FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Provider en incassoberuae
Vlekdinsdag 19 september 2006 @ 17:05
Sinds april heb ik internet van studentenadsl (onderdeel of in ieder geval een afnemer van Tiscali)

Daar zaten ook aansluitkosten en de kosten van het modem aan vast (ruim 200 euro). Doordat mijn rekening ten tijde van afschrijving geblokkeerd was, is die betaling niet gelukt. Ik heb hun hier een mailtje over gestuurd hoe en wat. Daar heb ik nooit antwoord op gehad, volgens hun hadden ze wel gemailed.

Nu kreeg ik afgelopen donderdag een brief over die achterstallige betaling. De rekening moest binnen 10 dagen betaald worden, anders word ik afgesloten en schakelen zij een incassobureau in.

Natuurlijk betaal ik die rekening, alleen lukt me dat niet binnen die 10 dagen, maar een paar dagen later ivm. loon. Op zich lijkt mij dat dit geen probleem is.

Maar volgens mij mogen zij niet gaan dreigen met afsluiting en een incassobureau zonder mij eerst schriftelijk op de hoogte te brengen van de achterstallige betaling. Een herinnering dus. Of valt een mailtje daar tegenwoordig wel onder?

Het is dat ik geen gezeur wil, maar eigenlijk ben ik in staat om ze dat incssobureau maar te laten sturen.
Keiichidinsdag 19 september 2006 @ 17:17
inkoppertje: Waarom heb je nooit gebeld?

email staat nu niet echt bekend als het beste communicatiemiddel
existenzdinsdag 19 september 2006 @ 17:21
Inderdaad bellen en naar financiele afdeling vragen en laten verlengen met paar extra dagen. Daar doen ze niet moeilijk over, want als je als nog niet betaald krijgen ze 10x zo makkelijk de benodigde papieren voor een deurwaarder/incassobureau.
ThE_EDdinsdag 19 september 2006 @ 17:27
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:21 schreef existenz het volgende:
Inderdaad bellen en naar financiele afdeling vragen en laten verlengen met paar extra dagen.
Inderdaad, daar doet men bijna nooit echt moeilijk over, de financiële afdeling is meetsal al lang blij dat er weer eens relatief normaal een betaling geregeld kan worden ipv dat er straks allemaal weer extra spul geboekt moet worden.
Vlekdinsdag 19 september 2006 @ 17:39
Net dus gebeld, maar ze kunnen me daar geen garantie over geven.
Ze zeggen dat op de dag dat ik het betaal (als dat na die 10 dagen is) ik hun maar weer moet bellen of het nog bij hun ligt of dat ze het al overgedragen hebben aan het incassobureau.

Maar mijn vraag is eigenlijk of een email gerechtigd is als herinnering voor de achterstand.
whizzer2250dinsdag 19 september 2006 @ 17:40
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:27 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Inderdaad, daar doet men bijna nooit echt moeilijk over, de financiële afdeling is meetsal al lang blij dat er weer eens relatief normaal een betaling geregeld kan worden ipv dat er straks allemaal weer extra spul geboekt moet worden.
ze zijn er eerder blij mee omdat een incassobureau handen vol met geld kost...
Vlekdinsdag 19 september 2006 @ 17:43
Toch maar eens de webmail van hun ingekeken, en daar staat inderdaad een herinneringsmail op
Maarja, dat mailadres heb ik niet eens ingesteld in mijn email client.
SimtekF1dinsdag 19 september 2006 @ 17:58
incassoberuae
bonkedinsdag 19 september 2006 @ 18:00
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:39 schreef Vlek het volgende:

Maar mijn vraag is eigenlijk of een email gerechtigd is als herinnering voor de achterstand.
nee
Pooldinsdag 19 september 2006 @ 18:05
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:05 schreef Vlek het volgende:
Nu kreeg ik afgelopen donderdag een brief over die achterstallige betaling. De rekening moest binnen 10 dagen betaald worden, anders word ik afgesloten en schakelen zij een incassobureau in.
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:39 schreef Vlek het volgende:
Maar mijn vraag is eigenlijk of een email gerechtigd is als herinnering voor de achterstand.
Je hebt nu toch een brief gehad? Die mag je beschouwen als laatste herinnering. 10 dagen lijkt me een termijn die lang genoeg is om te betalen. Dat jij het nu niet op je rekening hebt staan, dat is jouw probleem. Je wist dat je het ooit zou moeten betalen, dus had je dat bedrag maar moeten reserveren. In zo'n laatste herinnering mogen ze best aankondigen dat er een incassobureau wordt ingeschakeld, als je niet alsnog betaalt. Die email doet er dus niet eens toe, ze handelen het gewoon netjes af.