Kom je thuis (met een vertraging van 18 uur) ligt er een rekening van Telfort in de bus. De rekening dus met de gebruikskosten over augustus. Ik had tot 26 augustus een bundel van 200 minuten en nu een bundel van 300 minuten. Ik bel ook best wel veel, vaak met het risico dat ik over mijn bundel heenga. Alleen had ik niet verwacht dat ik ruim 1500 minuten over de bundel van augustus heen zou zijn gegaan.
Mij werd onderaan de brief verteld dat het bedrag van ¤270 rond 17 september van mijn rekening zou worden afgeschreven. En ja hoor, ze hebben het geļncasseerd. Het enige probleempje dat ik hiermee heb is dat het gewoon niet klopt. En niet alleen volgens mij, maar ook niet volgens hun eigen specificatie. Op die specificatie (online) staat namelijk per gesprek gespecificeerd wat de kosten zijn. En daaruit blijkt, dat mijn bundel gebruikt is voor het verrekenen van gesprekken vanaf 5 juni 2006. Gesprekken dus die al lang 'betaald' zijn uit de bundels van de maand waarin ze gemaakt zijn. Met als resultaat dus dat elk gesprek dat ik in augustus (eigenlijk zo''n beetje vanaf juni) heb gevoerd automatisch als 'buiten bundel' werd gerekend a 22 cent per minuut.
Bij de klantenservice begrepen ze ook wel dat het niet helemaal klopte en dat er e.e.a. moest worden herberekend. Maar toen kwam de uitsmijter; om mijn geld straks terug te krijgen moet ik nog allerlei moeite gaan doen, want eigenlijk heeft Telfort een verrekensysteem. Ze willen het nu geļnde geld dus gaan gebruiken voor verrekening in de toekomst. Wat betekent met mijn maandelijkse abo van ¤13 zo'n beetje voor de komende 2 jaar vooruit heb betaald.
Denk niet dat ik het daarbij laat zitten, maar nu eerst maar eens de correctie bekijken.