abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43833969
wat doe je nu eigenlijk in indonesie?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_43840925
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:40 schreef zquing het volgende:
wat doe je nu eigenlijk in indonesie?
tjah, dat vraag ik me ook wel eens af
pi_43855012
vertel
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_43855198
Rentenieren toch?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43878299
Zelfde dus.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_44268925
Zo, nu het regenseizoen begonnen is regent het iedere dag wel, nog geen grote hoeveelheden maar toch.

Verder maar eens op zoek naar sneller internet. Is al beschikbaar, 3G, alleen het materiaal ligt nog in Jakarta aldus de medewerkster. Ach ja, zo gaat dat hier.. maar afwachten dus.
  zaterdag 9 december 2006 @ 02:15:27 #109
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_44269033
En wat maak je zoal mee? Je zorgen om internet vullen vast niet je dagen toch?

Je posts zijn zo 'vlak' dat ik me stiekem afvraag of je verblijf je wel heeft gebracht wat je verwachtte. Of leef je daar je leventje uiteindelijk in eenzelfde sleur als in Nederland? Zit je daar net zo goed 's avonds in je uppie naar de buis te koekeloeren? Wat blijft er over van dat gevoel van vrijheid dat wel op vakanties de kop op steekt?

Zo maar wat vragen die me bezighouden. Ben benieuwd hoe je dat ervaart.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_44269334
Ooh, Dude.. ik heb simpelweg weinig tijd, altijd druk met de kleine en grote dingen in het leven. Mijn dak lekt bijvoorbeeld. Nou, dat moet gewoon gemaakt worden, maar het duurt even voordat er iemand langs komt. Ik klim dan liever zelf op het dak om er een zeiltje overheen te trekken omdat het toch wel hard regent zeg maar.

Tot nu toe valt eigenlijk alles me wel mee. Vorige week even de grote irritatie tegengekomen waarvoor ik bang was, dat men zou gaan zeuren bij de immigratiedienst. Zeuren doen ze er alleen maar om een paar cent te verdienen, want zei zijn toch wel de ultieme machthebbers; betaal je niet, krijg je geen papieren en kun je het land uit (en daarna weer terug, maar zo'n dienst is er om dat te voorkomen natuurlijk).

Aangezien mijn sponsor een paar steden verderop zit, ben ik twee keer met een minibus (travel) op en neer gereisd naar Malang (Oost-Java). Dat gaat prima in 8 uur, maar je bent wel meteen een dag kwijt, omdat je op vreemde tijden aankomt (4 in de ochtend of zo) Maar ook dat was prima op te lossen.

In de tussentijd zijn mijn ouders en mijn zusje ook nog eens drie weken hier geweest, dan wordt je tijd wel flink beperkt.. haha.. Maar die zijn alweer lekker terug in Nederland.

Ik hoop niet in een sleur terecht te komen. Dat zal ook niet snel gebeuren vermoed ik, hier is het leven voor mij toch een stuk socialer, ik ben veel minder thuis dan in Nederland. De tv staat hier zelden aan, hoewel ik wel gewoon filmkanalen heb en zo, maar nee, daar is simpelweg geen behoefte aan. En als ik tv kijk is dat vaak het nieuws, even een half uurtje of zo.

Het 'vakantie-gevoel' is er nog wel, maar dat komt voornamelijk omdat ik nog geen vaste baan heb. Dus ik kan dingen doen op dagen waarop anderen vaak niet kunnen. Voor mij ideaal. Ik kan op een rustige woensdag naar het strand, middernacht naar de vulkaan (als ie lava spuwt of zo) en dat soort dingen. Mensen ontmoeten gebeurt vooral 's avonds en in het weekeinde, schijnbaar hebben er toch een hoop een baan terwijl 25% werkloos is (als het al niet meer is).

Ik hoop dat er meer mensen zijn die vragen, dan kan ik wellicht uitgebreide antwoorden geven. Voor mij is Indonesië inmiddels wel iets 'normaals' geworden, in welke mate dat dan kan. Als ik iets zie of hoor, dan heb ik dat wellicht al eerder gezien of gehoord, melding ervan maken is dan wat anders.

Gisterenavond trouwens uren naar het weerlicht liggen kijken vanuit mijn tuin. Zalig. Glas water, bak kroepoek erbij en gewoon op een matje in de tuin liggen. Tellen op welke afstand de onweer is. Regenen deed het gelukkig niet. Ja, soms voel ik me net een klein kind inderdaad, en dan voel ik me dankbaar dat ik zulke dingen ook gewoon kan doen. Ik hoop dan ook dat ik dit kan blijven doen natuurlijk.
pi_44319404
Mijn tuintje is ook weer bijgewerkt, en ik heb meteen voor wat foto's gezorgd. Verzoekjes kunnen altijd ingediend worden natuurlijk.

Mijn tropische tuin in Indonesie

Het wordt tevens eens tijd te gaan denken wat ik volgende maand allemaal naar Nederland mee moet nemen om daarna weer terug naar Indonesië te kunnen. Aangezien ik voor een wat permanentere manier van verblijven aan het 'sparen' ben, moet ik wat papierwerk bij elkaar zoeken. Daar heb ik drie weken voor, maar toch.. het is fijn van te voren al iets te weten.
  maandag 11 december 2006 @ 07:39:45 #112
159652 PPAUL
.de pispot.
pi_44319595
eej grappig wist niet dat er een indonesie topic was, ik zit op het moment voor 4 maanden in salatiga ligt tussen yogja en semarang in ben ook al een x in yogja geweest en straks richting bali!
Hesitation means masturbation…
pi_44319701
Uiteraard is er een Indonesië topic, er is zelfs een algemeen en eentje van 'mij' zeg maar, deze dus.

Hoe bevalt het in Salatiga?
  maandag 11 december 2006 @ 20:31:13 #114
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_44337315
Hoi, ik ben druk bezig met mijn bahasa indonesia (via de LOI) ik hoop dat ik bij mn volgende bezoek aankomende zomer me redelijk kan redden. Ik ben benieuwd! . Ik denk dat ik bij de LOI aardig ver kom, ik heb ook een aantal banden gekregen van een oude teleac cursus die ik kijk. Gede kans overigens dat ik ook weer in Yogja kom aankomende zomer.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator maandag 11 december 2006 @ 22:31:14 #115
5428 crew  miss_sly
pi_44341091
OK, dit is het plan, heeeeel globaal
Iemand een beetje input hoe we eea zouden kunnen doen en wat we zouden kunnen gaan zien?

Naar Jakarta op 12 mei
Naar huis op 31 mei
19 dagen dus om dingen te doen.
We vliegen op Jakarta omdat daar vrienden wonen die we willen bezoeken, maar behalve dat willen we natuurlijk ook wel wat rondreizen. is dit goed te doen met de bus? Hoe zit het met binnenlandse vluchten?

Ik weet dat 19 dagen niet heel lang is, maar werk laat niet echt meer toe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 december 2006 @ 22:46:41 #116
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_44341733
binnenlandse vluchten zijn goedkoop en op zich prima. in 19 dagen zou ik me beperken tot java + evt een paar dagen bali. wil je het een beetje relaxed aan doen Bussen zijn overigens ok goedkoop en makkelijk te regelen. Indonesie is het walhalla voor de backpacker qua makkelijk en zonder problemen reizen. Ik ben in aardig wat landen geweest en indonesie is denk ik 1 van de makkelijkste en veiligste landen op deze aardbol om rond te trekken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator maandag 11 december 2006 @ 22:50:52 #117
5428 crew  miss_sly
pi_44341901
Wij zijn dit jaar in Mexico geweest (onze eerste backpack ervaring) en dat was erg goed te doen, heel goed ingericht op zelf reizen, goede busverbindingen en gemakkelijk te boeken enzo. is het daarmee te vergelijjken, qua gemak?

We hadden al besloten dat we helaas Sumatra maar moeten overslaan en ws. ook geen klein eilandje aan kunnen doen, maar Inderdaad een paar dagen op Bali voor we terugvliegen lijkt ons wel wat.

Wat zijn nou echte aanraders op Java?
  maandag 11 december 2006 @ 23:01:40 #118
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_44342307
mexico ben ik dan net niet geweest ! ,maar wel bv brazilie, ik denk dat wel kan stellen indonesie makkelijker , veiliger en goedkoper bereisbaar is dan Brazilie. Ik ben er nu 2 x geweest en heb altijd ontzettend veel leuke en aardige mensen ontmoet. Wat echte aanraders zijn is wel persoonlijk. Ik vind jakarta zelf een erg leuke stad, mar vele zijn het zeer met mij oneens hierin! Je moet iig zeker een vulkaan beklimmen. verder iig, bogor, bandung, en yogjakarta. op bali iig ubud. ik noem nu wel wat inkopperjes, maar het gat er hem met name om het contact met de bevolkng. de meesten zijn erg geinteresseerd, zeker als je uit nederland komt. (al is sommige interesse uiteraard wel gebaseerd op $$, maar dat is altijd in arme landen) .

[edit] inderdaad is dit wellicht niet het juiste topic

[ Bericht 11% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 12-12-2006 07:57:50 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator maandag 11 december 2006 @ 23:06:18 #119
5428 crew  miss_sly
pi_44342492
En met de Lonely Planet in de hand, komen we een heel eind, neem ik aan?

Mei is ook een goede periode? Geen regentijd, toch, dat is nu zo'n beetje?

Vulkaan beklimmen klinkt goed
Bandung wil ik zeker zien, evenals de Borobodur. Natuurlijk gaan we zelf ook nog in de LP kijken wat we graag willen, maar het is ook even belangrijk of het in zeg twee weken mogelijk is om wat te reizen en te zien.
pi_44346495
Hee, er is toch ook een algemeen Indonesië topic in TRV? ffies zoeken hoor..
  dinsdag 12 december 2006 @ 02:33:47 #121
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44346572
tvp
pi_44346588
Ik kan 't nie meer vinden. Tijd voor een nieuwe dan maar denk ik zo.
  Moderator dinsdag 12 december 2006 @ 08:16:30 #123
5428 crew  miss_sly
pi_44347622
Ik dacht dat dit het algemene topic was
pi_44352968
Tijdens één van mijn motortochtjes door de regio, dit maal richting de Merapi-vulkaan, heb ik weer eens wat foto's gemaak. Doe ik wel vaker, maar twee wilde ik jullie toch niet onthouden. Ze zijn 1 maand na elkaar gemaakt. Zie het verschil.

Heerlijk, die jonge geologie hier.

http://indahnesia.com/pho(...)adem_11_november.php
http://indahnesia.com/pho(...)adem_12_december.php
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')