zo.. dat was me het dagje wel...
2 klanten geleverd.. 2 kwiebussen:
1. Meneer had 10 fusten Brand bier 50L en 2 fusten Brand bier 30L besteld met 1 tapbuffet (tap dus
![]()
)... afgezien van een groot aantal kratten fris en dozen wijn. dus ik denken.. Zo zeker een groot feest.. zeker een paar dagen feest ofzo.
Eenmaal aangekomen en alles uitgeladen. Beetje gepraat met die gozer... blijkt het een of andere kunstexpositie is van 4 uur.
het gesprek ging toen als volgt
ik: 4 uur? heeft u dan niet een beetje veel bier besteld?
hij: ochja dat kan best ja... hmm misschien iets te veel.
ik: Jazeker want zoveel bier krijgt u er niet eens doorheen als u de tap 4 uur achter elkaar open laat staan.
hij: oh ja.. hmm dat kan kloppen.. ehhh misschien iets te overmoedig geweest.. neem er maar weer 6 terug
ik:
![]()
bedenk dat dan eerder
![]()
die dingen zijn niet echt licht en aangezien de vrachtwagen een paar honderd meter verderop stond...
2. Man had een tuinfeest.. Op het eerste gezicht zag hij er een beetje simpel uit.. maarja het is wat erin zit dat telt
![]()
2 fustjes bier van 50L en een tap. tap en eerste fust uitgeladen.. Tap aangesloten en gewezen hoe het volgende fust eraan moest. Pak het tweede fustje eruit, rol m over de grond (ga die dingen niet tillen
![]()
eerste dag gedaan, 2 dagen lang last van mn rug gehad. Blijkbaar zijn niet alle regels van de arbo bullshit) kijkt die gast me vaag aan..
hij: wat doe jij?
ik: tweede fust naar binnen brengen.. die had u toch besteld?
hij: ja.. maar je rolt m!
ik: ehhm..
![]()
ja?
hij: ontploft ie dan niet?
ik: er zit geen koolzuur op de fusten.. daarom zit er een aparte koolzuurcilinder bij de tap.
hij:
![]()
ooooh zit dat zo
Nee die koolzuurcilinders zitten erbij voor de sier
![]()
maarja al met al toch een gezellige dag gehad..
klanten die je koffie aanbieden
klanten die je een biertje aanbieden
![]()
magnie
![]()
(tis toch lauw
![]()
)