Had je al gedacht aan een zwemvijver?quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:22 schreef _Arthur het volgende:
De meeste baden zijn gevuld met 'chloor' water. Nu kan ik daar niet zo goed tegen en zou, indien er ooit een zwembad komt, een zoutwater bad willen hebben.
Je moet natuurlijk wel circulatie van het water hebben, stilstaand water is nog erger en helemaal een mooie bron voor allerlei intressante beestjes.quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:29 schreef Jordy-B het volgende:
Had je al gedacht aan een zwemvijver?
Jep... daar heb je een (filter)pomp voor.quote:Op zaterdag 8 september 2007 08:52 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk wel circulatie van het water hebben, stilstaand water is nog erger en helemaal een mooie bron voor allerlei intressante beestjes.
Ik zie me al zwemmen tussen de snoekbaarzenquote:Op zaterdag 8 september 2007 16:30 schreef Jordy-B het volgende:
Jep... daar heb je een (filter)pomp voor.
En tegen de interessante beestjes die het dan nog de moeite waard vinden, heb je een paar visjes...
idd.. van een middagje hier in het bad liggen heb ik veel minder last dan als ik een middagje in het openbare bad gaquote:Op zaterdag 8 september 2007 17:17 schreef popolon het volgende:
Hoe erg kun je er niet tegen?
Als je het gaat vergelijken met bijv. een openbaar zwembad dan zal het met je persoonlijke bad erg meevallen qua chloor. In openbare zwembaden zit over het algemeen veel meer chloor dan in je eigen bad. Eigenlijk zit er vaak teveel chloor in.
Zoek eens wat info over UV-desinfectie en koperionisatie. De enige chloor die je dan nog verbruikt, is eenmaal in de week een chloorchock, maar die chloor is er na een dag ongeveer volledig uit. Wij hebben het ook en het werkt perfectquote:Op vrijdag 7 september 2007 22:22 schreef _Arthur het volgende:
De meeste baden zijn gevuld met 'chloor' water. Nu kan ik daar niet zo goed tegen en zou, indien er ooit een zwembad komt, een zoutwater bad willen hebben.
Verschilt een zoutwater bad veel met een chloor bad? Waar zou je dan zoal aan moeten denken?
quote:Op woensdag 12 september 2007 15:20 schreef Cahir het volgende:
Zo ondiep is je zwembad.
Mischien is dit dan wel iets om de beestjes weg te houden:quote:Op zaterdag 15 september 2007 04:28 schreef popolon het volgende:
En twee eendjes probeerden het even maar er is toch te weinig water voor ze.
Wow... wist je dat zwemmen in je eigen zwembad in de winter ook heel stoer kan zijn?quote:Op woensdag 12 september 2007 00:24 schreef popolon het volgende:
En hij is gisteren dichtgegaan.
Net op tijd want vandaag kwam er al een aardig herfststormpje over met behoorlijke rukwinden.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu gaan we weer fijn beestjes kweken in onze 'vijver'.
Zwemmen met -25 is inderdaad best stoer maar sorry, ik pas toch.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:09 schreef mcse2007 het volgende:
[..]
Wow... wist je dat zwemmen in je eigen zwembad in de winter ook heel stoer kan zijn?![]()
quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:04 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Mischien is dit dan wel iets om de beestjes weg te houden:
http://www.dumpert.nl/med(...)embadeigenaar_1.html
quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:51 schreef popolon het volgende:
[..]
Zwemmen met -25 is inderdaad best stoer maar sorry, ik pas toch.
[..]![]()
quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]!
-25 in een verwarmd bad ja! :>
je moet ook je water tot +32 verwarmen dan ehquote:Op zaterdag 15 september 2007 20:53 schreef popolon het volgende:
[..]*ril* koud
Ik denk dat de energierekening de spuigaten gaat uitlopen dan, vooral gezien de winters in Michigan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |