aha... hmmz, naja maybe tch voordat ik vertrek hier in NL nog een aanhanger rijbewijs halen, dan krijg ik nieuw rijbewijs die weer 10 jaar geldig isquote:Op vrijdag 22 september 2006 02:00 schreef DennisQ het volgende:
[..]
ID blijft gewoon geldig, je hebt een verblijfsvergunning nodig die je ook krijgt, als je aan kunt tonen dat je inkomen hebt. Rijbewijs hou je gewoon, blijft ook gewoon geldig, na verlopen is dit eenvoudig om te zetten naar een Duits rijbewijs en die hou je voor je leven, hoeft niet verlengd te worden.
Is niet waar, blijft gewoon tot de verloopdatum geldig.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:26 schreef CarOnline het volgende:
Je mag maar 2 jaar met een Nederlands rijbewijs in een duitse auto rijden geloof ik.
Wat zoek je precies voor een woning? Voeg mij maar ff toe op msn als je wilt.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:03 schreef Syrena het volgende:
Uhm teeveepeevoor samenwoonplannen hebben we nu Roermond, Sittard, Geleen. Lief woont in Venlo en ik in Sittard, Roermond is in het midden.
Maar Sittard ligt zowat op de Duitse grens....dus ook een optie.
De verblijfsvergunning bestaat niet meer. Dat was inderdaad een papiertje dat je nooit nodig had maar wel moest hebben, wat je elke twee jaar moest verlengen, en waarbij je voor iedere aanvraag een bewijs van inkomen en een bewijs van ziektekosteverzekering moest hebben.quote:Op vrijdag 22 september 2006 02:00 schreef DennisQ het volgende:
[..]
ID blijft gewoon geldig, je hebt een verblijfsvergunning nodig die je ook krijgt, als je aan kunt tonen dat je inkomen hebt. Rijbewijs hou je gewoon, blijft ook gewoon geldig, na verlopen is dit eenvoudig om te zetten naar een Duits rijbewijs en die hou je voor je leven, hoeft niet verlengd te worden.
tja, 1 europa, de duitsers komen hier om koffie en diesel te kopen, en wij kopen daar huizen en benzine, beetje zwart-wit gezegd mischien.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:15 schreef popolon het volgende:
Wat ik me nou afvraag: Staan de Duitsers wel zo te springen om al die Nederlanders?
Voor aannemers/makelaars begrijp ik het wel, geld is een mooi excuus maar voor de gewone burger ......
Die enclaves, dat zou ook mijn grootste angst zijn als ik er al langer zou wonen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:56 schreef Klonk het volgende:
[..]
tja, 1 europa, de duitsers komen hier om koffie en diesel te kopen, en wij kopen daar huizen en benzine, beetje zwart-wit gezegd mischien.
waar je wel voor moet waken zijn van die nederlandse enclaves, dat lijkt me dus helemaal niets, maar hier bij net over de grens in een dorpje, lijkt me geen probleem eigenlijk.
De kids gaan voorlopig nog even naar hun Nederlandse school. Ze zijn behoorlijk verlegen en gesloten dus zullen zolang ze de taal nog niet kennen, behoorlijk moeite hebben met aansluiting vinden. Plus dat ze nu wel in groep 4 zitten, maar behoorlijk laag scoren. Zo af en toe moeten ze echt op hun tenen lopen. Zouden we ze nu naar een duitse school doen, dan weet ik zeker dat ze koppie onder gaan. We hebben er lang over nagedacht maar tot nu toe lijkt ons dit de beste oplossing. Als we een paar jaar eerder verhuisd waren, zouden ze wel naar een duitse school gaan. Maar voorlopig nog even niet dus. Waar ik nog wel eens naar wil zoeken is een internationale school, eens kijken wat dat is. Maar zover zijn we nog niet.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:58 schreef Rewimo het volgende:
Hoe ga je dat eigenlijk met school doen voor de kids, CarOnline?
Is dat te doen qua afstand? Ik kan me voorstellen dat je ze nu nog in Nederland naar school laat gaan ja. Maar hoe wil je ze dan Duits laten leren? Als ze later naar een Duitse school zouden gaan, moeten ze het Duits toch redelijk beheersen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:45 schreef CarOnline het volgende:
De kids gaan voorlopig nog even naar hun Nederlandse school. Ze zijn behoorlijk verlegen en gesloten dus zullen zolang ze de taal nog niet kennen, behoorlijk moeite hebben met aansluiting vinden. Plus dat ze nu wel in groep 4 zitten, maar behoorlijk laag scoren. Zo af en toe moeten ze echt op hun tenen lopen. Zouden we ze nu naar een duitse school doen, dan weet ik zeker dat ze koppie onder gaan. We hebben er lang over nagedacht maar tot nu toe lijkt ons dit de beste oplossing. Als we een paar jaar eerder verhuisd waren, zouden ze wel naar een duitse school gaan. Maar voorlopig nog even niet dus. Waar ik nog wel eens naar wil zoeken is een internationale school, eens kijken wat dat is. Maar zover zijn we nog niet.
Zeker. Da's leuk als je in Rotterdam woont. Maar ga eens naar een dorp buiten de randstad.. Dan mag je blij zijn als er 2 bussen per dag komen. Daar hoef je echt niet voor naar Duitsland, het OV is in de provincie over het algemeen belabberd.quote:Op maandag 18 september 2006 22:16 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Zou het niet zo zijn dat als je in zo'n afgelegen dorpje woont je toch heel erg afhankelijk bent van je auto (omdat de bus bv maar tot 18:00 gaat) en als je van uitgaan, kunst & cultuur houd en daarbij een lekker biertje wilt drinken dat dat toch allemaal wat moeilijker word??
Klevequote:Op zondag 5 november 2006 20:48 schreef Rewimo het volgende:
Waar kun je nou in de buurt van Nijmegen eens leuk terecht? Als in: korte afstand van de grens, landelijk, maar ook weer niet zo landelijk dat je uren moet rijden voor een supermarkt, huizen zo rond de 2,5 ton? Iemand een leuk idee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |