abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41934824

Engelse singer/songwriter van 21 jaar oud. In de UK inmiddels al aardig aan het doorbreken en ook hier begint het langzaam te komen.

Soul/Blues//Rock/Alternative als je zijn MySpace moet geloven. En bij gebrek aan inspiratie, haal ik daar ook even zijn bio vandaan:
quote:
It's always really difficult to describe your music to people. It's pretty much guitar blues and soul but listen to 'Better Man' and make up your own mind.

I grew up on artists like Otis Redding, Al Green, Cat Stevens, The Kinks and Van Morrison. I always loved songs where the singer would sing with real soul, like they really believed in what they were singing about. Those are the kinds of songs that really stayed with me. I can't sing a song about something I don't believe in.

I was born in Rugby in 1984 and moved around a bit through Northampton and Derby until we eventually stopped and settled in a little village called Porth in Cornwall.

My Uncle used to play the guitar and watching him made me want to learn. I remember him showing me a blues riff which got me started. Id listen to tunes on the radio and try to learn to play and sing along to them. I was about thirteen at this point.

I found that singing and playing guitar was a way for me to release any frustration I had at the time. Not that I couldn't express myself any other way, just that music has a more powerful way of doing it. I like being creative but it took me a few years of playing other people's stuff before I could create my own style of songwriting.
In Nederland is de single You Give Me Something al heel wat keren voorbij gekomen op TMF/ MTV / 3FM
CD genaamd "Undiscovered" is ook uit (volgens mij dan...)

Links:
http://www.jamesmorrisonmusic.co.uk
http://www.myspace.com/jamesmorrisonmusic

Volgens mojo.nl: 20 November 2006, Melkweg Amsterdam (verder voorverkoopinfo nog niet bekend)
pi_41934890
*applause*

Ik ben trots op je!
pi_41934934
Hey.. zowel zijn MySpace als Fok werkten niet mee, this is all you're getting..

We gaan wel he? Ff om het officieel te maken
pi_41935079
lol nou vooruit om het officieel in de groep te gooien, we gaan!

Zou leuk zijn als ze even gingen melden wanneer de vvk is.
Kan je meteen kaartjes meenemen voor Racoon
pi_41935204
Uhuh.. want ik zwem int geld
pi_41967262
Super mensen!

Vind het echt een superalbum; lekker soulfull
pi_41967303
Ok.. de stilte hier moeten we misschien nog maar even zo houden? You all know why..
pi_41968615
Zodat we niet een James Morrison #2 Uitverkocht hoeven te maken
pi_41968751
Naah, zal toch nie? Paolo's vvk loopt ook nog steeds
pi_42024453
Geweldige cd ... vooral het nummer Undiscovered... prachtig .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_42024836
Mijn favo is toch echt "The Pieces Don't Fit Anymore". Kom net uit zo'n periode; en dan is het zo heerlijk om het zo te horen verwoord...
pi_42026124
Dat is ook mijn favoriet, samen met 'Wonderful World'...
pi_42026655
Past echt perfect in het rijtje James Blunt, Gavin deGraw, Daniel Powter (John Mayer ook wel een beetje) ... wie vult aan ?
pi_42026958
Ik doe niet aan rijtjes maken.....
pi_42027159
Ik haal hem steeds door de war met Paolo Nutini..geen idee waarom . Maar You Give Me Something is wel oke.
pi_42027821
Mark, geen rijtjes!! James is bijzonder
pi_42027888
Vergelijk Daniel Powter ajb niet met James Morrison zeg.
pi_42028156
quote:
Op donderdag 21 september 2006 21:22 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Mark, geen rijtjes!! James is bijzonder
Nee, ok. Heeft toch wel wat aparts. Die stem is bijzonder, maar qua riedeltjes past het wel in het straatje.
pi_42029211
'riedeltjes'

James pakt de hoogste trede in alle opzichten.
pi_42030115
Inderdaad... ik vind vooral sommige van die orkestrale stukken dan wel weer leuk, qua blazers enzo.

Rijtjes rieken. De 1e persoon die voor de 239476e keer alles wat brits is en mannelijk met James Blunt gaat vergelijken, die verdient ook een goed pak slaag.
*Ik heb NIX tegen James Blunt, maar al die vergelijkingen zijn idioot*
pi_42032181
Dat zei hij bij Giel toch van de week? Geloof dat Giel zelf er vanochtend nog een opmerking over maakte...
pi_42050439
Ik vind dat hij idd lekkere muziek maakt. Hulde.
pi_42072365
Ik heb kaarten Eergisteren was er nog nix te vinden, zie ik gisteravond in ene in een mail van Mojo dat de vvk wel vandaag begon. Either way, I'm there!

[ Bericht 7% gewijzigd door Gosjke op 23-09-2006 12:09:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')