Maar waar komt dat dan door? Als je puur naar de huizenprijzen kijkt zou het in Duitsland toch veel voordeliger moeten zijn? Welke kosten zie ik dan over het hoofd?quote:Op zondag 31 december 2006 21:35 schreef z80 het volgende:
(...)
uit ervaring kan ik mededelen dat het wonen in een koop woning in Nederland en Duitsland
ongeveer even duur is.
bij de een is dit goedkoper bij de ander dat.
(...)
in Nederland hebben we de hypotheek aftrek,quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:27 schreef Phalanx747 het volgende:
[..]
Maar waar komt dat dan door? Als je puur naar de huizenprijzen kijkt zou het in Duitsland toch veel voordeliger moeten zijn? Welke kosten zie ik dan over het hoofd?
Aangezien ik geen hypotheek (ja, m'n huis is gewoon van mij) heb, en Rewimo maar een kleine is dat niet zo'n probleem. Na het verhuizen hebben we helemaal geen hypotheek meer. Die eigenhuis-toeslag is dus prima voor ons..quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:42 schreef z80 het volgende:
[..]
in Nederland hebben we de hypotheek aftrek,
Dit huis, dat onze voorkeur heeft (althans op basis van beschrijving en foto's) heeft in elk geval de gewenste ruime eetkeukenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:48 schreef Charisma het volgende:
trouwens vind ik een voordeel aan duitse huizen, de kamers zijn altijd meer vierkant , de badkamers en keukens zijn ruimer en gezelliger dan de piepkleine tekortgekomemen keukens en douchehokjes in de Nederland
"Ook aan Wanne-Eickel [...] ging de architectonische smaak van de jaren '60 en '70 niet voorbij. Het was de tijd van de autovriendelijke steden, van de grote en representatieve woonkamers met eethoek [...], en van keukens in treincoupé-formaat."quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:48 schreef Charisma het volgende:
trouwens vind ik een voordeel aan duitse huizen, de kamers zijn altijd meer vierkant , de badkamers en keukens zijn ruimer en gezelliger dan de piepkleine tekortgekomemen keukens en douchehokjes in de Nederland
Zeer mee eens. De Nederlandse planeconomie is zeer Sovjet, en werkt dus averechts. Blij dat ik vertrokken ben (woon in Californie!)quote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:38 schreef LXIV het volgende:
Toch blijft het opmerkelijk dat het gevoerde woningbouwbeleid van een staat zoveel invloed kan uitoefenen op de prijzen en kwaliteit van huizen. Arbeid en materiaal zal in Duitsland niet significant duurder of goedkoper zijn.
Van de andere kant: de Soviet-planeconomie deed ook haar best om iedereen van schoeisel te voorzien. Met als gevolg een schaarste aan schoenen, en wat er was bleek veel te duur en van abominabele kwaliteit. Zonder enige keus en met lange wachttijden.
Als de woningnood in Nederland opgelost wil worden, moet de staat per direct stoppen zich ermee te bemoeien of er steeds meer geld in te pompen. Dan woon je binnen een paar jaar net zoals in Duitsland voor hetzelfde geld.
Wil je een Nederlands rijbewijs houden? (totdat deze weer verloopt),quote:Op zondag 21 januari 2007 13:30 schreef Rewimo het volgende:
Wie kan me vertellen hoe het in Duitsland met het rijbewijs zit? Kun je je NL-rijbewijs houden of moet je het inwisselen voor een Duits? Het mijne verloopt volgend jaar, hoe gaat dat in zijn werk? Wat is voorschrift en wat is handig/slim om te doen?
Volgens mij kun je je nederlandse rijbewijs voorlopig houden; ik zou hem evt. wat eerder verlengen; maar mail mijn ouders er eens over.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:30 schreef Rewimo het volgende:
Wie kan me vertellen hoe het in Duitsland met het rijbewijs zit? Kun je je NL-rijbewijs houden of moet je het inwisselen voor een Duits? Het mijne verloopt volgend jaar, hoe gaat dat in zijn werk? Wat is voorschrift en wat is handig/slim om te doen?
Dan weet je meer dan ik....quote:Op maandag 22 januari 2007 09:27 schreef Rewimo het volgende:
Ik weet dat je moeder een Duits rijbewijs heeft jaIk zal ze vanavond even mailen.
O nou, qltel beweert dat tenminstequote:Op maandag 22 januari 2007 15:26 schreef Katinkat het volgende:
Dan weet je meer dan ik....
De aftakeling is begonnen..quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:51 schreef Katinkat het volgende:
Ze zal het best een keer verteld hebben; maar ja ik ben ook geen 20 meer; m.a.w. word wat vergeetachtiger.
Kijk, nuttige site. ik ga kijken! (en een datalimiet wil ik niet)quote:Op maandag 29 januari 2007 21:38 schreef z80 het volgende:
@qltel
kijk hier even.
http://www.dslteam.de/
hier staan bijna alle aanbieders met prijzen en snelheden..
Zulke steden hebben we in Nederland ook..quote:Op maandag 29 januari 2007 22:26 schreef Adelante het volgende:
vandaag even in Essen geweest bij familie, wat een dumpstad is dat zeg, grauw en grijs en totaal geen uitstraling. dan kunnen de huizen nog zo goedkoop zijn, daar zou ik gewoon niet willen wonen...
en ga bijvoorbeeld eens in de Bijlmer kijkenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:52 schreef Igen het volgende:
Het hangt maar net ervan af wáár je in Essen bent.
En weer iemand die in de buurt komt wonen.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:34 schreef Rewimo het volgende:
Essen (en de rest van het Ruhrgebied) is vreselijk ja. In zulke steden moet je niet zijn
Maar check ons toekomstige uitzicht![]()
[afbeelding]
waar staat ie?quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:19 schreef Rewimo het volgende:
Het is een boerderij uit 1964, die de afgelopen jaren helemaal is opgeknapt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |