Ik dacht dat het sinds kort niet meer mocht in Groningen..maar blijkbaar nog wel. Vandaag idd ook weer.quote:
Rot een eind op met dat geleuter, als iemand een fonds wil helpen doen ze dat ook wel zónder die paupers die je lastigvallen met het zielige gejank over de kleine negertjes uit Afrika of de pandaberen uit Azië. Laten ze zich écht eens nuttig gaan maken en ga mensen helpen ipv geld af te bietsen.quote:Op zondag 17 september 2006 00:15 schreef filmfreek het volgende:
Dat veel goede doelen via dergelijke fondsenwerving aan geld komen om anderen te kunnen helpen vergeten we maar even. Nee zeggen kan altijd, maar mensen die gewoon hun werk doen - en daarmee indirect andere, minderbedeelde mensen helpen - uitschelden gaat me wat ver.
Helaas werkt het niet zo. De wereld bestaat niet alleen maar uit mensen die uit zichzelf een deel van hun inkomen afstaan om anderen te helpen, verre van dat juist. Daarom is het goed als mensen er af en toe aan herinnerd worden dat er ook mensen zijn die het slechter getroffen hebben als zij zelf, en dat die hun hulp simpelweg goed kunnen gebruiken.quote:Op zondag 17 september 2006 00:18 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Rot een eind op met dat geleuter, als iemand een fonds wil helpen doen ze dat ook wel zónder die paupers die je lastigvallen met het zielige gejank over de kleine negertjes uit Afrika of de pandaberen uit Azië. Laten ze zich écht eens nuttig gaan maken en ga mensen helpen ipv geld af te bietsen.
Misschien moeten we het recht dan maar eens in eigen hand gaan nemen.quote:Op zondag 17 september 2006 00:14 schreef Noca het volgende:
Ik dacht dat het sinds kort niet meer mocht in Groningen..maar blijkbaar nog wel. Vandaag idd ook weer.
Soms denk je er echter ook niet aan geld te geven voordat men je bewust maakt van een bepaalde situatie of je bent er gewoon te lui voor om het uit te zoeken en is dit gewoon een handige manier..quote:Op zondag 17 september 2006 00:18 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Rot een eind op met dat geleuter, als iemand een fonds wil helpen doen ze dat ook wel zónder die paupers die je lastigvallen met het zielige gejank over de kleine negertjes uit Afrika of de pandaberen uit Azië. Laten ze zich écht eens nuttig gaan maken en ga mensen helpen ipv geld af te bietsen.
Wauw, jij zou iets met psychologie moeten doen. Je hebt ze helemaal door hè, die marketeers?quote:Op zondag 17 september 2006 00:25 schreef Janetje het volgende:
Soms denk je er echter ook niet aan geld te geven voordat men je bewust maakt van een bepaalde situatie of je bent er gewoon te lui voor om het uit te zoeken en is dit gewoon een handige manier..
Goh dus daarom hebben ze dus dat andere tuig uitgevonden die langs de deuren komen...quote:Op zondag 17 september 2006 00:22 schreef filmfreek het volgende:
[..]
Helaas werkt het niet zo. De wereld bestaat niet alleen maar uit mensen die uit zichzelf een deel van hun inkomen afstaan om anderen te helpen, verre van dat juist. Daarom is het goed als mensen er af en toe aan herinnerd worden dat er ook mensen zijn die het slechter getroffen hebben als zij zelf, en dat die hun hulp simpelweg goed kunnen gebruiken.
quote:En dat jij als simpel vakkenvullertje niet genoeg geld hebt om anderen te helpen snap ik best, maar dan kun je ook normaal 'nee' zeggen of gewoon door te lopen.
Maar om dan om de paar honderd meter te gaan staan vind ik wel een beetje overdreven. Bovendien, er is aardig wat gecollecteerd voordat het salaris van de directie en andere strijkstokken is betaald.quote:Op zondag 17 september 2006 00:15 schreef filmfreek het volgende:
Dat veel goede doelen via dergelijke fondsenwerving aan geld komen om anderen te kunnen helpen vergeten we maar even. Nee zeggen kan altijd, maar mensen die gewoon hun werk doen - en daarmee indirect andere, minderbedeelde mensen helpen - uitschelden gaat me wat ver.
Wanneer plannen we die meetquote:Op zondag 17 september 2006 00:24 schreef nietzman het volgende:
[..]
Misschien moeten we het recht dan maar eens in eigen hand gaan nemen.
Die greenpeace lui zouden ze als witte zeehondjes moeten neerknuppelen.quote:Op zondag 17 september 2006 00:25 schreef Janetje het volgende:
[..]
Soms denk je er echter ook niet aan geld te geven voordat men je bewust maakt van een bepaalde situatie of je bent er gewoon te lui voor om het uit te zoeken en is dit gewoon een handige manier..
Precies. En dat jij te egoïstisch bent om te willen helpen moet je anderen niet aanrekenen.quote:Op zondag 17 september 2006 00:27 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Goh dus daarom hebben ze dus dat andere tuig uitgevonden die langs de deuren komen...
[..]
Daarom moet je bij goede doelen ook altijd controleren of ze wel voorzien zijn van onder andere een CBF Keurmerk. Dan weet je zeker dat het geld ook echt gaat naar waar het nodig is en niet in de zakken van directie of overheid verdwijnt.quote:Op zondag 17 september 2006 00:32 schreef gargamel het volgende:
[..]
Maar om dan om de paar honderd meter te gaan staan vind ik wel een beetje overdreven. Bovendien, er is aardig wat gecollecteerd voordat het salaris van de directie en andere strijkstokken is betaald.
Ga even snel geld collecteren ipv nutteloos hier op het forum te zitten :quote:Op zondag 17 september 2006 00:41 schreef filmfreek het volgende:
[..]
Precies. En dat jij te egoïstisch bent om te willen helpen moet je anderen niet aanrekenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |