abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41950906
Sinds mei dit jaar hebben we thuis een draadloos netwerk. Router is het Tele2 modem en in de twee desktops zit een ASUS WL-138G kaartje gepropt. In het begin werkte het best aardig, maar door een verbouwing zijn de desktops verplaatst. Eentje bleef op de eerste verdieping (de router staat op de begane grond), de ander ging naar zolder.

Sindsdien hebben beide computers problemen om verbinding te krijgen met het modem. Heel vaak laag, zeer laag of zelfs geen signaal. Nou heb ik ook een laptop met wifi en die heeft nergens problemen om verbinding te versieren. Het valt ook nooit weg. Ook niet als ik de laptop vlakbij één van de desktops zet. De wifikaart in de ASUS-laptop is van Intel.
Ik gebruik gewoon de Windows software om verbinding te maken, niet de ASUS software van de kaartjes.

Heeft iemand enig idee waar de problemen in kunnen zitten? Hebben anderen ook problemen gehad met het Tele2 wireless router? Of zijn die ASUS kaartjes niet goed compatibel met die router?

Een wanhopige kreeft.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 19 september 2006 @ 14:25:54 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_41950980
Denk dat het aan de Asus kaarten ligt aangezien de laptop geen problemen heeft.
Kijk of je iets met het signaal kan doen op de kaarten.
Misschien een andere frequentie of of je de ontvangst kan versterken...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_41951152
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:25 schreef Netsplitter het volgende:
Denk dat het aan de Asus kaarten ligt aangezien de laptop geen problemen heeft.
Kijk of je iets met het signaal kan doen op de kaarten.
Misschien een andere frequentie of of je de ontvangst kan versterken...
Ik zal es kijken, dank je voor de tip
pi_41951161
Afstand is denk ik het probleem, beton is killing voor het signaal. Of betere antenne's kopen of een draad trekken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 19 september 2006 @ 14:37:02 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_41951241
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:33 schreef -roys- het volgende:
Afstand is denk ik het probleem, beton is killing voor het signaal. Of betere antenne's kopen of een draad trekken.
Dacht ik ook aan, maar de laptop trekt het wel.
Dus afstand valt dan meteen af als probleem.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_41951406
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:37 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dacht ik ook aan, maar de laptop trekt het wel.
Dus afstand valt dan meteen af als probleem.
De ontvangst met die laptop is beter. Dan betekend dus dat of de antenne beter is, of dat de positie van de laptop gunstiger is dan die van de desktop. Oftewel schuiven met die pc of andere antenne's.

Overigens zou ik voor een vaste opstelling met pc's altijd voor een draad gaan, dit is sneller en betrouwbaarder
pi_41951594
Desktop = grotere machine + scherm = een groter storings veld. Of externe antenne, en de antenne iets verplaatsen, of een wifi repeater kopen en op de eerste verdieping zetten.
www.splinteronline.com Nederlandse Progressieve Rock Band. Worden in diverse internationale reviews vergeleken met Yes, Spock's Beard, Flowerkings. Check them out!
pi_41952460
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:48 schreef Deadl0ck het volgende:
Desktop = grotere machine + scherm = een groter storings veld. Of externe antenne, en de antenne iets verplaatsen, of een wifi repeater kopen en op de eerste verdieping zetten.
Dat klinkt interessant, want we wilden juist van alle draden af hier. Dat is gewoon een extra accesspoint/router? Ik heb zelf een (ook van ASUS ) WL-HDD, die kan ook als wireless router functioneren. Ik dacht dat ik die daar voor kon gebruiken, maar dat ding is zo log als een olifant wat betreft de configuratie. Of het ligt aan mij natuurlijk.

Ik kon trouwens niets vinden in de ASUS-software met betrekking tot frequentie en/of versterkingen van het signaal.
pi_41978107
Schopje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')