abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41870694
Op zoek naar een nieuwe deo die voldoet aan mijn eisen kwam ik de DO2 tegen, even een copy en paste van de site:
quote:
DO2: de natuurlijke deodorant

DO2 bevat natuurlijke aluinkristallen. Al duizenden jaren geleden gebruikten de Egyptenaren dit mineraal in combinatie met water als een effectieve deodorant.

DO2 is een effectieve deodorant die ervoor zorgt dat de poriën van de huid licht samentrekken, terwijl de huid gewoon blijft ademen. Hierdoor kunnen afvalstoffen het lichaam normaal verlaten in tegenstelling tot de meeste deodorants die de huid volledig afsluiten.
DO2 stopt de bacteriën die de zweetlucht veroorzaken voor minimaal 24 uur op een natuurlijke manier. DO2 heeft een lage zuurgraad (pH 3.2) en is daarom effectief tegen schimmelinfecties.
DO2 werkt zodra er water aan de aluinkristallen wordt toegevoegd. Er kan net zolang water worden bijgevuld totdat de kristallen volledig zijn opgelost.

voor iedereen geschikt
parfumvrij
huidvriendelijk
voor heel het lichaam
ongeveer 10 keer bij te vullen; meer dan een half jaar te gebruiken

Maar ook bruikbaar...
als voetenspray
als intiemspray
als handenspray
bij incontinentie (sprayen op het incontinentiemateriaal)
bij lichte wondjes: heelt beschadigde huid

Het lijkt me wel wat, fris en natuurlijk, heeft iemand al ervaring met dit spul?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_41871725
Wat zijn jouw eisen dan?
Ik wil alleen ongeparfumeerde en zonder alcohol. Daarom heb ik altijd Deoleen.
Deze kost zeker wel duur?
pi_41871774
Ja ik heb ook zonder alcohol altijd. Ik heb altijd Rexona of Dove! Deze lijkt me idd wel duur!
Noot noot.
pi_41872294
Mijn eisen is dat ze fris blijven, zonder dat ik kankerverwekkende stoffen rechtsstreeks in mijn oksel spuit. In veel spuitbussen zitten bepaalde hulpstoffen die echt heel schadelijk zijn, die worden rechtstreeks gespoten in zeer tere delen van je huid, vind ik best eng.
Van alcohol in de deo worden mijn oksels gevoelig, dus is ook not done.
Van extreme geuren word ik ook niet happy in de loop van de dag, in combinatie met mijn transpiratie ... echt niet fris!

Deze kost 6,95 !!! En kun je zo'n 10 kker bijvullen met water, heel okay lijkt me.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_41872383
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 22:13 schreef melonovy het volgende:

Mijn eisen is dat ze fris blijven, zonder dat ik kankerverwekkende stoffen rechtsstreeks in mijn oksel spuit. In veel spuitbussen zitten bepaalde hulpstoffen die echt heel schadelijk zijn, die worden rechtstreeks gespoten in zeer tere delen van je huid, vind ik best eng.

Deze kost 6,95 !!! En kun je zo'n 10 kker bijvullen met water, heel okay lijkt me.
Das wel handig en goedkoop, 10 keer zo'n flesje aan water onder je oksels spuiten. Hoef je maar één keer zo'n flesje te kopen hè
feest
pi_41872895
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 21:10 schreef melonovy het volgende:
[...]
Het lijkt me wel wat, fris en natuurlijk, heeft iemand al ervaring met dit spul?
Ik gebruik het al een tijd.

Mijn ervaring:
-Geurloos, wat ik prettig vind. Dus geen parfum waardoor mensen in je dichte omgeving een geprikkelde neus krijgen etc.
-Huidvriendelijk. Bij een normale deo voel je tijdens het douchen, aan de huid wel een beetje dat je deo hebt gebruikt. Bii DO2 heb je dat niet.
-Na spuiten op je oksels moet je het een paar minuutjes zonder kleding aan laten opdrogen.
-Werkt vrij goed tegen transpiratie, en daarna kan je eventueel nog een normale deo gebruiken.
-Het bevat aluinkristallen. Aluinkristallen kan je ook los kopen bij de drogist. Deze werden vroeger vooral gebruikt om scheerwondjes te dichten, doordat de porieen zich zouden samentrekken ofzoiets. Los kopen is goedkoper, maar het is wel handig om het sprayflesje te hebben.
-Of je er een half jaar mee doet, hangt maar net af hoevaak je de spray indrukt. 1x per oksel is een beetje weinig. Doordat je weinig voelt op je oksels, heb ik snel de weinig om een aantal keer erop te drukken.
-Of de kristallen door de huid in het lichaam worden opgenomen (zoals bij normale deo's vaak het geval is) weet ik niet. Voor je gezondheid is het natuurlijk beter van niet. Sommige aluinkristallen bevatten een verbinding met potassium dacht ik, waardoor het niet door de huid zou worden opgenomen. Ik weet niet of dit voor alle aluinkristallen geldt. Omdat het aluin verzadigt oplost in water, lijkt het me dat de concentratie van de stof (welke een aluminium verbinding bevat) vrij hoog is. Van aluminium zijn er theorieen dat het op langer termijn alzheimer zou kunnen veroorzaken. Veel deo's bevatten aluminium verbindingen, maar misschien wel in een lagere concentratie.
pi_41874000
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 22:13 schreef melonovy het volgende:
Van alcohol in de deo worden mijn oksels gevoelig, dus is ook not done.
Van extreme geuren word ik ook niet happy in de loop van de dag, in combinatie met mijn transpiratie ... echt niet fris!

Dat is niet duur. Deoleen kost ook rond de 7 euro.
En ik haat deo's met geuren. Als ik wat ga zweten dan gaat het met Axe ofzo allemaal zo stinken. En dat is met deoleen niet.

WAAR kun je DO2 kopen?
pi_41875032
Drogist, apotheek
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_41875302
Hmm..dit wil ik wel eens proberen...6,95 is niet zo super duur...
Hoe werkt het opnieuw vullen met water ( ).
Is het echt een half jaar te gebruiken?

-edit-
en ik zweet vrij snel en vrij veel...gaat dit het zweten een beetje tegen?
pi_41875689
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 23:10 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
WAAR kun je DO2 kopen?
Bij DA. Bij de Kruidvat winkels waar ik keek, heb ik het niet gezien.
pi_42001120
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 23:57 schreef Devrim_ het volgende:
Hmm..dit wil ik wel eens proberen...6,95 is niet zo super duur...
Nee, de prijs viel me ook wel mee, gezien het feit dat je 'm een aantal keer kunt bijvullen.
quote:
Hoe werkt het opnieuw vullen met water ( ).
Opendraaien, onder de kraan houden en vol tanken. De pompspray zit dmv een draaidop op de fles.
quote:
Is het echt een half jaar te gebruiken?
Daar ga ik maar van uit, als zij dat zeggen...
quote:
-edit-
en ik zweet vrij snel en vrij veel...gaat dit het zweten een beetje tegen?
Het antwoord hierop moet ik zelf ook nog even ondervinden. Nare luchtjes heb ik nog niet echt ontdekt bij mezelf, zweet wel een beetje.

Als je de juiste deo nog niet hebt gevonden, moet je deze gewoon eens proberen!
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † donderdag 21 september 2006 @ 07:24:59 #12
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42006168
dat is inderdaad het proberen wel waard
pi_42010479
Ik heb zelf ook de Do2, maar vind m toch een beetje tegenvallen. Het houdt zeker de zweetgeur tegen, maar ik zweet er nog steeds mee en die natte okseltjes wil ik juist tegengaan
Ook is mijn ervaring dat het spraykopje heel snel verstopt raakt. Makkelijk te verhelpen door het even onder de warme kraan te houden en met warm water te sprayen, maar het gebeurt wel erg vaak, waardoor ff snel sprayen er niet in zit.
Hierdoor ben ik toch sneller geneigd mn tube Deoleen te pakken ipv de Do2.
pi_63196769
quote:
Of de kristallen door de huid in het lichaam worden opgenomen (zoals bij normale deo's vaak het geval is) weet ik niet. Voor je gezondheid is het natuurlijk beter van niet. Sommige aluinkristallen bevatten een verbinding met potassium dacht ik, waardoor het niet door de huid zou worden opgenomen. Ik weet niet of dit voor alle aluinkristallen geldt

potassium is kalium en je hebt zoizo kalium in je lichaam zitten en het is met kleine maten niet schadelijk. dus ik denk dat dit een goede deo is... ik ga het iig is proberen
pi_63197227
Wat een onzin, 'natuurlijke aluinkristallen' .

In andere anti-transpiratiedeodorants zitten exact dezelfde werkzame stoffen.
Je lichaam heeft een prima systeem om afvalstoffen uit te scheiden (je nieren die urine produceren). Er worden geen afvalstoffen via je huid uitgestoten. Je huid 'ademt' ook niet, dat doen je longen. Vandaar dat er bloedvaten in je huid zitten: om zuurstof naar je huid te transporteren. Zweet is enkel en alleen bedoeld om af te koelen.

Hoe kan een deodorant met een pH van 3,2 in godsnaam huidvriendelijk zijn?

Kortom: goedgelovige mensen worden weer eens opgelicht met pseudo-wetenschappelijke onzin.
pi_63301424
mjah koen
leuk dat je het allemaal onzin vindt maar je huid "ademt" wel degelijk alleen niet zoals kikkers ofzo het doen je hebt die lucht niet nodig om te kunnen leven... maar aangezien je wel vocht uitschijt en deze als het langer vochtig blijft bacterien kunnen gaan groeien het gaat stinken kan een deo wel helpen.
Ik weet niet of je naar informatie over aluinkristal hebt gekeken maar dit werdt bij de egtiptische oudheden al als een soort deoderant gebruikt. en vertel me niet dat het neit kan ik heb zelf een chemische studie en heb hiervoor een medische gedaan.
een pH van 3,2 is niet schadelijk... het is een zure omgeving ja maar het is geen hcl van ph 1 ofzo.
Ik heb het nu n week gebruikt en ik vindt het eigenlijk best goed werken aangezien de gewone spuitbussen niet hielpen en ik maar eens naar n alternatief ben gaan kijken.
Het heeft trouwens ook nog een paar tekenen dat het goed is voor het milieu, en niet op dieren is getest.
DO2 heeft het nordic ecolabel omdat DO2 behoort tot de meest huid- en milieuvriendelijke deodorants op de markt. Ook staat het label voor de effectiviteit van DO2.
dit label kan je niet zomaar krijgen koen.
na ja ik zou me niet laten afleiden door zijn mening:D het werkt bij mij wel
pi_63302561
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:58 schreef evilmeisje het volgende:
mjah koen
leuk dat je het allemaal onzin vindt maar je huid "ademt" wel degelijk alleen niet zoals kikkers ofzo het doen je hebt die lucht niet nodig om te kunnen leven... maar aangezien je wel vocht uitschijt en deze als het langer vochtig blijft bacterien kunnen gaan groeien het gaat stinken kan een deo wel helpen.
Met dat laatste ben ik het eens: op een vochtige huid groeien meer bacteriën dan op een droge. Dat heeft echter niets te maken met het feit dat je huid ademt of niet. Er vindt geen gasuitwisseling plaats op je huid, ergo: je huid ademt niet, hoe je het ook went of keert. Er worden wel verschillende dingen op je huid uitgescheiden: zweet, talg e.d. Dat is geen 'ademen'.
quote:
Ik weet niet of je naar informatie over aluinkristal hebt gekeken maar dit werdt bij de egtiptische oudheden al als een soort deoderant gebruikt. en vertel me niet dat het neit kan ik heb zelf een chemische studie en heb hiervoor een medische gedaan.
Zeg ik ergens dat aluin pas recent gebruikt wordt? Nee. Ik zeg enkel dat aluin of zeer daaraan verwante stoffen in de meeste in de meeste moderne anti-transpiratie deodorants zitten. Dat aluin ook vroeger werd gebruikt ben ik helemaal met je eens, maar dat maakt aluin niet meteen beter of slechter dan andere anti-transpiratie middelen.
Aspirine wordt ook al honderden jaren gebruikt, en het werkt ook goed. Toch zou ik voor veel voorkomende pijnstilling paracetamol voorschrijven, gezien de bijwerkingen. Net zoals 'de Egyptenaren gebruikten het' is 'natuurlijk' een volkomen nutteloze toevoeging. Botox, het krachtigste gif ter wereld is ook 100% natuurlijk. 'Natuurlijk' of 'door historisch volk X' gebruikt betekenen niet automatisch dat iets goed of ongevaarlijk is.
quote:
een pH van 3,2 is niet schadelijk... het is een zure omgeving ja maar het is geen hcl van ph 1 ofzo.
Oh, je zult er niet direct last van hebben. Toch is een pH-neutrale deodorant beter voor je huid dan een deodorant met een pH van 3,2.
quote:
Ik heb het nu n week gebruikt en ik vindt het eigenlijk best goed werken aangezien de gewone spuitbussen niet hielpen en ik maar eens naar n alternatief ben gaan kijken.
Het heeft trouwens ook nog een paar tekenen dat het goed is voor het milieu, en niet op dieren is getest.
DO2 heeft het nordic ecolabel omdat DO2 behoort tot de meest huid- en milieuvriendelijke deodorants op de markt. Ook staat het label voor de effectiviteit van DO2.
dit label kan je niet zomaar krijgen koen.
na ja ik zou me niet laten afleiden door zijn mening:D het werkt bij mij wel
Ik weet niet welke labels er allemaal op DO2 staan, en ook niet wat ze allemaal betekenen of waard zijn. Prima dat een deodorant goed voor het milieu is of niet op dieren is getest. Ik heb ook nergens gesteld dat DO2 niet werkt, slecht voor het milieu is of op dieren is getest. Ik stel enkel dat het werkingsmechanisme van DO2 en de nadelen van 'moderne deodorants' zoals TS die beschrijft volslagen onzin zijn. Verder: uiteraard werkt DO2: er zit namelijk vrijwel dezelfde werkzame stof in als in mijn Nivea-deodorant.

Dus, voor iemand met zowel een medische als chemische opleiding had ik wel een iets meer steekhoudende argumentatie verwacht.
pi_71069872
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:28 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het eens: op een vochtige huid groeien meer bacteriën dan op een droge. Dat heeft echter niets te maken met het feit dat je huid ademt of niet. Er vindt geen gasuitwisseling plaats op je huid, ergo: je huid ademt niet, hoe je het ook went of keert. Er worden wel verschillende dingen op je huid uitgescheiden: zweet, talg e.d. Dat is geen 'ademen'.
[..]
ik kan nergens anders een topic vinden over DO2 maar wat een onwetendheid hier. De mens ademt via de huid koolzuurgas oftewel koolstofdioxide uit. Nooit opgelet tijdens biologie, DotOen ?
Koolzuurgas wordt weer opgenomen door bomen en planten en die ademen weer zuurstof uit voor oa .... de mens. En dat maakt het cirkeltje weer rond...

Maaaar iemand nog ervaringen met DO2 of andere natuursteen deo's ?
pi_71070172
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:52 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

ik kan nergens anders een topic vinden over DO2 maar wat een onwetendheid hier. De mens ademt via de huid koolzuurgas oftewel koolstofdioxide uit. Nooit opgelet tijdens biologie, DotOen ?
Koolzuurgas wordt weer opgenomen door bomen en planten en die ademen weer zuurstof uit voor oa .... de mens. En dat maakt het cirkeltje weer rond...

Ik ben derdejaars geneeskunde en ik lette altijd op bij biologie en, wellicht relevanter, bij humane fysiologie.

Mensen produceren inderdaad koolstofdioxide en dat moet ook het lichaam uit. Daar hebben we een paar organen voor, genaamd longen. Geloof me, er vindt geen gaswisseling plaats via de huid, we zijn geen planten.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:09:18 #20
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_71070501
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:00 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ik ben derdejaars geneeskunde en ik lette altijd op bij biologie en, wellicht relevanter, bij humane fysiologie.

Mensen produceren inderdaad koolstofdioxide en dat moet ook het lichaam uit. Daar hebben we een paar organen voor, genaamd longen. Geloof me, er vindt geen gaswisseling plaats via de huid, we zijn geen planten.
Ik zou het mooi vinden..dan zou je in bad zitten en je begint vanzelf te borrelen
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:37:57 #21
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71074611
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:09 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik zou het mooi vinden..dan zou je in bad zitten en je begint vanzelf te borrelen
Dat kan alsnog hoor, alleen niet via lucht die uit je huid komt
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')