Linguam Latinam --> Plebs.
Ook wel Latijn voor 'het volk'.
Een gewone sterveling ook wel 'plebejer'.
En ik erger me kapot aan het plebs. Als je ooit smiddags naar die belspelletjes kijkt dan zie je wat het plebs is.
Het plebs zijn o.a.: (vul straks zelf maar aan wat nog meer):
- De Ria's, Pia's, Mia's en Lia's, die elke dag tot vervelens toe Gigi Ravelli lastig vallen met o.a. dubbele antwoorden, domme antwoorden, te makkelijke antwoorden bij het raden van een woord.
- Domme Henk en werkloze Egbert, die tot 5x toe op een middag bellen en dan gaan lopen klagen dat ze er niet doorkomen. (Alsof er iemand een ruk om geeft)
- Mensen die te dom zijn eens dingen te begrijpen. En dan dingen gaan lopen blèren over het WTC alsof ze er verstand van hebben. ( Staal kan niet verbranden, en de temp was te laag dus kon het nooit instorten). Als staal warm wordt verliest het zijn kracht en breekt het dus wel, maar zo slim waren ze nog niet.
- Wouter Bos. Plebejer pur sang. Als er 1 iemand in de gezondheidszorg klaagt over de wachttijden dan is Woutertje Bos de eerste die wat te melden heeft een dag later. Echter, als er 3 dagen daarna een dokter een fout maakt, is Woutertje Bos de eerste die flink gaat bezuinigen in de gezondheidszorg en pleit voor betere opleidingen. Waar het geld vandaan komt voor alle plannen van Dhr. Bos weet niemand.
- 'Partysquad' --> Bende mongolen zijn het. Een liedje wordt echt niet 'standaard' gaaf als je termen als 'neger, slet, hoer, me chicca en fissa' gaat lopen blèren. Dat het echter aanslaat bij alle productiemedewerkers, garagehouders, koks, en vmbo'ers zorgt voor een verkoop van minstens 50.000 cd'tjes. In Nederland goed voor een mega stip op 1. Zonde.
- Mensen op de Frontpage. Vandaag op nieuwnieuws ook weer een voorbeeld van een man ik meen met z'n been ofzo die was gevallen. 2e reply: Darwin Award
![]()
. Zo'n volk moeten ze de handen van ze lijf afraggen.
- Mensen die voetbalsupporters hooligans vinden. Blèren hoog en laag alsof ze er wat vanaf weten. Wat in de krant staat is altijd waar volgens hen. Ik zou zeggen neem een seizoenskaart van 1 van de 3 topclubs en draai een jaartje mee. Kijken wat je dan te zeggen hebt.
- Mensen die zooi bij Tell Sell kopen, anti-rimpelcrème kopen of afvalproducten kopen. 1 grote oplichterij en allemaal neppe shit. Wie dat koopt, of overweegt te kopen mag de prijs die het product kost storten op mijn girorekening. Dan weet je tenminste dat je je geld wèl nuttig besteed hebt.
Zo dat was mijn klacht over het 'plebs'.