quote:***************************************
Madrid weert magere mannequins
Op de jaarlijkse modeshow van Madrid
zijn vijf modellen geweigerd omdat ze
te mager zijn.Nieuwe regels bepalen dat
meisjes die onder een bepaald gewicht
zitten de catwalk niet op mogen.Daarmee
wil Spanje anorexia bestrijden,zowel
bij de beroepsgroep als bij meisjes die
eruit willen zien als een model.
Als grens geldt een body-mass-index van
18.De BMI is het gewicht gedeeld door
het kwadraat van de lengte.Volgens de
Wereldgezondheidsorganisatie is iemand
met een BMI lager dan 18 ondervoed.
In Groot-Brittannië en Italië zijn al
stemmen opgegaan om de Spaanse regels
voor modeshows over te nemen.
Ok. Maar als je een BMI van 18,5 tot 19,5 hebt (bijvoorbeeld), ben je ook dun. Een BMI van 18 is behoorlijk extreem.quote:Op maandag 18 september 2006 23:09 schreef superhero87 het volgende:
Modellen horen nu eenmaal dun te zijn, extreem hoeft het niet, maar dun past nu eenmaal mooier in kleding.
ojee
Ze horen slank te zijn, dat is iets anders dan dun. Een gewicht van 55 kilo bij 1.75 vind ik behoorlijk aan de magere kant en persoonlijk ook niet mooi.quote:Op maandag 18 september 2006 23:09 schreef superhero87 het volgende:
Modellen horen nu eenmaal dun te zijn, extreem hoeft het niet, maar dun past nu eenmaal mooier in kleding.
ojee
Ben ik het helemaal mee eens. Ik hoorde ook dat het helemaal niet gezond is om zo dun te zijn, je lichaam verkeert dan constant in een overlevingstoestand. Op de lange duur is dat funest voor je gezondheid. Zag deze week in Nederlands Next Top Model iemand die een vetpercentage van 11% had. Daar schrok ik toch wel van.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:33 schreef shiNinG_staR het volgende:
Er zijn best wat modellen met een mooi figuur. Tyra Banks, Gisele Bündchen.. die hebben naar mijn mening een perfect figuur om model te zijn. Die (te) dunne meisjes zien er gewoon niet aantrekkelijk uit en het lijkt mij dat modellen er zo aantrekkelijk mogelijk uit moeten zien. Goede zaak dus.
Half mee eens: een BMI van 18 is echt héél mager, maar bij een BMI van 18,5 (wat nog wel mag) spreekt men al van klinisch ondergewicht. Dus zijn 19 en 19,5 ook nog heel slank. Ik denk dus dat er voor de onzekere meisjes zonder maat 34-36 nog genoeg modellen als rolmodel over blijven om een slecht / verkeerd zelfbeeld te krijgen. Met slechts het weghalen van de extreme ondergrens ben je er niet denk ik.quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:09 schreef KinkyGiraf het volgende:
Ik vind het er wel bij horen, ik vind het mooi voor op de catwalk. Of het gezond is, is iets anders. Maar ik denk niet dat dit anorexia in de hand werkt, aangezien volgens mij weinig mannequins voorbeelden/ rolmodellen zijn voor meisjes. Dat zijn vaker zangeressen of actrices ofzo, denk ik.
Dus ik heb gestemd op antwoordje 2!
Dat klopt echt niet, ik heb een BMI van 16,6 en ben echt niet héél mager. Je kunt dat niet echt met zo iets berekenen vind ik.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:14 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Half mee eens: een BMI van 18 is echt héél mager, maar bij een BMI van 18,5 (wat nog wel mag) spreekt men al van klinisch ondergewicht. Dus zijn 19 en 19,5 ook nog heel slank. Ik denk dus dat er voor de onzekere meisjes zonder maat 34-36 nog genoeg modellen als rolmodel over blijven om een slecht / verkeerd zelfbeeld te krijgen. Met slechts het weghalen van de extreme ondergrens ben je er niet denk ik.
Is het met mannen niet minder snel ondergewicht? Heel veel mannen (jongens) zijn supermager...quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:32 schreef Spees_Eend het volgende:
Normaal gesproken is iemand met een BMI van 16,6 niet héél mager maar héél héél mager. Dus óf je bent een uitzondering, óf je zit in de ontkenningsfase van je anorexia
Kan het ook dat je lichaam BMI 18,5 is en je borsten >30? Want dit lijkt bij mij.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:33 schreef Spees_Eend het volgende:
BMI is over het algemeen betrouwbaar vanaf 18 jaar. En bij zowel mannen als vrouwen gelden deze regels bij BMI: 18.5-24.9 = gezond gewicht, >25 overgewicht, <18,5 ondergewicht, >30 obesitas.
Overigens is de relatie tussen gezondheid en BMI tegenwoordig vrij achterhaald. Er wordt meer gelet op vetverdeling (buik- of heupvet)
Dat kan, maar alleen als je anus-diameter significant groter is dan de gemiddelde kontkringspier.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:35 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Kan het ook dat je lichaam BMI 18,5 is en je borsten >30? Want dit lijkt bij mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |