abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 september 2006 @ 08:38:37 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41826067
Even een vraagje. We willen dus onze keuken een metamorfose geven maar weet iemand of het zin heeft/kan om het aanrechtblad dan ook te verven.
Het lijkt me dat het wel moet kunnen als je maar met een goede primer begint.
Iemand ideeen waarom we dat beter niet zouden kunnen doen?
pi_41826438
Waarschijnlijk geen optie, maar alleen een goede schilder kan daar echt uitsluitsel over geven.

Wat ik er iig van weet, is dat je dan een watervaste, hittebestendige en ongelofelijk slijtvaste verf zou moeten hebben. De toplaag van aanrecht bladen is namelijk altijd echt enorm hard, en geeft geen krimp als je er een gloeiend hete pan op zet, of een keer uitschiet met je mes tijdens het snijden.
Weinig verfsoorten die dat allemaal kunnen hebben, maar zoals gezegd, ga naar een goede verf speciaal zaak en laat je informeren. (en dan uiteraard niet naar klote zaken als de gamma of zo die meer verstand hebben van een slagerij dan van een doe het zelf zaak)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:07:34 #3
128384 mcwops
gat in je glas
pi_41826459
heb er geen ervaring mee maar gevoel zegt niet doen.
technisch kan het, maar een kritische (optische) blik laat snel vervelende oneffenheden zien denk ik.
bovendien is bijwerken dan zo'n vervelend klusje wat niet het gewenste resultaat oplevert.
En formica kan goed tegen hitte, maar wat doet de toplaag als je daar een hete pan op zet
op z'n hollands, is een nieuw blad niet gewoon goedkoper dan al die primer-schuur-aflaksessies?
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:09:18 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41826483
Oh ja, de hitte had ik nog niet eens over nagedacht.

Idd wel dat het heel snel zou kunnen beschadigen.
Ik wil nog wel eens gewoon mijn brood op het aanrecht klaarmaken en snijden enzo.
pi_41826520
Formica moet je gewoon zo laten
Als je echt iets anders wilt, moet je hem vervangen... Zie het maar als het verven van je auto, dat doe je ook niet
censuur :O
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:13:19 #6
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_41826537
Vervangen is toch veel makkelijker? Vorige week heb ik een blad vervangen, kosten waren 23 euro. Lijkt me sterk dat je het met verven goedkoper kan realiseren.
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:20:52 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41826654
Was dat echt zo goedkoop?
Ik dacht altijd dat aanrechtbladen best nog prijzig waren.

Hmmm... eens kijken dan.
pi_41826669
Vervangen van het blad is inderdaad goedkoper.
Echter laatst heb ik ook een mooie oplossing gezien bij een kennis, deze kon het blad niet verwijderen zonder een hoop beschadiging aan te brengen,
hij had het blad betegeld. zag er goed uit.
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:22:39 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41826687
Het is bij ons aan de voorkant rond, dus dat gaat niet echt werken. Maar het is op zich wel een idee.

Overigens is dat wel ook lastig met de wasbak en het gasfornuis.
pi_41826703
Nee, BE, het schilderen van het keukeblad wordt eigenlijk overal afgeraden om een aantal redenen.
- Slecht bestand tegen de warmte van pannen
- Slecht bestand tegen het werken met chemicalieen (Chloor, terpentine, wasbenzine, amonia)
- Behoorlijk risico op stukjes verf in etenswaren

Bovendien twijfel ik of het mooi wordt. Als je dan voor weinig een nieuw blad wilt kun je eventueel een nieuw blad bij de bouwmarkt bestellen, of op marktplaats kijken (Maar ik schat in dat het laatste niet jullie keus is)
pi_41826739
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:22 schreef Brighteyes het volgende:
Het is bij ons aan de voorkant rond, dus dat gaat niet echt werken. Maar het is op zich wel een idee.

Overigens is dat wel ook lastig met de wasbak en het gasfornuis.
spoelbak en fornuis kun je verhogen, de ronde voorkant van het blad kun je afwerken met een sierlat
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:28:45 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41826814
Het moet in een hoek, dus dat is niet zo heel erg simpel rechttoe-rechtaan.
En de spoelbak en gasfornuis uitzagen zie ik ons ook niet zo snel doen.
Ik was meer op zoek naar een hele simpele manier om dat ding op te frissen. Maar hij kan ook gewoon wel blijven. Dan maar alleen de deurtjes verven en overtegelen.

Aanrechtblad eraf en nieuwe erop... te veel kans dat het mis gaat.
pi_41827030
Bij aankoop van mijn huis was het aanrechtblad grijsachtig gespikkeld,
Die keuken gingen we eruit slopen om een nieuwe te plaatsen,
maar de vorige bewoners hadden bij het vervangen van de kozijnen bij het keukenraam ook de vensterbank laten uitvoeren indezelfde kleur en materiaal als het aanrechtblad,
wederom grijsachtig gespikkeld,

Daar wij de nieuwe keuken in een lichte houtkleur hadden genomen en de rest van het huis de kleuren wit/rood/essenhout hadden gegevens paste daar geen grijsachtige vensterbank bij.

We hebben ervoor een dekkendeverf gehaald die geschikt was om over kunstof enzo te schilderen,
daaroverheen een rode verflaag,
het staat goed,
maar nu na een jaar zie je toch al wat krasjes en vlekjes optreden terwijl we de vensterbank amper gebruiken,

het kattenvoer staat erop en soms een pannetje of glazen die niet meer op het aanrecht passen.

Het lijkt mij daarom niet handig om dit uit te voeren op een ondergrond die je wel veel gaat gebruiken.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_41827366
Als ik het goed heb begrepen (snel gelezen) kun je het gewoon zelf opnieuw met andere formica bekleden.
http://www.formica.eu.com/services.php?sec=faq
Misschien is dat wat.
Rescuer of the distressed damsel
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:05:36 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41827481
Ja, maar dan moet je met warmte het erop gaan plakken en strijken enzo.

Ik hoor net van stinkie dat wij dat wel moeten kunnen, zo'n nieuw aanrechtblad.

Nu nog bedenken wat we willen.
pi_41827812
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:05 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar dan moet je met warmte het erop gaan plakken en strijken enzo.

Ik hoor net van stinkie dat wij dat wel moeten kunnen, zo'n nieuw aanrechtblad.

Nu nog bedenken wat we willen.
Volgens mij is nieuwe formica minder werk dan een nieuw blad.
Rescuer of the distressed damsel
  vrijdag 15 september 2006 @ 12:51:04 #17
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_41832297
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:19 schreef Dungeonmaster het volgende:

[..]

Volgens mij is nieuwe formica minder werk dan een nieuw blad.
jha, met een strijkbout aan de slag. Wij

IN mijn flat heb ik het ook zelf gedaan, is best te doen hoor
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_41839808
Ik zou het niet schideren. 1 keer een pan verschuiven en er zijn krassen op.
Ik heb een keer een LACK tafeltje van Ikea overgeschilderd omdat ze toen nog geen gebroken wit hadden. Van een glas verschuiven had je al krassen, laat staan als je erop kookt en je brood erop maakt enzo.

Bij de Formido kun je aanrechtbladen op maat bestellen. Ik dacht dat het iets 50 van euro per meter was. Maar ik heb er maar zijdelings naar gekeken toen wij vensterbanken aan het uitzoeken waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')