abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44701266
Dat lijkt me een duidelijk signaal.
  zondag 24 december 2006 @ 11:24:19 #177
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44701406
Provocatiever kan haast niet.
  zondag 24 december 2006 @ 11:31:13 #178
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 24 december 2006 @ 12:09:24 #179
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44702437
Ahmadinejad: VN krijgt spijt van sancties

zondag 24 december 2006 11:47

De wereldmachten die sancties hebben opgelegd aan Iran wegens de weigering van het land te stoppen met het verrijken van uranium, krijgen hier heel snel spijt van.

Dat zei de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad zondag in reactie op de resolutie die zaterdag unaniem door de VN-Veiligheidsraad werd aangenomen.

In de resolutie staat dat Iran geen materiaal mag importeren dat het land kan gebruiken voor de verrijking van uranium of een kernwapenprogramma. Als dat wel gebeurt, dan volgen meer sancties. Ook worden de tegoeden van Iran's tien belangrijkste bedrijven bevroren.

Ahmadinejad, die zich eerder al niets aantrok van de Veiligheidsraad, zei ook zondag zich niet druk te maken om de sancties. In een toespraak voor veteranen van de oorlog met Irak (1980-1988) zei de president: 'Dit zal geen schade toebrengen aan Iran, maar de ondertekenaars van de resolutie zullen gauw spijt krijgen van hun oppervlakkige en onzinnige daad.'

Nieuwe centrifuges
Om te laten zien dat Iran zich daadwerkelijk niets aantrekt van de internationale gemeenschap, is het islamitische land zondag begonnen met de installatie van 3.000 nieuwe centrifuges voor de verrijking van uranium.

De internationale gemeenschap denkt dat Iran het verrijkte uranium gebruikt voor het produceren van kernwapens. Iran heeft dat altijd ontkend en zegt het uranium nodig te hebben om het land te voorzien van kernenergie.

http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/131924/index.html
  zondag 24 december 2006 @ 12:37:14 #180
78918 SeLang
Black swans matter
pi_44703140
Tsja, Amerika ligt op z'n rug en Iran weet dat maar al te goed en buit dat uit.
Noord Korea zal binnenkort ook wel weer wat olie op het vuur gooien als hun eigen nucleaire programma minder aandacht krijgt in de media.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_44703803
quote:
Op zondag 24 december 2006 12:37 schreef SeLang het volgende:
Tsja, Amerika ligt op z'n rug en Iran weet dat maar al te goed en buit dat uit.
Noord Korea zal binnenkort ook wel weer wat olie op het vuur gooien als hun eigen nucleaire programma minder aandacht krijgt in de media.
Dat denk ik ook ja. De Amerikanen zitten in een uiterst lastig pakket. Irak en Afghanistan zijn verre van veilig, stabiel en rustig. Een aanval op Iran van de Amerikanen zou de situatie niet beter maken en alleen maar verslechteren. Wat je krijgt is een regio waar het domino effect toeslaat van geweld op geweld met een ideologische tint. Dan heb je niets aan militaire en technologische superioriteit waar de Amerikanen volledig op blind varen.

Dat weten ze in Iran maar al te goed.
pi_44704174
Ach, de VS hoeft helemaal niet zo nodig alles daar volledig te controleren. Zo lang ze een deel van de olie hebben veilig gesteld is het wel prima. Het maakt ze uiteindelijk echt niet veel uit of de mensen daar gelukkig zijn en in een democratie leven.
  zondag 24 december 2006 @ 14:14:31 #183
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_44706401
als de VS iran wil aanvallen, hebben ze een aardig mooie positie op het slagveld, Iran binnenvallen via Afghanistan en via Irak, ik denk overigens dat de VS onderschat zijn nu

en dat Irak en Afghanistan gewoon afleiding is voor een inval in Iran waarbij de NAVO mooi aan het conflict wordt betrokken wil Iran de amerikanen in Irak en vooral Afghanistan terugaanvallen.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_45078656
# Who said that the introduction of nuclear power will both provide for the growing needs of Iran's economy and free remaining oil reserves for export or conversion to petrochemicals ?

A. Henry Kissinger
B. Dick Cheney
C. Paul Wolfowitz
D. Donald Rumsfeld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zondag 7 januari 2007 @ 00:48:31 #185
8781 crew  Frutsel
pi_45096359
whehehe...
volgens Drudgereport.Com komt er in de Sunday Times een artikel waaruit zou blijken dat de Israelisch bezig zijn met een "Tactical Nuke Strike" tegen Iran
pi_45097798
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:07 schreef zakjapannertje het volgende:
b]A.[/b] Henry Kissinger , as Secretary of State in the Ford administration, 1976. Nevertheless the other three all held key national security posts in the same administration, which endorsed Iranian plans for a massive nuclear energy industry. Further, it encouraged a multi-billion dollar deal that would have allowed Iran control of enormous amounts of plutonium and enriched uranium.
In 1976 was Iran nog geen anti-westerse islamitische staat onder leiding van een ayatollah. Toen dit wel het geval was heeft geen enkele republikeinse administratie ook maar iets van dien aard beweerd.
pi_45098860
quote:
Israel planea ataques nucleares contra iran
- http://www.oem.com.mx/elsoldemexico/notas/n124485.htm
quote:
ISRAEL REPORTEDLY PLANNING, TRAINING FOR NUCLEAR STRIKE AGAINST IRAN
- http://www.foxnews.com

Oei
  zondag 7 januari 2007 @ 02:10:20 #188
164687 milfoid
Ja, maar toch
pi_45098929
quote:
welja, lekker effectief allemaal, kunnen we over 100 jaar nog eens nadenken hoe lomp de mensheid wel niet was, waarom moet iedereen toch altijd leren van hun eigen fouten...
What seems to be the officer, problem?
  zondag 7 januari 2007 @ 02:11:52 #189
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_45098968
Ohnee ze trainen voor een aanval!! Dan kan het niet anders dat 'ie er dan ook komt!!11
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zondag 7 januari 2007 @ 02:13:07 #190
116535 Smoked
Ally Sheedy FTW!1
pi_45098998
Is foxnews niet een beetje de sbs6 van Amerika met nepverhalen enz?
There IS no global warming -- The Matrix
pi_45099041
Welk land niet ?
pi_45099046
quote:
Op zondag 7 januari 2007 02:13 schreef Smoked het volgende:
Is foxnews niet een beetje de sbs6 van Amerika met nepverhalen enz?
http://www.timesonline.co.uk/global/
The Times dan?
  Donald Duck held zondag 7 januari 2007 @ 02:15:57 #193
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45099071
Het moet toch gebeuren. Iran mag geen kernwapens in handen krijgen. En ze vallen alleen aan met kleine tactische wapens.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45099132
Je kan niet aan een nucleair programma werken en de destructie van een staat propageren en dan verwachten dat alles zijn gangetje blijft gaan.

Ik geef Israel groot gelijk.
Maar persoonlijk moet ik het nog maar zien of dit gaat gebeuren.
  † In Memoriam † zondag 7 januari 2007 @ 02:29:47 #195
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_45099444
Ik geloof er niks van. Het eerste land zijn dat sinds Hiroshima en Nagasaki kernwapens gaat inzetten kan eigenlijk niemand zich veroorloven en Israel al helemaal niet. Israel is bezig om de Amerikanen zover te krijgen Iran voor hun aan te vallen. Dat is de reden van dit bericht.

Israel, Lobby Pushing Iran War

“Let there be no doubt: If there is an American war with Iran, it is a war that was made in Israel and nowhere else.”

Israeli General: Strike Against Iran

In a stark statement published on Saturday Brigadier General Oded Tira observed, "President Bush lacks the political power to attack Iran. As an American strike in Iran is essential for our existence, we must help him pave the way by lobbying the Democratic Party and US newspaper editors.

Because of the dramatic loss of political power of the Bush-Cheney administration, General Tira urges the Israel Lobby to, "turn to Hillary Clinton and other potential presidential candidates in the Democratic Party so that they support immediate action by Bush against Iran."
  zondag 7 januari 2007 @ 02:31:13 #196
116535 Smoked
Ally Sheedy FTW!1
pi_45099482
Aan Bush zal het niet liggen denk ik. Meedoen is een ander verhaal maar hij zal het zeker supporten.
There IS no global warming -- The Matrix
  † In Memoriam † zondag 7 januari 2007 @ 02:40:55 #197
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_45099708
quote:
Op zondag 7 januari 2007 02:31 schreef Smoked het volgende:
Aan Bush zal het niet liggen denk ik. Meedoen is een ander verhaal maar hij zal het zeker supporten.
Denk even na. Als Israel kernwapens zou gebruiken zou ze de Amerikaanse belangen in de regio onherstelbaar beschadigen. Men voert hiermee de druk op Amerika om Iran aan te vallen op.

Plus dat Bush het mooi kan gebruiken om een Amerikaanse aanval te verkopen als dat het gedaan moest worden "om erger te voorkomen".
  zondag 7 januari 2007 @ 02:52:57 #198
117098 Hathor
Effe niet
pi_45099952
Ik heb maanden geleden al een docu gezien waarbij de Israeli's onomwonden stelden dat ze diverse scenario's hebben klaarliggen om ervoor te zorgen dat Iran niet de beschikking krijgt over nucleaire wapens, en ik twijfel er geen seconde aan dat ze dat menen. Israel kan zich dat eenvoudigweg niet permitteren, dat zou de eerste stap naar hun totale ondergang zijn. Ik zou er maar serieus rekening mee houden dat als Iran zijn zin doordrijft, ze echt een gigantische dreun krijgen van Israel. Ik kan het ze niet eens kwalijk nemen ook niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Trouwste user 2022 zondag 7 januari 2007 @ 03:00:18 #199
7889 tong80
Spleenheup
pi_45100095
Zal tijd worden

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 7 januari 2007 @ 03:03:02 #200
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45100150
Israel zou een prutsleger hebben als ze geen nucleaire aanval op Iran zouden plannen.

Je moet een draaiboek hebben klaarliggen voor elk mogelijk scenario, hoe ongewenst dat ook moge zijn. Je kunt natuurlijk niet in een acute crisis situatie waarin een snel antwoord is vereist nog eens gaan nadenken over de details van een aanvalsplan, dus worden er vooraf plannen ontwikkeld hoe te reageren op een bepaalde situatie.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')