Goede zaakquote:Conspiracy Records
2007 took a great start for fear falls burning. It's therefor with great priveledge I may announce that the next 3 fear falls burning albums will be released on the fantastic Conspiracy Records from Belgium (Antwerpen). I believe it was towards the end of 2004 when I personally met the Conspiracy Records gang at their office in Antwerpen. I was set to release the tour cd "first by a whisper, then by a storm" and wondered if they might be interested in carrying a few copies. They did and somehow since that very first moment something bonded. I would describe it as a mutual understanding and strongly believe that with Conspiracy Records I met kindred spirits ! I do look forward to a long-term partnership with them, funded by our shared passion for music and friendship.
The first CD release set will be the brand-new full-length collaboration with Nadja and in 2008 my 2nd studio full-length "frenzy of the absolute".
Goed nieuws. Deze ga ik zeker luisteren.quote:** NADJA "BODYCAGE" CD: Bodycage is one of the most serious drone
full-lengths ever released. Stylistically, Nadja is one part Boris
Feedbacker, one part Merzbow and Gerogerigegege's None Friendly. IN
STOCK NOW!!!
quote:Het album begint met een motief, dat een uur lang gerepeteerd zal worden. Het motief wordt herhaald, maar evouleert geleidelijk en bouwt geleidelijk op. Steeds meer veranderingen komen langzaamaan naar voor, en meer en meer extra ritmes en syncopes verschijnen. De hele opbouw resulteert rond het half uur in het bijtreden van een gitaarsolo, die met de muziek verder vloeit naar het einde van het album.
In Rotterdam? Dat was idd gru-we-lijk hard, zonder oordoppen was het bijna niet te doen. SUNN O))) maakte z'n reputatie meer dan waarquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:15 schreef lifeblind het volgende:
tvp!![]()
Ben laatst ook naar the burial chamber trio geweest. Sjezus, wat was dat hard!
Ja ghehehe. Die gasten in het voorprogramma trouwens, was dat een member van Acid Mother Temple? (Die Japanner?)quote:
jaquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:29 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ja ghehehe. Die gasten in het voorprogramma trouwens, was dat een member van Acid Mother Temple? (Die Japanner?)
Nee in Tilburg. Volges mij stond ik daar net op een bepaalde plek dat bepaalde frequenties net bij mij heel hard waren ofzo, mn oren vonden het niet de hele tijd zo leuk volges mij hehequote:Op donderdag 22 februari 2007 23:17 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
In Rotterdam? Dat was idd gru-we-lijk hard, zonder oordoppen was het bijna niet te doen. SUNN O))) maakte z'n reputatie meer dan waar![]()
Jammer alleen van die 2 gasten die er doorheen zaten te schreeuwenquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:29 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ja
dat was ook een gruwelijk goeie set
iemand zou ze moeten slaanquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:57 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Jammer alleen van die 2 gasten die er doorheen zaten te schreeuwen
Heel apart hehe. was eigelijk puur elektronika met feedback en stem. (en wat ehm, aparte bewegingen in de broek van die kerel, waar had ie nou die worst vandaan?quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:57 schreef Yorrit het volgende:
hoe was THEDIE!DIE!DIE! ?
quote:Æthenor Deep in Ocean Sunk the Lamp of Light LP/CD
Debut by trio of Stephen O’Malley (Sunn0))))), Daniel O’Sullivan (Guapo), and Vincent de Roguin (Shora). Taking its title from The Iliad, the music here is deep and cosmic, completely unlike anything you’d expect from such heavyweights.
More in the tradition of ‘Spiral Insana” and “Cyborg” than anything, the tracks float along in a masterful collage of activity, where careful scene changes highlight O’Sullivan’s classic but artfully placed Rhodes bombs, de Roguin’s organ, and O’Malley’s guitar. Extraordinary effort has gone into editing, mastering, and shaping these pieces – these are not tossed off improvisations or “side-project” orphans. Housed in CD and LP jackets hand-printed by Alan Sherry/SIWA. First VHF vinyl in 7 years! CD $10 (LP available in Dec
Had je 'm al?quote:
In de 013 afgelopen zondag geloof ik? Ik wilde ook gaan, maar ik moest gewoon werken de volgende dag dus helaas.... Maareh, was wel aardig? Qua performance? Sound? Had je er iets anders van verwacht? Hoe was Cult of Luna?quote:Fear Falls Burning gezien bij Cult of Luna in het voorprogramma. Was wel aardig.
Hij doet me trouwens erg aan muziek van Ginnungagap denken, wat op zich ook niet gek is natuurlijk, en in mindere maten aan muziek van Herbst 9.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:44 schreef HAL9000S het volgende:
Een nieuwe drone LP binnen:
Æthenor: Deep in Ocean Sunk the Lamp of Light
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
Uitgebracht op Conspiracy zie ik, dat belooft al veel goedsquote:Op donderdag 1 maart 2007 23:03 schreef pfaf het volgende:
Ik zie dat hier de Goslings met Grandeur of Hair nog niet genoemd is, doodzonde, want geweldige plaat.
Ja die had ik al een tijdje.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:02 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Had je 'm al?
[..]
In de 013 afgelopen zondag geloof ik? Ik wilde ook gaan, maar ik moest gewoon werken de volgende dag dus helaas.... Maareh, was wel aardig? Qua performance? Sound? Had je er iets anders van verwacht? Hoe was Cult of Luna?
quote:Is Italy the new Finland? That’s what I’m left wondering after hearing this, yet another crucial collection of experimental noisy stuff..and I’ve got a feeling we’re going to be subjected to a whole lot more music from Italy in the coming months – with labels such as A Silent Place (who released the last full-length from this dronesome duo) and powerhouse acts such as the influential (and ridiculously prolific) My Cat is an Alien, there seems to be no stopping them. ‘The Stones Know Everything’ is a mammoth two-cd offering from experimental fellers Gianluca Becuzzi and Fabio Orsi (try saying that with a mouthful of Pringles while drunk) and surprisingly the duo manage to keep up the quality for the entire duration.
Interestingly though the two discs sound very much like separate entities, the first being a more melodic collection of tracks reminiscent of Fennesz or more recently Ateleia, and the second being where the two flex their experimental muscles, forging two long-form pieces and one short interlude. I would guess that the majority of these sounds have been extracted from the humble guitar (a useful beast is it not?) and with this the two musicians throw swirling whirpools of psychedelic distortion and fuzz. This is not however an album that should be lumped into the sprawling ‘avant-psych’ genre, ‘The Stones Throw Everything’ feels a little more sculpted and a little more finely realised than many other albums of its kind, and the attention to harmonic detail (especially on the first disc) gives it a strength rarely heard.
A good comparison might be to Mirror, who show an equally finely-tuned ear to the humble drone, but these guys don’t really sound exactly like anyone… something that maybe arises from their location. Since the Italian scene is somewhat in its infancy it will be interesting to see it grow, and with the help of such artists as these it looks like the future is going to be bright indeed. Deep, crumbling melancholic ambience… you couldn’t ask for more really.
Deze track kun je legaal downen van de site:quote:"A quiet gem of an album from label Small Voices.Each side of Osci comprises a long drift of electronic drones sourced partly from electric guitar,augmented with delicated shadings of samples and field recordings.There’s a subtle use of processed folk music and pacifying sounds of rural calm,but Orsi’s pastoral idyll keeps slipping into deep melancholy-shades of William Basinski-and even dread.The album comes apart in its latter stages and that’s not bad thing,as it might otherwise have degenerated through lack of variety into just another Ambient washout.the soft density of the sound is replaced by a section of slashing,high frequency cymbal effect,wich in turn gives way to a more brutally treated passage of folk song,underpinned by an ominous repeating thud.What sets the album apart is its careful construction and sense of restrained drama;Orsi’s collaborator Kinetix,credited with reworking and producing the material,might have added crucial input in this regard.Osci is a curious,even perplexing album rather than a truly challenging one,but that’s good enough to be going on with."
Ik had nog een kaart te koop staan hier op fok.quote:Op maandag 23 april 2007 12:04 schreef Detroit het volgende:
Meestal zijn er altijd wel kaarten te scoren voor dit soort events, die voor sunn o))) was echter snel uitverkocht jammergenoeg.
Jammer dat ik dat net gemist heb dan, bummer!quote:Op maandag 23 april 2007 19:24 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ik had nog een kaart te koop staan hier op fok.
Jammer dat ik niet in de buurt woon.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:53 schreef Detroit het volgende:
Zondag 20 mei treden Nadja (a.k.a. Aidan Baker), Fear Falls Burning en een artiest onder de naam FR.RO.ST op (waar ik overigens nog nooit van gehoord heb) op in een tent genaamd Occii (http://www.occii.org), in Amsterdam aan de Amstelveenseweg.
Ik ga er wel ff kijken, Aidan Baker vind ik namelijk best wel vette drones maken, al ken ik zijn Nadja pseudoniem nog niet.
Tangerine Dream - Electronic Meditation is een aanrader. Avant Gardistisch geweldquote:Op zondag 20 mei 2007 00:30 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
enigste Drone plaat die ik ergens op mn hd heb is een live bootleg van The Theater of Eternal Music
en een of andere akoestisch drone album van Boris
The Theater of Eternal Music, also known as The Dream Syndicate, was a mid-sixties musical group focusing on experimental and drone music, featuring La Monte Young, John Cale, and Angus MacLise. In 1964 the ensemble contained Young and Marian Zazeela, voices; Tony Conrad and John Cale, strings; and sometimes Terry Riley, voice. Since 1966 Young has realized the "Dream Theater" despite interruptions due to a lack of funding for such an exceptional, extensive, and expensive project.
Most of these pieces have long titles, such as The Tortoise Recalling the Drone of the Holy Numbers as they were Revealed in the Dreams of the Whirlwind and the Obsidian Gong, Illuminated by the Sawmill, the Green Sawtooth Ocelot and the High-Tension Line Stepdown Transformer. Likewise, his works are often of extreme length, many pieces having no beginning and no end, existing before and after a particular performance. Young and Zazeela are also on an extended sleep schedule, their "days" being longer than twenty-four hours.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |