abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41855002
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 04:07 schreef ElizabethR het volgende:
Zoals ik al zeg, zal wel weer aan mijn beperkte intellect liggen
Wat heeft dat nou met intellect te maken?
Elliott Smith maakte helemaal geen intellectuele muziek. Juist hele emotionele rauwe muziek.

Hij heeft gewoon honderden liedjes geschreven (en gezongen, en zelf geproduceerd), tekst en muziek, en zonder medeschrijvers, want hij schreef na Headmiser alles in zijn eentje.
Daarom is het zo'n opvallende opmerking.
Is niet erg verder, gewoon opvallend, voor iemand die juist zo ontzettend veel helemaal zelf schreef en arrangeerde..
pi_41855032
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 04:15 schreef Lamon het volgende:

[..]

emotionele rauwe muziek.
We hebben het NIET over dezelfde persoon. De Elliott die ik ken heeft niets van doen met rauw en emotioneel, maar met piepstem en saai.

Emotioneel en rauw vind ik bijvoorbeeld een Björn Berge. Die speelt trouwens ook veel lekkerder gitaar.

En dan kannie nog zoveel zelf geschreven hebben, die Elliott, van coveren wassie ook niet vies.

DIT is rauw en emotioneel

*Fles 2 bijna half leeg heeft*
Gelukkig hoef ik morgenavond pas op te draven op een feestje. Kan ik rustig uitpoezen morgen.

[ Bericht 9% gewijzigd door ElizabethR op 16-09-2006 04:34:36 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_41855069
Ik ken helemaal geen Elliott Smith.
pi_41855072
Ik zal YouTube eens afstruinen op Elliott Smith, Lamon.

Nu zou ik al lang moeten slapen, maar ik moest gewoon eerst nog even de hele Michael Franti CD horen.
Zat al de hele dag in mijn hoofd. Week zelfs.
Een van de weinige CD's die ik in zijn geheel kan aanhoren. Meestal zijn er nummers die me gaan irriteren en steeds vaker geskipt worden.

Ken jij hem, sig? Of is hij je te politiek (behalve erg relaxed)?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_41855090
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 04:35 schreef svann het volgende:

Ken jij hem, sig? Of is hij je te politiek (behalve erg relaxed)?
De naam ken ik maar zijn muziek niet echt.
Mijn muzieksmaak is nogal obscuur.
pi_41855108
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 04:40 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ja! En de mijne te dom! Want ik mag Elliott Smith niet afgrijselijk vinden, want dan vergelijk ik appels met peren blijkbaar.
Afijn, de man is dood, dus gelukkig blijven we verder van hem en zijn gepiep verschoond.
pi_41855112
quote:
En Elliott Smith is mainstream?

Ik voorspelde het al, als ik eenmaal naar de goede man aan het luisteren ben, dan wordt het te laat.
pi_41855127
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 04:47 schreef Lamon het volgende:

[..]

En Elliott Smith is mainstream?

Ik voorspelde het al, als ik eenmaal naar de goede man aan het luisteren ben, dan wordt het te laat.
Waarschijnlijk niet want anders had zijn naam nog wel ergens een belletje laten rinkelen en die zegt me helemaal niets.

Oeps Alweer zowat 5u

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2006 04:53:31 ]
pi_41855128
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 04:46 schreef ElizabethR het volgende:
Ja! En de mijne te dom! Want ik mag Elliott Smith niet afgrijselijk vinden, want dan vergelijk ik appels met peren blijkbaar.
Natuurlijk wel, alleen dat teveel covers gedoe sloeg nergens op. Verder heb ik er geen problemen mee.
Des te meer mensen het niet mooi vinden, des te meer het lekker iets van mij is. Mij hoor je niet klagen.
pi_41855136
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 04:52 schreef Lamon het volgende:

[..]

dat teveel covers gedoe sloeg nergens op.
Jemig zeg, ik geef je notabene een aantal van de nummers die hij allemaal gecovered heeft. Dat het een beatles fanaat was blijkt daar maar al te duidelijk uit.
pi_41855144
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 04:55 schreef ElizabethR het volgende:
Jemig zeg, ik geef je notabene een aantal van de nummers die hij allemaal gecovered heeft. Dat het een beatles fanaat was blijkt daar maar al te duidelijk uit.
Yup, 10 van zijn 200 tot nu toe gevonden nummers zijn covers. Wat een cover artiest.
pi_41855168
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 04:59 schreef Lamon het volgende:

[..]

Yup, 10 van zijn 200 tot nu toe gevonden nummers zijn covers. Wat een cover artiest.
Het zijn er wat meer Lamon.

live covers
all my rowdy friends have settled down (williams jr.), ballad of a thin man (dylan), blackbird (beatles), blackjack davey, blue eyes crying in the rain (nelson), care of cell 44 (zombies), chelsea girls (nico/browne), clouds (quasi), don’t fear the reaper (blue oyster cult), don’t think twice, it’s all right (dylan), for no one (the beatles), give me love (give me peace on earth) (harrison), hooray for tuesday (the minders), i’m so tired (beatles), isn’t it a pity? (harrison), jealous guy (lennon), long long long (the beatles), lost highway (williams), nighttime (big star), out on the weekend (young), supersonic (oasis), these days (nico/browne), when i paint my masterpiece (dylan), walk away renee (left banke), yer blues (beatles)
pi_41855172
quote:
De naam ken ik maar zijn muziek niet echt.
Komt hier meer voor.
Geef af en toe eens een linkje, zou ik zeggen.

Lamon, wind je niet zo op!
Volgens de Oor is het heartcore. Mooie term, niet?
Zelfs in de RoughGuide heeft hij een eigen vermelding.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_41855175
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 05:09 schreef sig000 het volgende:
live covers

Het is goed met je.
Ik ga naar bed.
pi_41855177
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 04:59 schreef Lamon het volgende:

[..]

Dat zijn er tien, en meer trouwens!! teveel!

Als je pretendeert singer/songwriter te zijn heb je niet te coveren. Maar waarschijnlijk vind jij een aantal als 200 nogal vreselijk getuigen van talent? Kunde? Beroemdheid? Muzikaliteit?

Ik denk dat die nummers die nu allemaal gevonden worden een hype zijn, omdat ie dood is. Die nummers hebben werkelijk niets met muzikaliteit of originalitijd te maken aangezien ze zo goed als allemaal op elkaar lijken. We kunnen dan ook vlotjes 175 nummers schrappen.

Bernhard was ook ineens geliefd toen ie dood bleef.
pi_41855184
Oeh! Wat zijn jullie wreed!
pi_41855195
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 05:17 schreef svann het volgende:
Oeh! Wat zijn jullie wreed!
Ik denk niet dat dat wreed is, ik denk dat dat echt zo gevoeld wordt.
Ik weet hoe ik zelf over door critici erkende zaken als Pulp Fiction, Pink Floyd, Karel Appel, en noem de voor mij persoonlijke pure non-artiesten/kunstuitingen op, voel, dus ik begrijp het prima.
Absolute smaak is ook niet gezond.

Zolang je maar niet over covers begint..
pi_41855200
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 05:12 schreef svann het volgende:

[..]

Komt hier meer voor.
Geef af en toe eens een linkje, zou ik zeggen.
Lee "Scratch" Perry 70 jarige Reggae Living Legend.

http://www.damp-music.com/frame.php?page=releases&id=42§ion=1&cat=196
pi_41855842
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 04:34 schreef sig000 het volgende:

Ik ken helemaal geen Elliott Smith.
Jawel man die lekere sjipjes
  zondag 17 september 2006 @ 02:07:11 #40
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_41878421
Die hostility-vlaag van afgelopen nacht was wel koel, moet ik zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')