abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45179516
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:48 schreef Charisma het volgende:
trouwens vind ik een voordeel aan duitse huizen, de kamers zijn altijd meer vierkant , de badkamers en keukens zijn ruimer en gezelliger dan de piepkleine tekortgekomemen keukens en douchehokjes in de Nederland
"Ook aan Wanne-Eickel [...] ging de architectonische smaak van de jaren '60 en '70 niet voorbij. Het was de tijd van de autovriendelijke steden, van de grote en representatieve woonkamers met eethoek [...], en van keukens in treincoupé-formaat."

Maar in tegenstelling tot in Nederland zie je nauwelijks kinderkamertjes van 5 m² e.d.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 15:51:10 #167
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_45315248
Wat je in Duitsland kunt kopen voor relatief weinig is natuurlijk wel om je lippen bij af te likken:

225K

197K5

249K

25K (voor een appartement hierin)

549K
funda
The End Times are wild
  zaterdag 13 januari 2007 @ 15:53:00 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_45315295
Oh, wacht.
Dat laatste huis is in Nederland natuurlijk.

The End Times are wild
  zaterdag 13 januari 2007 @ 16:03:02 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_45315501
Je zou er bijna een spelletje van kunnen maken. Raad waar dit huis te koop staat!

Goed dan,
899K k.k., geen eigen tuin.
(alleen het meest linkerblokje hoort bij de woning.

Nederland of Duitsland?
The End Times are wild
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 januari 2007 @ 16:24:19 #170
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_45315934
Nederland uiteraard

Wij hebben vandaag een paar huizen bekeken om te smullen gewoon... Boerderij met 600m2 staloppervlak erbij in schuurvorm, 12.500 m2 land en een prachtig huis waar je zo in kunt trekken (alles recent vernieuwd): 340.000 vraagprijs.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 16:38:10 #171
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_45316305
Toch blijft het opmerkelijk dat het gevoerde woningbouwbeleid van een staat zoveel invloed kan uitoefenen op de prijzen en kwaliteit van huizen. Arbeid en materiaal zal in Duitsland niet significant duurder of goedkoper zijn.

Van de andere kant: de Soviet-planeconomie deed ook haar best om iedereen van schoeisel te voorzien. Met als gevolg een schaarste aan schoenen, en wat er was bleek veel te duur en van abominabele kwaliteit. Zonder enige keus en met lange wachttijden.
Als de woningnood in Nederland opgelost wil worden, moet de staat per direct stoppen zich ermee te bemoeien of er steeds meer geld in te pompen. Dan woon je binnen een paar jaar net zoals in Duitsland voor hetzelfde geld.
The End Times are wild
pi_45316684
In Duitsland heb je geen hypotheekrenteaftrek meer (Eigenheimzulage). Wel huursubsidie (Wohngeld) en sociale woningbouw, beide alleen toegankelijk voor mensen met een laag inkomen. Ook heb je in Duitsland wel degelijk zoiets als een bestemmingsplan.

Wat natuurlijk ook uitmaakt voor de huizenprijzen is de vraag. In Duitsland is bijvoorbeeld München heel erg in trek. Deze stad staat dan ook om bekend om de woningnood en de hoge prijzen.

Is het dan echt de hypotheekrenteaftrek die het verschil maakt, of is in Nederland vanwege de hogere bevolkingsdichtheid de vraag gewoon veel hoger, of is het nog iets anders?

Overigens zullen veel Nederlanders niet erop zitten te wachten dat de huizenprijzen drastisch omlaag gaan, vooral niet als de hypotheek nog niet afbetaald is. De hypotheekverstrekkers in dat geval natuurlijk ook niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2007 16:58:10 ]
pi_45331774
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 16:38 schreef LXIV het volgende:
Toch blijft het opmerkelijk dat het gevoerde woningbouwbeleid van een staat zoveel invloed kan uitoefenen op de prijzen en kwaliteit van huizen. Arbeid en materiaal zal in Duitsland niet significant duurder of goedkoper zijn.

Van de andere kant: de Soviet-planeconomie deed ook haar best om iedereen van schoeisel te voorzien. Met als gevolg een schaarste aan schoenen, en wat er was bleek veel te duur en van abominabele kwaliteit. Zonder enige keus en met lange wachttijden.
Als de woningnood in Nederland opgelost wil worden, moet de staat per direct stoppen zich ermee te bemoeien of er steeds meer geld in te pompen. Dan woon je binnen een paar jaar net zoals in Duitsland voor hetzelfde geld.
Zeer mee eens. De Nederlandse planeconomie is zeer Sovjet, en werkt dus averechts. Blij dat ik vertrokken ben (woon in Californie!)
pi_45362854
Mijn god, dat huis in Amsterdam voor 549k. Voor dat je dat op een net niveau hebt ben je ook 50k verder....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 januari 2007 @ 13:30:06 #175
13151 crew  Rewimo
pi_45557011
Wie kan me vertellen hoe het in Duitsland met het rijbewijs zit? Kun je je NL-rijbewijs houden of moet je het inwisselen voor een Duits? Het mijne verloopt volgend jaar, hoe gaat dat in zijn werk? Wat is voorschrift en wat is handig/slim om te doen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 21 januari 2007 @ 22:29:28 #176
63722 z80
I fink you freaky
pi_45569128
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:30 schreef Rewimo het volgende:
Wie kan me vertellen hoe het in Duitsland met het rijbewijs zit? Kun je je NL-rijbewijs houden of moet je het inwisselen voor een Duits? Het mijne verloopt volgend jaar, hoe gaat dat in zijn werk? Wat is voorschrift en wat is handig/slim om te doen?
Wil je een Nederlands rijbewijs houden? (totdat deze weer verloopt),
verleng deze voordat je naar Duitsland gaat.
op het moment dat je in Duitsland (of waar ook ter wereld) krijg je het rijbewijs van dat land.

het verlengen van het rijbewijs doe je bij het gemeente huis.
hier is een formulier te krijgen dat je moet invullen en samen met 1 pasfoto (kleur)
weer moet inleveren.
bij het inleveren moet je wel een legitimatie bewijs laten zien.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_45570997
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:30 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij kun je je nederlandse rijbewijs voorlopig houden; ik zou hem evt. wat eerder verlengen; maar mail mijn ouders er eens over.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 januari 2007 @ 09:27:20 #178
13151 crew  Rewimo
pi_45571139
Ik weet dat je moeder een Duits rijbewijs heeft ja Ik zal ze vanavond even mailen.
pi_45580793
quote:
Op maandag 22 januari 2007 09:27 schreef Rewimo het volgende:
Ik weet dat je moeder een Duits rijbewijs heeft ja Ik zal ze vanavond even mailen.
Dan weet je meer dan ik....
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 januari 2007 @ 15:27:51 #180
13151 crew  Rewimo
pi_45580829
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:26 schreef Katinkat het volgende:
Dan weet je meer dan ik....
O nou, qltel beweert dat tenminste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')