als ze geen kattebak gewend zijn.
Later kan je altijd weer proberen de kap erop te zetten...
Let op de kattebak vulling, niet van die stoffige zooi, dat vinden ze niet fijn.
Is het echt een ramp qua zindelijkheid probeer dan eens een tijdje wat aarde door het grid te doen, dat geeft een natuurlijker effect, dat vinden buitenkatten fijn.
Begin met veel aarde en minder dat langzaam.
Zorg voor genoeg grid in de bak, drollen moeten begraven kunnen worden, anders vinden ze het goor.
Zorg voor een schone bak, veel katten vinden zelfs een klein beetje rotzooi al heel erg.
Ze zijn erg schoon op zichzelf!!!!
Maak de bak schoon met chloor, maak niet plasvlekken in je huis schoon met chloor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als je dat namelijk oet is de kans enorm aanwezig dat ze juist DAAR weer gaan plassen.
In de bak is juist de bedoeling, dus die schoonmaken met chloor kan helpen.
Verder, deze kat is 11 jaar, het zal geen kwaad kunnen hem eens door te laten lichten door de dierenarts op zijn nieren, misschien heeft hij wel een blaas of een nier-probleem waardoor hij wat onzindelijk word...
quote:Probeer haar heel goed in de gaten te houden, zodra je ziet dat ze wat wil gaan doen zet je haar in de bak.
Op donderdag 6 maart 2003 14:20 schreef SEMTEX het volgende:
Ha, Polle is momenteel ook onzindelijk.. Ze kan denk ik de bak nog niet vinden en heeft dus een ksusen bevuild. We hebben de bak al in de kamer gezet, maar we weten niet wat de volgende keer wordt dat ze gaat plassen. Ze kent de kattenbak wel, ze loopt er in rond als ik erin klopt met mn hand en snuffelt wel, maar volgens mij snapt ze nog niet dat ze er moet plassen. Help!
Het kan evt helpen door haar op te sluiten in een wat kleinere omgeving samen met de bak en eten en drinken(let op eten en drinken zover mogelijk bij de bak weg).
Dit is dan vooral voor de momenten dat je er niet bent zelf en haar niet in de gaten kan houden.
Misschien ken je iemand die een flinke bench heeft die je kan lenen daarvoor(een bench is een hondenkooi)
De tip van aarde in de bak geld hier ook, zo maak je het wat natuurlijker....
Beetje off-topic maar goed...
quote:Als je er mee begint als ze nog jong zijn, kun je ze een hoop leren. Maar ja, je hebt altijd moeilijkere gevallen.
Op donderdag 27 februari 2003 19:14 schreef F1908 het volgende:
katten valt zowieso maar bar weinig te leren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |