een gezonde mengeling lijkt me de beste optiequote:Op zondag 5 november 2006 22:12 schreef Rewimo het volgende:
Mja, misschien voor onze kleine man wel gezellig, Nederlandse kinderen in de buurt? Voor onszelf hoeft het niet zo erg
2 bussen per dag, da's wel erg mager. Ik ben opgegroeid in een dorpje in de provincie, en daar was toch zeker wel 1 bus per uur richting "de stad" (Meppel). De huidige stand van zaken daar is dat er op werkdagen tussen pakweg kwart voor zeven 's morgens en kwart voor zeven 's avonds ieder uur een bus gaat (naar Meppel, en ook 1 vanaf Meppel). In het weekend is de eerste bus later en de laatste bus eerder.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 22:13 schreef qltel het volgende:
[..]
Zeker. Da's leuk als je in Rotterdam woont. Maar ga eens naar een dorp buiten de randstad.. Dan mag je blij zijn als er 2 bussen per dag komen. Daar hoef je echt niet voor naar Duitsland, het OV is in de provincie over het algemeen belabberd.
zo hebben alle kleine dorpen hier 2 bussen per uur richting een stadquote:Op zondag 5 november 2006 23:29 schreef Light het volgende:
[..]
2 bussen per dag, da's wel erg mager. Ik ben opgegroeid in een dorpje in de provincie, en daar was toch zeker wel 1 bus per uur richting "de stad" (Meppel). De huidige stand van zaken daar is dat er op werkdagen tussen pakweg kwart voor zeven 's morgens en kwart voor zeven 's avonds ieder uur een bus gaat (naar Meppel, en ook 1 vanaf Meppel). In het weekend is de eerste bus later en de laatste bus eerder.
Da's nog steeds niet om over naar huis te schrijven, maar wel meer dan 2 bussen per dag.
daar heb je nog een bus....... ik moet eerst 20 minz naar lichtenvoorde of harreveld! mjah heb auto dat scheeltquote:Op zondag 5 november 2006 23:47 schreef erikkll het volgende:
[..]
zo hebben alle kleine dorpen hier 2 bussen per uur richting een stad
2 per uur naar enschede, 2 per uur naar doetinchem.... ik woon in groenlo, ook zo'n 10 minuutjes van de grens met duitsland
ja, ze hebben een goeie bakker, en qua aantal Nederlanders zou het net zo goed bij Nederland kunnen horenquote:Op dinsdag 7 november 2006 15:33 schreef Rewimo het volgende:
Kent iemand Kranenburg? Ligt vlakbij Nijmegen over de grens.
Ja, maar ik zou er niet willen wonen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:33 schreef Rewimo het volgende:
Kent iemand Kranenburg? Ligt vlakbij Nijmegen over de grens.
Al geeditquote:
Mag ik dan zeggen dat Goch aan de grens van Nederland ligtquote:Op dinsdag 7 november 2006 15:52 schreef Rewimo het volgende:
Tja, we zitten met het "probleem" van de school voor zoonlief. Die zit nu in groep 3 en leert lezen en zo. Eigenlijk willen we hem nog een poosje naar een Nederlandse school laten gaan tot hij de basisvaardigheden onder de knie heeft en ook Duits spreekt, zodat hij tenminste snapt waar ze het over hebben op schoolWe moeten dus rekening houden met a. een basisschool in Nederland, maar liefst wel dichtbij huis, b. de afstand tot Nijmegen in verband met mijn werk daar (ervan uitgaande dat ik overgeplaatst kan worden die kant uit). Zo dicht mogelijk bij de grens is vooral vanwege de school dus wel erg handig.
Dat mag. qltels broer woont erquote:Op dinsdag 7 november 2006 15:56 schreef ijsmeis het volgende:
Mag ik dan zeggen dat Goch aan de grens van Nederland ligt?
Kijk maar
Jawel, dat is nog steeds verplicht.quote:Op woensdag 8 november 2006 10:26 schreef tonks het volgende:
en ze moeten helmen op de fiets. Of is dat niet meer?
is idd een goeie gewoonte daar, en terechtquote:Op woensdag 8 november 2006 10:26 schreef tonks het volgende:
en ze moeten helmen op de fiets. Of is dat niet meer?
Lijkt me geen probleem..quote:Op woensdag 8 november 2006 11:05 schreef Rewimo het volgende:
Okee, dicht bij de grens blijven dus maar...
ik dacht dat in duitsland de wegenbelasting duurder was waardoor ze goedkoper zijn (of er zit niet zoveel belasting op die gelijk naar de staat gaat)quote:Op donderdag 14 december 2006 19:31 schreef qltel het volgende:
Weet iemand hoe het zit met auto's. Ze kosten een stuk minder dan hier, maar kennelijk is (waarschijnlijk omdat je de BPM terugkrijgt bij uitvoer) hier kopen en gelijk uitvoeren naar Duitsland goedkoper. Is dat lastig om te doen? Ik wil nl. een nieuwe auto kopen bij de verhuizing.
Hoe zit het in Duitsland met autoverzekeringen? Hebben ze ook een no-claim systeem o.i.d.? Of hoe worden de tarieven anders bepaald?
Integendeel: Duitsland heft helemaal geen wegenbelastingquote:Op donderdag 14 december 2006 19:55 schreef gateway het volgende:
ik dacht dat in duitsland de wegenbelasting duurder was waardoor ze goedkoper zijn (of er zit niet zoveel belasting op die gelijk naar de staat gaat)
Funda Europe misschien?quote:Op vrijdag 15 december 2006 02:16 schreef hermandeperman het volgende:
Kent iemand een site voor huizen in Oostenrijk...?
Kan met google niet veel vinden namelijk...
Sorry maar dat is niet waar..quote:Op vrijdag 15 december 2006 07:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Integendeel: Duitsland heft helemaal geen wegenbelasting
quote:Op vrijdag 15 december 2006 00:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weet iemand wat in het kort de regels zijn voor gezinshereniging in Duitsland?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |