Precies. Ga lekker daar boven in je eigen taaltje schreeuwen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:07 schreef Pelgrim het volgende:
Als je ergens anders bent dan in je provincie dan zul jij je toch moeten aanpassen. Dialect lullen in een andere provincie vind ik net als Duitsers die je hier in het Duits staan te commanderen terwijl we toch echt wel in Nederland zijn.
LOL!quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:11 schreef Komakie het volgende:
We lopen allemaal te zeiken dat marokkanen nederlands moeten leren en praten in het openbaar en jij denkt dat het dan wel normaal is om Fries te brabbelen
btw ik dacht dat jullie het Fries als een taal beschouwen, niet een dialect...
Hoezo, ben jij zo'n bijzonder figuur dan?quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:03 schreef Hans_Gielus het volgende:
Als ik eens lekker ergens anders ben dan in mijn eigen thuisoort Fryslân, zie ik altijd mensen raar opkijken als ik weer lekker Fries sta te brabbelen. Hoe komt het toch dat ik als Fries niet het recht heb om Fries te praten? Sta ik daar lekker in de Veluwe snapt geen hond wat ik bedoel! Waarom kunnen die mensen niet hun best doen en zich aan mij aanpassen. Is het nou zo moeilijk om een kleine cursus Fries te doen, zodat ze ook met mij in conclaaf kunnen gaan!
Oate mane Goate meane, buut!
Ik ben een Fries...quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:48 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hoezo, ben jij zo'n bijzonder figuur dan?
Je weet dat je hier reacties op kunt verwachten?quote:
Ja dus?quote:
Ja en dat komt echt zo vaak voor, als ik hier in Leeuwarden rondloop hoor ik alleen maar Fries om me heen. En iedereen spreekt me altijd in het Fries aan. Eigenlijk is dat hier overal wel zoquote:Op vrijdag 15 september 2006 13:04 schreef ioor het volgende:
Nog erger als je als Nederlander in een Nederlandse stad in Friesland komt vertikken die friezen Nederlands tegen je te spreken en voel je je net een buitenlander in eigen land.
Oh, dat vind ik nog wel meevallen, al hoor ik van m'n tante ook regelmatig van dat soort verhalen. Maar die woont ook in een gehucht. Verbaast me niets dat de ouderen daar niet zo goed overweg kunnen met ABN.quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:04 schreef ioor het volgende:
Nog erger als je als Nederlander in een Nederlandse stad in Friesland komt vertikken die friezen Nederlands tegen je te spreken en voel je je net een buitenlander in eigen land.
ja en kom je in Groningen dan spreken ze Gronings en kom je in Gelderland spreken ze Gelders en kom je in Brabant spreken ze Brabants en kom je in Limburg spreken ze Limburgs en kom je in Zeeland dan spreken ze Zeeuws,,,,,, zo kan je wel over iedere provincie wat te zeiken hebben. Wat boeit da nou is toch leuk Fries whehequote:Op vrijdag 15 september 2006 13:07 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Ja en dat komt echt zo vaak voor, als ik hier in Leeuwarden rondloop hoor ik alleen maar Fries om me heen. En iedereen spreekt me altijd in het Fries aan. Eigenlijk is dat hier overal wel zo.
Alleen is dat Fries; in tegenstelling tot andere dialecten absoluut niet te verstaan; terwijl je van vele dialecten nog wel iets kunt verstaan.quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:13 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
ja en kom je in Groningen dan spreken ze Gronings en kom je in Gelderland spreken ze Gelders en kom je in Brabant spreken ze Brabants en kom je in Limburg spreken ze Limburgs en kom je in Zeeland dan spreken ze Zeeuws,,,,,, zo kan je wel over iedere provincie wat te zeiken hebben. Wat boeit da nou is toch leuk Fries whehe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |