Op dit moment iig nog niet. Misschien dat het nog komt, maar ik denk het niet. Nintendo is niet zo goed in het creëeren van een hype.quote:Op zondag 17 september 2006 11:08 schreef kepler het volgende:
maar geen pre-order systeem ala de 360 dus?
maar het is wel zo dat ze de toppers gespreid zullen uitbrengen, zo verdienen ze er het meeste op namelijkquote:Op zondag 17 september 2006 11:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja, Nintendo kan ook echt met iedereen rekening houden he! Ze kiezen gewoon de games die het grootste deel van de gamers wil, en dat zijn Mario games. Het is niet voor niets hun grootste karakter en het verkoopt niet voor niets miljoenen wereldwijd met elke game die uitkomt (excl spin-offs)
Mijn punt is dat ze ook alles in één keer vrij hadden kunnen geven. En bovendien kiezen ze nu ook wel echt voor de meestplatgetreden paden ja, maar of dat nu de meest gewilde games zijn? Wie zit er nu nog te wachten op de al 500x opnieuw uitgebrachte/geporte Super Mario Bros., Legend of Zelda en SM64? Doe dan Super Mario RPG of zo, die is pas echt gewild.quote:Op zondag 17 september 2006 11:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja, Nintendo kan ook echt met iedereen rekening houden he! Ze kiezen gewoon de games die het grootste deel van de gamers wil, en dat zijn Mario games. Het is niet voor niets hun grootste karakter en het verkoopt niet voor niets miljoenen wereldwijd met elke game die uitkomt (excl spin-offs)
Uiteraard, en het gaat ook precies op de manier waarop het bij de 360 ook gaat. Met grootse aankondigingen enzo. Het is gewoon dom om alles vanaf dag 1 beschikbaar te stellen.quote:Op zondag 17 september 2006 11:09 schreef kepler het volgende:
[..]
maar het is wel zo dat ze de toppers gespreid zullen uitbrengen, zo verdienen ze er het meeste op namelijk
Dat zei ik in mijn eerste post ook al, het is puur om marketingtechnische redenen en daarom volledig te begrijpen. Maar dat maakt het voor de consument niet minder irritant.quote:Op zondag 17 september 2006 11:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Uiteraard, en het gaat ook precies op de manier waarop het bij de 360 ook gaat. Met grootse aankondigingen enzo. Het is gewoon dom om alles vanaf dag 1 beschikbaar te stellen.
Als alles in één keer wordt gedaan worden de minder bekende titels ondergesneeuwd. Onze geliefde Mario RPG is bijvoorbeeld helemaal niet zo gewild als je denkt, niet in vergelijking met Mario Bros 1 iig.quote:Op zondag 17 september 2006 11:10 schreef Marble het volgende:
[..]
Mijn punt is dat ze ook alles in één keer vrij hadden kunnen geven. En bovendien kiezen ze nu ook wel echt voor de meestplatgetreden paden ja, maar of dat nu de meest gewilde games zijn? Wie zit er nu nog te wachten op de al 500x opnieuw uitgebrachte/geporte Super Mario Bros., Legend of Zelda en SM64? Doe dan Super Mario RPG of zo, die is pas echt gewild.
Ik zie het probleem ook niet echt. Als al die games tegelijk uitkomen, waar begin je dan. NIntendo beheert met gespreide releases gewoon onze backlog. Daarvoor ben ik ze dankbaar.quote:Op zondag 17 september 2006 11:12 schreef Marble het volgende:
[..]
Dat zei ik in mijn eerste post ook al, het is puur om marketingtechnische redenen en daarom volledig te begrijpen. Maar dat maakt het voor de consument niet minder irritant.
alles lekker hypenquote:Op zondag 17 september 2006 11:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Uiteraard, en het gaat ook precies op de manier waarop het bij de 360 ook gaat. Met grootse aankondigingen enzo. Het is gewoon dom om alles vanaf dag 1 beschikbaar te stellen.
En hééft iedereen ook al. Soms zelfs meerdere keren. Er zullen meer mensen zijn die een spel willen dat ze nog nooit gespeeld hebben (bijv. Super Mario RPG) dan eentje waarvan ze al 5 exemplaren in de kast hebben staan.quote:Op zondag 17 september 2006 11:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mario 1 kent iedereen
Helemaal met die prijzen die ze ervoor durven vragen...quote:Op zondag 17 september 2006 11:09 schreef kepler het volgende:
[..]
maar het is wel zo dat ze de toppers gespreid zullen uitbrengen, zo verdienen ze er het meeste op namelijk
Ik geloof dat ze die games ook een oppoestbeurt mee willen geven zo af en toe, maar ja, vogens mij is het simpelweg een ROM op hun servers zetten.quote:Op zondag 17 september 2006 11:13 schreef kepler het volgende:
[..]
alles lekker hypen
vraag me af hoeveel moeite het kost om zo'n spel op de VC uit te brengen? Zou het gewoon een kwestie zijn van de rom omzetten of zou er iets meer werk inzitten?
quote:Op zondag 17 september 2006 11:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zie het probleem ook niet echt. Als al die games tegelijk uitkomen, waar begin je dan. NIntendo beheert met gespreide releases gewoon onze backlog. Daarvoor ben ik ze dankbaar.
Waarom werden de NES Classic port en de GB Color remake dan zo goed verkocht? Iedereen had die game al. Het is de herkenbaarheid en de nostalgie die de game zo'n succes maken en daarom zal iedereen Mario 1 ook weer downloaden.quote:Op zondag 17 september 2006 11:14 schreef Marble het volgende:
[..]
En hééft iedereen ook al. Soms zelfs meerdere keren. Er zullen meer mensen zijn die een spel willen dat ze nog nooit gespeeld hebben (bijv. Super Mario RPG) dan eentje waarvan ze al 5 exemplaren in de kast hebben staan.
Het is hetzelfde kutargument als jij gebruikt om te klagen over het feit dat Super Metroid er niet vanaf het begin bij is.quote:Op zondag 17 september 2006 11:16 schreef Marble het volgende:
[..]. Dat is een kulargument en dat weet je. Net of Nintendo het uit de goedheid van hun hart zo doet, om jou maar niet met een backlogovervloed op te zadelen.
Bovendien had je dat ook best zelf kunnen bolwerken als ze alles in één keer hadden uitgebracht.
De NES classics en SMB Deluxe waren nou precies waar ik op doelde. Omdat die zo goed verkocht zijn zullen mensen nu minder geïnteresseerd zijn in alweer datzelfde spel, omdat ze het pas zo kort geleden nog gespeeld hebben.quote:Op zondag 17 september 2006 11:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Waarom werden de NES Classic port en de GB Color remake dan zo goed verkocht? Iedereen had die game al. Het is de herkenbaarheid en de nostalgie die de game zo'n succes maken en daarom zal iedereen Mario 1 ook weer downloaden.
(Behalve jij dan)
Dat heb ik ook. Ik kan pas in het weekend naar de winkels toe om er een te halen, maar misschien ben ik dan te laat.quote:Op zondag 17 september 2006 09:42 schreef Chocobo het volgende:
Nu het dilemma,... pre-order ik of niet. Zo ja waar? Is die er wel op release? Kan ik niet beter naar de winkel toe? Maar hebben zij Zelda dan wel? Of die component kabel? Weten ze uberhaubt wel wat dat is?
etc. etc.
Dat kan je best denken, maar ik weet zeker dat dit niet het geval is. En nee, dat kan ik nu nog niet bewijzen maar geloof me als ik zeg dat Mario 1 één van de meest gedownloade VC games gaat zijn.quote:Op zondag 17 september 2006 11:18 schreef Marble het volgende:
[..]
De NES classics en SMB Deluxe waren nou precies waar ik op doelde. Omdat die zo goed verkocht zijn zullen mensen nu minder geïnteresseerd zijn in alweer datzelfde spel, omdat ze het pas zo kort geleden nog gespeeld hebben.
Dat zijn Amerikaanse getallen. In Europa is het 15 VC games met launch en 5 tot 10 per maand erbij. Officiële, complete VC lijst is nog niet bekend geloof ikquote:Op zondag 17 september 2006 11:17 schreef __aram het volgende:
Oohja, hier interview met Perrin Kaplan http://gonintendo.com/?p=5698#comments.
En zij heeft het over 30 titels beschikbaar voor de virtual console met launch, en dan 10 per maand.
Maar Marble, waar heb jij de lijst van virtual console games vandaan? Ik heb nog nergens een lijst met bevestigde titels gezien..
Leuk dan duurt het ongeveer 300 maanden voordat alle Snes games erop staanquote:Op zondag 17 september 2006 11:17 schreef __aram het volgende:
Oohja, hier interview met Perrin Kaplan http://gonintendo.com/?p=5698#comments.
En zij heeft het over 30 titels beschikbaar voor de virtual console met launch, en dan 10 per maand.
Maar Marble, waar heb jij de lijst van virtual console games vandaan? Ik heb nog nergens een lijst met bevestigde titels gezien..
Ik mag hopen van wel, is natuurlijk veruit het makkelijkst.quote:Op zondag 17 september 2006 11:22 schreef linebear het volgende:
zal wel weer met creditcard werken, die virtual console !?
Nee, met Wii Points.quote:Op zondag 17 september 2006 11:22 schreef linebear het volgende:
quote:Prices are tiered with NES games available for 500 "Wii Points" at £3.50/¤5, SNES games will cost 800 points (£5.60/¤8) and N64 will set you back 1000 points, or £7/¤10. The pricing for titles on other formats - SEGA Mega Drive, TurboGrafx and MSX - has yet to be confirmed. You'll be able to pick up point cards at retail outlets, with 2000 points weighing in at £14/¤20.
Nee, je kan ook Wii Points kopen in de winkel. 2000 Wii Points voor 20 euro geloof ik.quote:Op zondag 17 september 2006 11:22 schreef linebear het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |