abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 september 2006 @ 00:06:15 #1
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_41875615
U kent ze wel, in plukjes van 2 of 3 staan ze met eenzelfde gekleurde jas met een hand vol folders of schrijfmapmetpen aan het begin van de winkelstraat.
"Meneer mag ik u wat vragen...." "Meneer heeft u even..." "Pardon meneer heeft u belangstelling voor ..." NEEEHEEE
De hoeveelheid viel nu gelukkig mee. Greenpeace kon ik ontwijken, Dagblad van het Noorden ook, maar een knap klein meisje met een kleurige map met foto's was me echter te vlug af. Als een hongerige vlieg bleef ze aan me vastgeplakt, blij natuurlijk dat ze eindelijk iemand had die ze iets kon aansmeren.
Gelukkig na de goedkope smoes van ik moet de bus halen liet ze me toch gaan.
Ik word er schijtziek van, van dat soort verkooptechnieken. Ik zeg nu nog wel "nee bedankt", maar ik denk erover om uberhaupt niet meer te reageren. Opdringerig gedoe.

Dat mensen eventueel wel willen aanhoren wat de verkopers te bieden hebben kan ik nog wel indenken, maar dat mensen daadwerkelijk dan abonnementen gaan nemen?!? Dat moet haast wel anders zou deze ellende toch een keer ophouden omdat het kosten-batenplaatje verkeerd uitpakt.
How can I make this topic about me?
  Moderator zondag 17 september 2006 @ 00:06:56 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_41875638
Herestraat is er vol mee
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_41875663
Dit op je hoofd plakken:

zondag 17 september 2006 @ 00:07:49 #4
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41875666
roepen dat je open t.b.c. of legionella hebt doet wonderen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_41875755
Als zo'n figuur op mij afkomt schudt ik al bij voorbaat nee en wuif ik diegene een beetje weg zeg maar met mijn hand (niet onbeschoft ofzo)..

Vandaag ook weer...Zegt hij: misschien wilde ik je wel mee uitvragen?
Tsja, tuurlijk gozer...
pi_41875799
Ja die kutkoppen en tyfushoeren, bah wat een knake volk. Waarom zou je ingodsnaam dat werk willen doen, een beetje mensen lastig vallen met je hoerige kut dingen. Hebben ze dan totaal geen eigenwaarde meer? Dood aan die kuttekopfen
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  zondag 17 september 2006 @ 00:14:00 #7
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_41875859
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:06 schreef Renesite het volgende:
Herestraat is er vol mee
Ik dacht dat het sinds kort niet meer mocht in Groningen..maar blijkbaar nog wel. Vandaag idd ook weer.
pi_41875879
Mensen. .
For great justice!
pi_41875892
Dat veel goede doelen via dergelijke fondsenwerving aan geld komen om anderen te kunnen helpen vergeten we maar even. Nee zeggen kan altijd, maar mensen die gewoon hun werk doen - en daarmee indirect andere, minderbedeelde mensen helpen - uitschelden gaat me wat ver.
pi_41875905
Je hebt ook die leger des heils opa, met zijn collectebus
pi_41876009
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:15 schreef filmfreek het volgende:
Dat veel goede doelen via dergelijke fondsenwerving aan geld komen om anderen te kunnen helpen vergeten we maar even. Nee zeggen kan altijd, maar mensen die gewoon hun werk doen - en daarmee indirect andere, minderbedeelde mensen helpen - uitschelden gaat me wat ver.
Rot een eind op met dat geleuter, als iemand een fonds wil helpen doen ze dat ook wel zónder die paupers die je lastigvallen met het zielige gejank over de kleine negertjes uit Afrika of de pandaberen uit Azië. Laten ze zich écht eens nuttig gaan maken en ga mensen helpen ipv geld af te bietsen.
pi_41876121
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:18 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Rot een eind op met dat geleuter, als iemand een fonds wil helpen doen ze dat ook wel zónder die paupers die je lastigvallen met het zielige gejank over de kleine negertjes uit Afrika of de pandaberen uit Azië. Laten ze zich écht eens nuttig gaan maken en ga mensen helpen ipv geld af te bietsen.
Helaas werkt het niet zo. De wereld bestaat niet alleen maar uit mensen die uit zichzelf een deel van hun inkomen afstaan om anderen te helpen, verre van dat juist. Daarom is het goed als mensen er af en toe aan herinnerd worden dat er ook mensen zijn die het slechter getroffen hebben als zij zelf, en dat die hun hulp simpelweg goed kunnen gebruiken.

En dat jij als simpel vakkenvullertje niet genoeg geld hebt om anderen te helpen snap ik best, maar dan kun je ook normaal 'nee' zeggen of gewoon door te lopen.
  zondag 17 september 2006 @ 00:24:44 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41876184
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:14 schreef Noca het volgende:
Ik dacht dat het sinds kort niet meer mocht in Groningen..maar blijkbaar nog wel. Vandaag idd ook weer.
Misschien moeten we het recht dan maar eens in eigen hand gaan nemen.
Ik ga naar huis.
pi_41876207
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:18 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Soms denk je er echter ook niet aan geld te geven voordat men je bewust maakt van een bepaalde situatie of je bent er gewoon te lui voor om het uit te zoeken en is dit gewoon een handige manier..
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  zondag 17 september 2006 @ 00:25:25 #15
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41876210
Ti's overigens wel leuk om bij de Bakker Bart boven te gaan zitten en het gedrag van de klevers en de ontwijkers te bestuderen.
Ik ga naar huis.
  zondag 17 september 2006 @ 00:26:25 #16
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41876243
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:25 schreef Janetje het volgende:
Soms denk je er echter ook niet aan geld te geven voordat men je bewust maakt van een bepaalde situatie of je bent er gewoon te lui voor om het uit te zoeken en is dit gewoon een handige manier..
Wauw, jij zou iets met psychologie moeten doen. Je hebt ze helemaal door hè, die marketeers?
Ik ga naar huis.
pi_41876268
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:22 schreef filmfreek het volgende:

[..]

Helaas werkt het niet zo. De wereld bestaat niet alleen maar uit mensen die uit zichzelf een deel van hun inkomen afstaan om anderen te helpen, verre van dat juist. Daarom is het goed als mensen er af en toe aan herinnerd worden dat er ook mensen zijn die het slechter getroffen hebben als zij zelf, en dat die hun hulp simpelweg goed kunnen gebruiken.
Goh dus daarom hebben ze dus dat andere tuig uitgevonden die langs de deuren komen...
quote:
En dat jij als simpel vakkenvullertje niet genoeg geld hebt om anderen te helpen snap ik best, maar dan kun je ook normaal 'nee' zeggen of gewoon door te lopen.
pi_41876409
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:15 schreef filmfreek het volgende:
Maar om dan om de paar honderd meter te gaan staan vind ik wel een beetje overdreven. Bovendien, er is aardig wat gecollecteerd voordat het salaris van de directie en andere strijkstokken is betaald.
pi_41876476
Gewoon eerst nee antwoorden en als ze toch door blijven gaan iets zeggen als 'Welk deel van nee begrijp je niet?'
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  Moderator zondag 17 september 2006 @ 00:37:45 #20
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_41876565
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:24 schreef nietzman het volgende:

[..]

Misschien moeten we het recht dan maar eens in eigen hand gaan nemen.
Wanneer plannen we die meet
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 17 september 2006 @ 00:38:07 #21
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_41876578
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:25 schreef Janetje het volgende:

[..]

Die greenpeace lui zouden ze als witte zeehondjes moeten neerknuppelen.
[KNE]-Mod
pi_41876675
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:27 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Goh dus daarom hebben ze dus dat andere tuig uitgevonden die langs de deuren komen...
[..]
Precies. En dat jij te egoïstisch bent om te willen helpen moet je anderen niet aanrekenen.
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:32 schreef gargamel het volgende:

[..]

Maar om dan om de paar honderd meter te gaan staan vind ik wel een beetje overdreven. Bovendien, er is aardig wat gecollecteerd voordat het salaris van de directie en andere strijkstokken is betaald.
Daarom moet je bij goede doelen ook altijd controleren of ze wel voorzien zijn van onder andere een CBF Keurmerk. Dan weet je zeker dat het geld ook echt gaat naar waar het nodig is en niet in de zakken van directie of overheid verdwijnt.
  zondag 17 september 2006 @ 00:45:04 #23
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_41876765
Overigens is "af en toe bewust maken" iets heel anders dan een hele winkelstraat koloniseren met om de 30 meter een nieuw groepje van gasten die je gaat aanspreken. Dan staan ze weer op de lijnbaan, WNF, Greenpeace, Amnesty, Boekenclub, WNF, Greenpeace, Amnesty de hele fucking straat lang! Het is zo erg en irritant dat er zelfs gesproken wordt over een verbod!
[KNE]-Mod
pi_41876774
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:41 schreef filmfreek het volgende:

[..]

Precies. En dat jij te egoïstisch bent om te willen helpen moet je anderen niet aanrekenen.
Ga even snel geld collecteren ipv nutteloos hier op het forum te zitten :
  zondag 17 september 2006 @ 00:46:31 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41876800
ik kijk ze altijd aan, zeg niks en loop door. op de cuyp.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')