abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41830772
Als ik eens lekker ergens anders ben dan in mijn eigen thuisoort Fryslân, zie ik altijd mensen raar opkijken als ik weer lekker Fries sta te brabbelen. Hoe komt het toch dat ik als Fries niet het recht heb om Fries te praten? Sta ik daar lekker in de Veluwe snapt geen hond wat ik bedoel! Waarom kunnen die mensen niet hun best doen en zich aan mij aanpassen. Is het nou zo moeilijk om een kleine cursus Fries te doen, zodat ze ook met mij in conclaaf kunnen gaan!

Oate mane Goate meane, buut!
pi_41830828
Wat een bagger zeg.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_41830890
Als je ergens anders bent dan in je provincie dan zul jij je toch moeten aanpassen. Dialect lullen in een andere provincie vind ik net als Duitsers die je hier in het Duits staan te commanderen terwijl we toch echt wel in Nederland zijn.
pi_41831005
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:07 schreef Pelgrim het volgende:
Als je ergens anders bent dan in je provincie dan zul jij je toch moeten aanpassen. Dialect lullen in een andere provincie vind ik net als Duitsers die je hier in het Duits staan te commanderen terwijl we toch echt wel in Nederland zijn.
Precies. Ga lekker daar boven in je eigen taaltje schreeuwen.
:)
  vrijdag 15 september 2006 @ 12:10:39 #5
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_41831027
Blijf daar dan!
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  vrijdag 15 september 2006 @ 12:11:13 #6
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41831047
We lopen allemaal te zeiken dat marokkanen nederlands moeten leren en praten in het openbaar en jij denkt dat het dan wel normaal is om Fries te brabbelen

btw ik dacht dat jullie het Fries als een taal beschouwen, niet een dialect...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41831096
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:11 schreef Komakie het volgende:
We lopen allemaal te zeiken dat marokkanen nederlands moeten leren en praten in het openbaar en jij denkt dat het dan wel normaal is om Fries te brabbelen

btw ik dacht dat jullie het Fries als een taal beschouwen, niet een dialect...
LOL!
'Ja' op alles...
pi_41831204
Van mij mag friesland onder water worden gezet. En die onzin dat fries een eigen taal is is helemaal om te
pi_41831346
Je hoort ook in Friesland Nederlands te praten.
History became legend, legend became myth.
pi_41831378
Wanneer wordt dat Friesland eens losgegooid van Nederland en laten we het lekker wegdrijven......
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_41831464
Als TS in Thailand komt en Fries spreekt, dan kijkt hij zeker ook vreemd als ze hem niet verstaan...
Kortzichtige kneus.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_41831474
Tof hee, het maandelijkse Friesland bashtopic komt weer voorbij. Zo origineel .
  vrijdag 15 september 2006 @ 12:25:59 #13
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_41831564
Nee, maar ondertussen wel klagen dat allochtonen onder elkaar op straat in hun eigen taal praten en dat het slecht is voor de intergratie. Jij als fries moet je dus ook aanpassen en gewoon nederlands praten.
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
pi_41832195
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:03 schreef Hans_Gielus het volgende:
Als ik eens lekker ergens anders ben dan in mijn eigen thuisoort Fryslân, zie ik altijd mensen raar opkijken als ik weer lekker Fries sta te brabbelen. Hoe komt het toch dat ik als Fries niet het recht heb om Fries te praten? Sta ik daar lekker in de Veluwe snapt geen hond wat ik bedoel! Waarom kunnen die mensen niet hun best doen en zich aan mij aanpassen. Is het nou zo moeilijk om een kleine cursus Fries te doen, zodat ze ook met mij in conclaaf kunnen gaan!

Oate mane Goate meane, buut!
Hoezo, ben jij zo'n bijzonder figuur dan?
(Un)masking for the greater good.
pi_41832485
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:48 schreef Natalie het volgende:

[..]

Hoezo, ben jij zo'n bijzonder figuur dan?
Ik ben een Fries...
pi_41832548
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:57 schreef Hans_Gielus het volgende:

[..]

Ik ben een Fries...
Je weet dat je hier reacties op kunt verwachten?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_41832629
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:57 schreef Hans_Gielus het volgende:

[..]

Ik ben een Fries...
Ja dus?
Ik word nu niet bepaald overvallen door een vlaag van respect ofzo.
Bovendien, je spreekt prima ABN, dus wat zit je nou te zeiken?

Geweldig, zo'n zeurpiet, ik lach me rot
pi_41832676
Nog erger als je als Nederlander in een Nederlandse stad in Friesland komt vertikken die friezen Nederlands tegen je te spreken en voel je je net een buitenlander in eigen land.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
  vrijdag 15 september 2006 @ 13:04:38 #19
154399 Frederiqueske
Freekske RULES :D
pi_41832688
haha Fries is leuk, wou dat het een vak op school was whaha Zeeuws en Limburgs is erger hoor, doe dat maar losgooien van Nederland Zeeland naar Engeland laten afdrijven en Limburg aan Luxemburg geven ofzo whehe wat een topic
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
pi_41832797
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:04 schreef ioor het volgende:
Nog erger als je als Nederlander in een Nederlandse stad in Friesland komt vertikken die friezen Nederlands tegen je te spreken en voel je je net een buitenlander in eigen land.
Ja en dat komt echt zo vaak voor, als ik hier in Leeuwarden rondloop hoor ik alleen maar Fries om me heen. En iedereen spreekt me altijd in het Fries aan. Eigenlijk is dat hier overal wel zo .
pi_41832840
Onzin allemaal
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_41832928
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:04 schreef ioor het volgende:
Oh, dat vind ik nog wel meevallen, al hoor ik van m'n tante ook regelmatig van dat soort verhalen. Maar die woont ook in een gehucht. Verbaast me niets dat de ouderen daar niet zo goed overweg kunnen met ABN.

Zelf versta ik prima Fries, maar spreken doe ik het niet. Hoeft ook niet. De Friezen die ik tot nu toe ben tegenkomen hebben geen er probleem mee om Nederlands te spreken als ze merken dat ik het Fries niet meester bent.
  vrijdag 15 september 2006 @ 13:13:05 #23
154399 Frederiqueske
Freekske RULES :D
pi_41832987
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:07 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Ja en dat komt echt zo vaak voor, als ik hier in Leeuwarden rondloop hoor ik alleen maar Fries om me heen. En iedereen spreekt me altijd in het Fries aan. Eigenlijk is dat hier overal wel zo .
ja en kom je in Groningen dan spreken ze Gronings en kom je in Gelderland spreken ze Gelders en kom je in Brabant spreken ze Brabants en kom je in Limburg spreken ze Limburgs en kom je in Zeeland dan spreken ze Zeeuws,,,,,, zo kan je wel over iedere provincie wat te zeiken hebben. Wat boeit da nou is toch leuk Fries whehe
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
  vrijdag 15 september 2006 @ 13:17:43 #24
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_41833135
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:13 schreef Frederiqueske het volgende:

[..]

ja en kom je in Groningen dan spreken ze Gronings en kom je in Gelderland spreken ze Gelders en kom je in Brabant spreken ze Brabants en kom je in Limburg spreken ze Limburgs en kom je in Zeeland dan spreken ze Zeeuws,,,,,, zo kan je wel over iedere provincie wat te zeiken hebben. Wat boeit da nou is toch leuk Fries whehe
Alleen is dat Fries; in tegenstelling tot andere dialecten absoluut niet te verstaan; terwijl je van vele dialecten nog wel iets kunt verstaan.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_41833290
Friezen moeten ook gewoon integreren, rare lui
Koe tdi coupé. Metallic gevlekt. Alu horens. Hifigeloei en verlaagde poten. Prijs overeen te komen of te ruilen voor de ezel die dit leest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')