abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41973635
hm, november heeft als voordeel dat de goedkope Kruidvat-kaartjes nog geldig zijn.
pi_41974055
Ik hou deze in de gaten. 10-12 heb ik al wat. Als er nog een andere datum komt, is er misschien een Minolta Autocord uit 1958 van de party. Is Manual Focus en Midden Formaat.
  FOK!fotograaf woensdag 20 september 2006 @ 09:13:53 #43
18921 freud
Who's John Galt?
pi_41974808
De tiende van de maand december in het jaar des heeren 2006 bevat bij mij nog geen afspraacken.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_41976038
quote:
Op woensdag 20 september 2006 09:13 schreef freud het volgende:
De tiende van de maand december in het jaar des heeren 2006 bevat bij mij nog geen afspraacken.
In meijnen aegenda ende kaelender staeteth oock nogh niets ende geldighe verplightingenhe.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_41976632
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 23:20 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Als je een K-baljonet meeneemt neem ik wel de Zenitar mee. Is erg geinig op full-format.
Heeft jouw Zenitar dan niet gewoon M42? De mijn wel, als je dat eens wil proberen neem ik hem wel mee.

Overigens ben ik groot voorstander van Utrecht om zijn centrale lokatie en zou ik bij voorkeur voor November gaan. december is voor veel mensen al een erg drukke maand.

* PoseidonVS heeft ook nog 60meter film in de koelkast liggen, dat zijn welhaast meer foto's als er op een CF kaart passen
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
pi_41981595
Ik vind het nogal denigrerend als jij zegt dat digitale spiegelreflexcamera's alleen voor point en shoot zijn! Ik gebruik mijn digitale camera bijna altijd in MF!! OK jij bepaalt de regels (dat snap ik wel) maar waarom mogen mensen met een DSLR niet meedoen? MF kan in ieder geval geen reden zijn!!
pi_41981805
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:41 schreef kavu het volgende:
Ik vind het nogal denigrerend als jij zegt dat digitale spiegelreflexcamera's alleen voor point en shoot zijn! Ik gebruik mijn digitale camera bijna altijd in MF!! OK jij bepaalt de regels (dat snap ik wel) maar waarom mogen mensen met een DSLR niet meedoen? MF kan in ieder geval geen reden zijn!!
Nee....er staat ook nog dat het voor analoog is. En dat is een DSLR echt niet
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 20 september 2006 @ 14:17:39 #48
127142 Muk
nu met extra pulp
pi_41982536
quote:
of je MF of AF schiet, je maakt veel te makkelijk foto's op digitaal. doel van deze meet is om lekker een dagje met oud spul foto's te maken zonder opgejaagd te worden door mensen met DSLR's.

en omdat je niet de enige bent die het een goed idee vind om mee te doen met een dslr, krijg je dat effect vanzelf.

overigens, DSLR's kunnen geschikt gemaakt worden voor de shoot door middel van de befaamde en allom geprezen "magnetron proef". een minuutje op 1000 watt en je mag meedoen dit dient te gebeuren onder supervisie van TS in een door TS goedgekeurde magnetron. de magnetronproef dient vergezelt te worden van zegening door een oude toverheks, geassisteerd door twee half ontdooide diepvrieskippen, die symbool staan voor de rijke geschiedenis en diversiteit van het instrument.
Op zondag 1 maart 2009 19:55 schreef EchnaDarr het volgende:
En als ik weer heel erg eerlijk ben weet ik niet of ik het nog wel zo prettig vind als hij hier mod blijft. En dan druk ik me nog zacht uit.
pi_41982615
quote:
- DSLR's worden veel en vaak gemisbruikt om toch maar 20 foto's te maken van het zelfde onderwerp om de 19 mislukten foto's van de chip te verwijderen. Want het kost toch geen film-rolletje.
Met een analoge camera ga je als nog meer nadenken over je foto die je wil gaan maken ipv een digitaal shotje doen en dan op je lcd beoordelen of die foto wel goed lijkt. Dat is met analoog toch afwachten.

Daarom mogen alleen mensen met een Analoge compact of Spiegelreflex meedoen, omdat er op film geschoten wordt.

Ik neem ook alleen mijn EOS500n mee met de lenzen die ik heb...Dat zijn dat wel de zelfde lenzen die ik gebruik voor mijn EOS300D, maar dan te gebruiken op de MF stand ipv de AF stand. Ik voldoe dan alsnog aan de gestelde eis.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_41982647
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:17 schreef Muk het volgende:

of je MF of AF schiet, je maakt veel te makkelijk foto's op digitaal. doel van deze meet is om lekker een dagje met oud spul foto's te maken zonder opgejaagd te worden door mensen met DSLR's.

en omdat je niet de enige bent die het een goed idee vind om mee te doen met een dslr, krijg je dat effect vanzelf.

overigens, DSLR's kunnen geschikt gemaakt worden voor de shoot door middel van de befaamde en allom geprezen "magnetron proef". een minuutje op 1000 watt en je mag meedoen dit dient te gebeuren onder supervisie van TS in een door TS goedgekeurde magnetron. de magnetronproef dient vergezelt te worden van zegening door een oude toverheks, geassisteerd door twee half ontdooide diepvrieskippen, die symbool staan voor de rijke geschiedenis en diversiteit van het instrument.
* kwiebuske de kippen meeneemt
heb nog wel ergen een oud laken liggen voor de toverhex
Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
pi_41982693
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:22 schreef kwiebuske het volgende:

[..]

* kwiebuske de kippen meeneemt
heb nog wel ergen een oud laken liggen voor de toverhex
*HM2 op zoek gaat naar een koperen ketel voor de toverdrank
  woensdag 20 september 2006 @ 14:35:56 #52
127142 Muk
nu met extra pulp
pi_41983073
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:23 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

*HM2 op zoek gaat naar een koperen ketel voor de toverdrank
ok, dan neem ik de door TS gezegende magnetron mee... iemand een agregaatje? evt heb ik ook nog wel een flinke haspel stroomkabel
En als ik weer heel erg eerlijk ben weet ik niet of ik het nog wel zo prettig vind als hij hier mod blijft. En dan druk ik me nog zacht uit.
pi_41984526
generatorreke van 500 MW voldoende

Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
  woensdag 20 september 2006 @ 16:22:23 #54
127142 Muk
nu met extra pulp
pi_41986430
oude russische reactor op de kop getikt?

ik zocht er ook nog eentje, maar het blijkt lastig om een goede te vinden....

edit: laat maar thuis trouwens, die lekstraling is slecht voor je film, die verkleurt er van...
pi_41986746
neuh
sleep m wel ff mee van werk
eh is toch in revisie
pi_41992061
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 23:28 schreef PKfotografie het volgende:

(Am*dam, Utrecht)

klinken me goed in de oren.

wanneer?
10-12-2006?

(en mijn voorkeur is een zondag, meestal rustiger als zaterdag al kan het wel zijn dat we een koopzondag gaan prikken heb je nogal vaak in december)
- Utrecht is wat centraler, afhankelijk van waar iedereen vandaan zou moeten komen, uiteraard. Moet het per se "de grote stad" zijn, of is een charmant dorp ook leuk? (niet dat me er meteen iets te binnen schiet, hoor... ) Zijn er eisen aan OV-bereikbaarheid?

- Waarom pas december? De dagen zijn qua licht zo kort. November, is dat geen idee? Of is dat voor veel mensen al te korte termijn?

En, wat een zeurpiet, ik leg vandaag op alle slakken zout : zondag is soms ook een beetje te rustig. Hm, en zaterdag is vaak te druk. Misschien moeten we eerst bedenken wat we willen, lege straten of allemaal mensen ?
pi_41993465
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:48 schreef Ilford het volgende:

[..]

- Utrecht is wat centraler, afhankelijk van waar iedereen vandaan zou moeten komen, uiteraard. Moet het per se "de grote stad" zijn, of is een charmant dorp ook leuk? (niet dat me er meteen iets te binnen schiet, hoor... ) Zijn er eisen aan OV-bereikbaarheid?

- Waarom pas december? De dagen zijn qua licht zo kort. November, is dat geen idee? Of is dat voor veel mensen al te korte termijn?

En, wat een zeurpiet, ik leg vandaag op alle slakken zout : zondag is soms ook een beetje te rustig. Hm, en zaterdag is vaak te druk. Misschien moeten we eerst bedenken wat we willen, lege straten of allemaal mensen ?
Ik denk dat je wel gelijk hebt met wat je wil doen.. Mischien is het leuker om op straat portretten te schieten van winkelend publiek. ipv een lege straat met hier en daar en overvolle prullebak..
pi_41995396
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:22 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Ik denk dat je wel gelijk hebt met wat je wil doen.. Mischien is het leuker om op straat portretten te schieten van winkelend publiek. ipv een lege straat met hier en daar en overvolle prullebak..
Aan de andere kant... manual, slow, first time right... gebouwen en straten zijn geduldiger dan winkelend publiek
pi_41995802
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:12 schreef Ilford het volgende:

[..]

Aan de andere kant... manual, slow, first time right... gebouwen en straten zijn geduldiger dan winkelend publiek
Ik heb eerst 2 jaar met een EOS500n geschoten voor ik overging naar de EOD300D
Winkelend publiek kan je wel tot rust brengen.. Vooral als je met 2 personen aan het fotograferen gaat..
  woensdag 20 september 2006 @ 22:51:36 #60
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_42000550
Op woensdag 20 september 2006 19:48 schreef Ilford het volgende:

[..]

- Utrecht is wat centraler, afhankelijk van waar iedereen vandaan zou moeten komen, uiteraard. Moet het per se "de grote stad" zijn, of is een charmant dorp ook leuk? (niet dat me er meteen iets te binnen schiet, hoor... ) Zijn er eisen aan OV-bereikbaarheid? mij maakt het echt niet uit. (wil gewoon een dagje spelen met z'n allen

- Waarom pas december? De dagen zijn qua licht zo kort. November, is dat geen idee? Of is dat voor veel mensen al te korte termijn? november is ook goed. maar dan liefst begin november zoals ik al aan gaf. ik heb niks met zwarte piet

En, wat een zeurpiet, ik leg vandaag op alle slakken zout : zondag is soms ook een beetje te rustig. Hm, en zaterdag is vaak te druk. Misschien moeten we eerst bedenken wat we willen, lege straten of allemaal mensen ? het prettigst is misschien een doordeweekse dag maar dan kan er niemand.
mijn idee was dan daarom ook amsterdam op zondag. (wel mensen maar niet erg druk)
bij veel andere steden is het of uitgerstorven of stervens druk
pi_42000860
Ik kreeg trouwens zojuist door dat op 5 november weer de beurs in Houten is. Iets om qua planning rekeningmee te houden denk ik.
pi_42006779
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik kreeg trouwens zojuist door dat op 5 november weer de beurs in Houten is. Iets om qua planning rekeningmee te houden denk ik.
Absoluut. 5 november is al geblokkeerd in mijn AG+DA
pi_42022372
of we moeten ergens in de namiddag Utrecht gaan onveilig maken met de nieuw verworven apperatuur
pi_42041190
quote:
Op donderdag 21 september 2006 18:42 schreef ultra_ivo het volgende:
of we moeten ergens in de namiddag Utrecht gaan onveilig maken met de nieuw verworven apperatuur
Lijkt mij wel een goed en leuk plan!
pi_42041326
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 10:50 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Lijkt mij wel een goed en leuk plan!
Zeg Posei, waarom liggen de film rolletjes bij jou tussen de kaas en eieren???
pi_42042752
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 10:55 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Zeg Posei, waarom liggen de film rolletjes bij jou tussen de kaas en eieren???
Het zijn nog geen rolletjes, het is nog gewoon één grote rol van 30 meter film, ik moet er nog rolletjes van maken.

Maar goed dat vroeg je niet, De rollen liggen in de koelkast omdat ze dan langer goed blijven. Ze zijn al over datum (net) en zo blijven ze nog een paar jaar bruikbaar.
pi_42043176
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:46 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Het zijn nog geen rolletjes, het is nog gewoon één grote rol van 30 meter film, ik moet er nog rolletjes van maken.

Maar goed dat vroeg je niet, De rollen liggen in de koelkast omdat ze dan langer goed blijven. Ze zijn al over datum (net) en zo blijven ze nog een paar jaar bruikbaar.
Dus daarom..... Okee, maar rolletjes van 2 jaara oud zijn niet meer bruikbaar??
pi_42043815
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:01 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Dus daarom..... Okee, maar rolletjes van 2 jaara oud zijn niet meer bruikbaar??
Ze verliezen heel langzaam iets van hun lichtsterkte, en bij kleur kan er (als ie echt vet over de datum is) een kleurzweem op komen... Ik heb in het verleden prima ZW foto´s gemaakt met rolletjes die jaren over de datum waren..
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_42045136
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:24 schreef diedrick het volgende:

[..]

Ze verliezen heel langzaam iets van hun lichtsterkte, en bij kleur kan er (als ie echt vet over de datum is) een kleurzweem op komen... Ik heb in het verleden prima ZW foto´s gemaakt met rolletjes die jaren over de datum waren..
Precies, en hebewaren van de film in de koekast vertraagd het verouderings proces. De film die ik nu heb is zwart/wit en nog geen jaar over datum en altijd koel bewaard en dus nog prima. Ik heb ook nog zwart/wit film die al 12 jaar over datum is en ook koel bewaard is, ook deze is nog bruikbaar, al is hij niet zo geweldig als hij ooit geweest is, iets fletser das al.
pi_42047212
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:10 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Precies, en hebewaren van de film in de koekast vertraagd het verouderings proces. De film die ik nu heb is zwart/wit en nog geen jaar over datum en altijd koel bewaard en dus nog prima. Ik heb ook nog zwart/wit film die al 12 jaar over datum is en ook koel bewaard is, ook deze is nog bruikbaar, al is hij niet zo geweldig als hij ooit geweest is, iets fletser das al.
wel tijdig (minstens een dag) voor een shoot uit de koelkast halen en rustig op temperatuur laten komen, anders kun je condensvlekken krijgen...
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_42048552
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:22 schreef diedrick het volgende:

[..]

wel tijdig (minstens een dag) voor een shoot uit de koelkast halen en rustig op temperatuur laten komen, anders kun je condensvlekken krijgen...
Ja, voor 30 meter misschien wel. Voor 1 rol? 1 of 2 uurtjes, dat is zat. Ik bewaar overigens in de diepvries, niet in de koelkast.
pi_42059716
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:18 schreef Ilford het volgende:

[..]

Ja, voor 30 meter misschien wel. Voor 1 rol? 1 of 2 uurtjes, dat is zat. Ik bewaar overigens in de diepvries, niet in de koelkast.
Zou dat nog veel uitmaken? De diepvries of de koelkast? Maar idd wel even rustig de tijd geven om op temperatuur te komen, zeker uit de diepvries, je film zou zelfs kunnen barsten of craquelee(?) gaan vertonen.
pi_42059921
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 21:56 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Zou dat nog veel uitmaken? De diepvries of de koelkast?
Ach, zelfs de 30 meter FP4 die 15 jaar op kamertemperatuur (en dan bedoel ik niet 20 graden, maar 15 in de winter en 30 in de zomer) doet het nog prima. Dus ik denk het eigenlijk niet...

Maarja, mijn diepvries heeft een hele mooie lade van een paar centimeter hoog waar ik toch niks anders kwijt kan dan film. Alsof het ervoor gemaakt is! Terwijl het koelgedeelte altijd al te vol staat.
pi_42095470
*kuch* waar ging het eigenlijk over? Ah, een meet.

We hebben: 10-12-06 in bijvoorbeeld Am*dam of Utrecht en 5-11-06 na Fotografica Houten even Utrecht in.

Dan kies ik er liever een hele dag voor uit. Fotografica kost al meer dan een halve dag, dan blijft er zo weinig fototijd over. Wat jullie?

Daarnaast lijkt het me goed het onderwerp enigszins in te perken, zodat we gericht op stap kunnen. Nog even doorgaan met de thread, kortom...
pi_42095622
quote:
Op zondag 24 september 2006 17:40 schreef Ilford het volgende:
*kuch* waar ging het eigenlijk over? Ah, een meet.

We hebben: 10-12-06 in bijvoorbeeld Am*dam of Utrecht en 5-11-06 na Fotografica Houten even Utrecht in.

Dan kies ik er liever een hele dag voor uit. Fotografica kost al meer dan een halve dag, dan blijft er zo weinig fototijd over. Wat jullie?

Daarnaast lijkt het me goed het onderwerp enigszins in te perken, zodat we gericht op stap kunnen. Nog even doorgaan met de thread, kortom...
Ik pleit voor een hele dag.
het liefst portretten en urban.
  FOK!fotograaf zondag 24 september 2006 @ 20:30:29 #76
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_42098138
Na een beetje aansporing door HMaster-II op de meeting vandaag meld ik me ook als geintresseerde voor de Meet. Ik ben voor Utrecht (Da's net iets dichterbij)
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  maandag 25 september 2006 @ 23:09:13 #77
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_42127193
oke, als ik goed kijk gaat bijna ieder voor utrecht. dus het word dan ook Utrecht.

zal eens kijken of ik de OP kan laten aanpassen

en een datum?

doe eens roepen allemaal
  maandag 25 september 2006 @ 23:16:39 #78
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_42127520
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:09 schreef PKfotografie het volgende:
oke, als ik goed kijk gaat bijna ieder voor utrecht. dus het word dan ook Utrecht.

zal eens kijken of ik de OP kan laten aanpassen

en een datum?

doe eens roepen allemaal
is 11 of 12 november een idee?

is na houten dus je kan met je nieuwe spullen spelen.
is niet te dicht bij sinterklaas. dus kan ik die nog redelijk ontlopen.

nu is alleen de vraag of jullie gaan voor drukke straten op zaterdag of de rust op zondag (voor zover die er is)

en wat gaan we doen? mensjes? straten? gebouwen? natuur?
pi_42127578
Ik ga voor rust en straten
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_42127685
Ik heb inmiddels m'n schaatsprogramma kunnen vaststellen. Ik kan dus aangeven op welke zondagen ik zou kunnen (zaterdag kan iknooit)
quote:
za 4 Breda marathon 2
za 11 Geleen marathon 1
zo 19 Eindhoven marathon 3
zo 26 Breda 3000m

december

za 2 Geleen marathon 2
zo 3 Eindhoven marathon 4
za 9 Eindhoven 3000m
za 16 Eindhoven 3000m
za 23 Breda marathon 4
za 30 Eindhoven marathon 6
conclusie: Ik kan, zij het met wat passen en meten, op iedere zondag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')