Lukt je zeker weten, als ik zo kijk naar naar het Fok! forum!!
Hoe bevalt je nieuwe baan
App bij oudshoorn is nog steeds k*t
Waarschijnlijk probs met ISDN kaarten
wil je geen hacks uitwisselen en of tips geven voor ons forum ... we zijn echter helemaal niet zo rijk als die andere software firma
Groetjes
Ik zag trouwens dat je al user statussen hebt. Kun je die vanuit het control panel toevoegen of doe je dat handmatig in het script ( if ($thisprofile[2] eq "naam" {$ThisStatus = "de status die je wil geven";} ?
Enkele dingen die ik prachtig vind ...
de ronde hoeken van dit forum ... toont heel vriendelijk ... waar moet je in de cgi rommelen om dat gedaan te krijgen ...
de smileys in de post note ... eigenlijk gewoon de hele post interface
heb je gans het forum regel voor regel vertaald of een vertaal utility gebruikt ... if this change by ...
ik ben nogal nieuw in cgi ... en gebruikte notepad (domme belgjes hé) en nu sitepad ... wat is een handig cgi instrumentje ?
en nog een heleboel meer ;-)
maar ik weet niet of daar dit forum voor dient ..
Lieve groetjes en tot binnenkort
Veel zoekwerk, de url bekijken of de source van een pagina (naar welk script wordt verwezen met welke extensie, bv Ultimate.cgi?action=intro, en dan zoeken naar die subroutine - in dat geval dus sub intro - en dan weer proberen uit te vogelen wat dat precies doet, welke verwijzingen er weer naar andere subroutines staan - subroutines worden aangeroepen met &, bv &smilies en dan weer in de scripts zoeken naar sub smilies etc.)
Het is allemaal een boel werk en ik ben met dit forum ruim een maand aan het verbouwen geweest, vooral omdat ik voor ik eraan begon nog nooit met cgi en perl gewerkt had.
De layout veranderen door in alle scripts te zoeken naar de html tags, omhoog scrollen om te zien in welke subroutine hij thuishoort en dan weer uit zien te vogelen wat 'ie precies doet of voor welke pagina hij nou eigenlijk is.
De ronde randjes zijn gewoot .gif en .jpg plaatjes die op de juiste plaatsen in het script zijn verwerkt.
Allemaal erg veel werk, kost erg veel tijd maar als 't dan eenmaal af is ziet het er allemaal een stuk frisser uit dan het standaard UBB forum.
Als je dat zelf wil doen moet je om de mainpage met de forums, de pagina waar de topics op staan en de thread zelf respectievelijk Ultimate.cgi, forumdisplay.cgi en ubb_library2.pl aanpassen.
Zoeken naar de html codes in die scripts, de $ tags vinden en uitzoeken wat daarin komt te staan en desgewenst aanpassen wat daarin komt te staan en ze creatief op de juiste plaats zetten. De html tables aanpassen en de plaatjes voor de randen erin zetten.
Ik heb de boven en onderkant in een tekenprogramma gedaan, er een paar verschillende plaatjes van gemaakt en die in netscape composer in een tabel weer aan elkaar gezet. De source daarvan zijn, met een paar kleine aanpassingen, dan precies de html tags die je in de scripts moet verwerken.
Maar best kool als je daar een forum op mag verandere!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |