FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Temperatuur van oude Astra beestje loopt op.
Armageddonvrijdag 15 september 2006 @ 11:03
Hallo!

Ik heb een Astra uit 92 nu zo een half jaartje en ik heb er al wat mee gehad. In 3 maanden tijd zijn er al 2 bobines geklapt en van de week stond ik met rook onder de motorkap vandaan.

Was mijn eigen schuld. Had niet gekeken naar het oliepijl en koelvloeistof. De koelvloeistof was dus bijna op. Ik heb er nieuwe bijgegooid en nu rijd ie wel weer alleen de temperatuur loopt nog steeds aardig op als ik een tijdje stil sta.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
pwndvrijdag 15 september 2006 @ 11:12
zoiets dergelijks had ik ook met mijn Galant. Heb je ook last dat je koelvloeistofresevoir snel leeg is? Indien ja: gooi je reservoir eens voor een groot gedeelte vol en knijp dan in de slang die van de radiateur naar de motor loopt. Post je bevindingen even hier.

BIj mij was die slang deels gescheurd. Provisorisch destijds opgelost met ducttape. Paar honderd kilometer verder en toen met stoom onder de kap op de snelweg wezen kloten. Bleek hij helemaal gescheurd. Heb ook nog een tijd gehad dat mijn motor gare geluidenbegon te maken. Bleek de waterpomp te wezen.

Bij de Karwei en bij autobedrijfjes kan je korreltjes en vloeibare troep kopen en dat gooi je in je radiateur. Spul heet Barleak als ik het met goed herriner. Die zorgt ervoor dat gaten in je radiateur gevuld worden.

Als je motor te warm wordt: verwarming op zijn hoogst zetten en je ramen opdoen. Wordt je motor beter gekoelt
Armageddonvrijdag 15 september 2006 @ 11:47
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:12 schreef pwnd het volgende:
zoiets dergelijks had ik ook met mijn Galant. Heb je ook last dat je koelvloeistofresevoir snel leeg is? Indien ja: gooi je reservoir eens voor een groot gedeelte vol en knijp dan in de slang die van de radiateur naar de motor loopt. Post je bevindingen even hier.

BIj mij was die slang deels gescheurd. Provisorisch destijds opgelost met ducttape. Paar honderd kilometer verder en toen met stoom onder de kap op de snelweg wezen kloten. Bleek hij helemaal gescheurd. Heb ook nog een tijd gehad dat mijn motor gare geluidenbegon te maken. Bleek de waterpomp te wezen.

Bij de Karwei en bij autobedrijfjes kan je korreltjes en vloeibare troep kopen en dat gooi je in je radiateur. Spul heet Barleak als ik het met goed herriner. Die zorgt ervoor dat gaten in je radiateur gevuld worden.

Als je motor te warm wordt: verwarming op zijn hoogst zetten en je ramen opdoen. Wordt je motor beter gekoelt
Als dat zou was. Dan zou in de ochtend er een toch een plas vloeistof onder mijn auto moeten liggen? Dat is niet zo.
Slopervrijdag 15 september 2006 @ 11:52
Als je een tijdje stil staat is het bij een slopel normaal dat de temp richting de 95 gaat...
onlinevrijdag 15 september 2006 @ 11:53
Maar lekt je auto nou wel of geen water?
Anders draait je radiateur misschien niet meer als de temmperatuur bij de 90 graden komt.
Of je waterpomp pompt niet meer. (riem stuk/weg/lam)
S1nn3rzvrijdag 15 september 2006 @ 11:54
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:52 schreef Sloper het volgende:
Als je een tijdje stil staat is het bij een slopel normaal dat de temp richting de 95 gaat...
ja, zoiets komt bij een vw nog niet voor in je ergste nachtmerrie.
onlinevrijdag 15 september 2006 @ 11:56
quote:
[b]

ja, zoiets komt bij een vw nog niet voor in je ergste nachtmerrie.
Erin rijden is al een nachtmerrie.....
Armageddonvrijdag 15 september 2006 @ 12:03
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:52 schreef Sloper het volgende:
Als je een tijdje stil staat is het bij een slopel normaal dat de temp richting de 95 gaat...
Nee hoor. Hij bleef normaal altijd tegen het blauwe vlakje aanhangen.
Armageddonvrijdag 15 september 2006 @ 12:03
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:53 schreef online het volgende:
Maar lekt je auto nou wel of geen water?
Anders draait je radiateur misschien niet meer als de temmperatuur bij de 90 graden komt.
Of je waterpomp pompt niet meer. (riem stuk/weg/lam)
Volgens mij niet. Ik zal straks nog even kijken. Zit op het werk nu.
S1nn3rzvrijdag 15 september 2006 @ 12:07
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:56 schreef online het volgende:

[..]

Erin rijden is al een nachtmerrie.....
misschien voor mensen die kwaliteit niet op waarde weten te schatten.
onlinevrijdag 15 september 2006 @ 12:59
quote:
misschien voor mensen die kwaliteit niet op waarde weten te schatten.
Ach, de naam van het merk zegt al genoeg.
angel008vrijdag 15 september 2006 @ 13:04
hmm wat ook een mogelijkheid is is dat je een lucht bubbel in je systeem hebt waardoor hij dus niet helemaal lekker de kvs doorspoelt..

check ook de waterpomp idd even..
BadEend19vrijdag 15 september 2006 @ 14:35
Thermostaat wel goed?