abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41822301
Iets over mezelf
Ik ben 18 en al zo'n 1,5/2 jaar altijd moe. Hoeveel of hoeweinig ik slaap maakt hierbij niks uit. Ik heb geen energie om dingen te doen en wil eigenlijk alleen nog maar slapen. Verder zit ik naar mijn weten niet in moeilijke situaties en heb geen stress

Wat ik al heb gedaan:
Bloedtests -> Onderandere: Vitamine B12 / Pfeiffer / Bloedarmoede / Rare ziektes (Niks aangetroffen)
Foto's van longen laten maken (Niks aangetroffen)
Vaak naar de huisarts geweest (Heeft ook geen ideeen meer)
In de vakantie elke dag lekker door geslapen, niks aan mijn hoofd (Geen zin gehad)

Wat over het dagelijks leven
Ik doe een ict opeleiding dus zit eigenlijk van 9 tot 5 achter een pc, als ik nog energie over heb en ik kom thuis dan ga ik skaten, of lekker tv kijken. Ik loop ongeveer 3x per week 30minuten hard. Ik heb een vast slaapritme van ongeveer 23:00 tot 07:00. (Deze tijd heeft niks met mijn moeheid te maken).

Onder moeheid versta ik:
Uitgeput,Energieloos het gevoel dat als ik opsta dat ik net een uur heb geslapen onderandere.
Altijd gapen, niet kunnen concentren en vaak moeite om mijn ogen open te houden.

Het hele slaapgebeuren
Naar mijn weten slaap ik goed, ik slaap gewoon lekker door totdat mijn wekker gaat.
Verschillende bedden/kussens geprobeerd geen effect

Voeding
Ik eet gewoon bruin brood, en 2 stuks fruit per dag. Verder elke avond natuurlijk avondeten met Vlees/Groente

De grote vraag van allemaal...
Heeft iemand misschien een idee om niet meer moe te zijn? Ik zie het namelijk echt niet meer zitten, en buitenstaanders hebben de ernst er niet van door en denken dat het allemaal maar mee valt en ik lui ben.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr_Noname op 15-09-2006 00:43:09 ]
pi_41822385
Misschien is het een goed idee om eerst eens te vertellen wat jij onder de moeheid verstaat. Dit verschilt namelijk per persoon.
pi_41822456
Gebruik je drugs/alcohol?

Slaap je wel goed/vast/aan een stuk door?
pi_41822489
Ik gebruik geen drugs/alcohol, en slaap gewoon vast tot aan men wekker

[Edit]
Zie geupdate startpost
pi_41822505
Heb ik ook last van; het zogenaamde studentsydroom.
pi_41822524
Maarja, wie wordt er nou niet compleet gaar van elke dag van 9 tot 5 achter je pc zitten, dan wil iedereen er op een gegeven moment toch een einde aan maken?
pi_41822600
Misschien is dit een idee?
quote:
De Duitse hersenonderzoeker Till Roenneberg onderzocht ooit de slaapgewoonten van 2500 mensen. Hij stelde vast dat pubers een ander slaap-waakpatroon hebben dan kinderen of volwassenen. Als gevolg van hormonale verschuivingen gaat hun biologische klok vanaf hun veertiende steeds trager lopen. Ze willen later naar bed en staan (bij voorkeur) later op. Het verschil loopt op tot een uur of drie, en pas tegen hun 25ste loopt hun biologische klok weer normaal.

Pubers die gedwongen worden het ‘volwassen’ ritme van negen tot vijf te volgen, zijn daardoor ´s ochtends nooit uitgeslapen en de rest van de dag van slag. Let op: dat is geen luiheid of lamlendigheid, ze kunnen niet anders.

Mary Caskedon, van de Brown Medical School in Rhode Island, die veel onderzoek hiernaar heeft gedaan, vindt dat het onderwijs daar rekening mee moet houden. ‘Eigenlijk’, vertelt ze, ‘zouden middelbare scholen en universiteiten niet voor elf uur moeten beginnen.’
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_41822633
Ben je 1,5/2 jaar geleden ook met de opleiding begonnen? Heb je ook dagen dat het beter gaat?
In your house I long to be
Room by room patiently
pi_41822645
TJa lastig. Waarschijnlijk een psychische component aangezien bloedonderzoek niets laat zien. Wel heel frappant dat je huisarts een foto van je longen heeft laten maken. Doen ze meestal niet zo snel.
Het enige wat je nog kan doen is naar Dr. House gaan. Die houdt van mysteries.
pi_41822703
moeheid:

36% onverklaard
11% virale infectie
13% luchtwegaandoening (zo gek is die longfoto dus niet?)
5% intestinale aandoening
2% zwangerschap
12% psychisch probleem
6% sociaal probleem
2% angst voor een ziekte

Maar je hebt dus een grote kans dat ze de oorzaak nooit zullen vinden.
pi_41822722
Ik ben 26 en heb er nog steeds last van!

Succes!
pi_41822768
@Hangplant
Nee, opleiding is ruim een jaar eerder begonnen.
Dagen dat het beter gaat is er niet echt
  vrijdag 15 september 2006 @ 00:50:47 #13
32402 s0k
..............................
pi_41822773
Leer koffie drinken
..................................................................................................................................................
pi_41822781
Misschien is het iets psychies?
pi_41822843
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:48 schreef Repeat het volgende:
moeheid:

13% luchtwegaandoening (zo gek is die longfoto dus niet?)

Maar je hebt dus een grote kans dat ze de oorzaak nooit zullen vinden.
Als je anamnese en je lichamelijk onderzoek niets oplevert wordt de positief voorspellende waarde van je x-thorax laag (zie ook de negatieve uitslag). Daarnaast is het ook niet heel gek ofzo. Dat zei ik ook niet. Maar het wordt normaal niet zo snel gedaan. Ondere andere door de overdiagnostiek. Moeheid is een rottige klacht in de geneeskunde omdat het meerdere componenten kan hebben en daarnaast is het een fysiologisch verschijnsel.
pi_41823432
of uhm.. hoe heet die ziekte ok alweer? die je over kan brengen door speeksel uit te wisselen en ratten kunnen het ook overbrengen geloof ik...
pi_41823518
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 01:22 schreef heus het volgende:
of uhm.. hoe heet die ziekte ok alweer? die je over kan brengen door speeksel uit te wisselen en ratten kunnen het ook overbrengen geloof ik...
Pfeiffer en toxoplasmose kan ook.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_41823567
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:50 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Misschien is het iets psychies?
Het zou een depressie kunnen zijn. Misschien handig om daar eens op te laten testen?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_41823990
Ik doe een ict opeleiding dus zit eigenlijk van 9 tot 5 achter een pc.

Misschien is dat het? Dat dat dus niks voor jou is en dat je daar geestelijk lam van wordt.
pi_41824022
Van een depressie merk je wel meer dan vermoeidheid, over het algemeen. En ik denk dat een huisarts daar ook wel aan zou denken. Hoe dan ook kan het geen kwaad om het te bespreken natuurlijk of even zo'n online testje te doen.

Mijn ideeën: voedselovergevoeligheid, toch te weinig vitamines/mineralen (met een beetje bruinbrood en twee stuks fruit kom je er echt niet) of te veel slechte dingen (van ongezond eten, ook wanneer je het afwisselt met gezond eten, kun je toch moe worden), slechte darmwerking (slechte opname van voedingsstoffen). Misschien een gistinfectie of zo.

Misschien proberen structureel een uurtje eerder of later te gaan slapen, kijk extra naar je voeding (bestel de eetmeter van het voedingscentrum, houdt je eten een tijdje bij en kijk of er dingen zijn die je standaard te weinig binnenkrijgt; vergeleken met de meeste mensen eet ik erg gezond, maar toch kwam ik standaard te laag uit met vit B en zink, had ik nooit verwacht eigenlijk), varieer meer in je eten, houdt bij of je op bepaalde voeding anders reageert (ik was ook doodmoe voor ik wist dat ik niet tegen sommige noten kon), probeer eens probiotica, of slik eens een tijdje ginseng of spirulina en kijk of het helpt. Of misschien magnesium, dat heeft een ontspannende werking (en een overdosis met gewoon een supplementje erbij krijg je echt niet - gebruik zelf biomagnesium van pharma nord (blauw doosje, bij etos en da o.a. verkrijgbaar) en dat werkt goed).

Cafeine zou ik niet doen, werkt uiteindelijk averechts. Zeker dingen als energiedrankjes met veel suiker en cafeine, ze geven je een 'high' en daarna komt de 'landing'.
Sanity is (not) statistical
pi_41824625
misschien een rare vraag, maar wat voor lichaamsbouw heb je? als je misschien stevig of dik bent is het misschien tijd om af te vallen, gaat je energie ook wel van omhoog denk ik

edit/ openingspost nogmaals gelezen, en volgens mij kan ik daar uit opmaken dat je niet dik bent aan je dagelijkse activiteiten te zien.

ook getest op suikerziekte trouwens?

[ Bericht 17% gewijzigd door Poogie op 15-09-2006 03:27:35 ]
pi_41825147
gebrek aan vitamine D door gebrek aan zonlicht? Tien minuten buiten een blokje om per dag kan helpen.

Ook: gek genoeg, hoe meer lichaamsbeweging, hoe minder moe lijkt het wel.

Sterkte.
  vrijdag 15 september 2006 @ 04:58:32 #23
155342 The_Martian
Katze von der Feldweg
pi_41825157
Dit vrij nieuwe medicijn schijnt extreem goed te helpen tegen moeheid zonder negatieve bijeffecten die je normaal gesproken wel ervaart na het gebruik van uppers.

quote:
Herbert zoekt: permanente waakzaamheid

Gepubliceerd op vrijdag 26 mei 2006

Herbert Blankesteijn
De mens zoekt altijd manieren om slimmer en productiever te worden. Daarom heb ik vijftien jaar geleden smart drugs geprobeerd, zonder veel resultaat overigens. De medicamenten van toen leken me ordinaire placebo's.
Meer tijd is ook altijd welkom. Minder slapen is dan een optie, maar niet iedereen krijgt dat voor elkaar. Ik in ieder geval niet. Daarom was ik zeer geïnteresseerd toen in New Scientist onlangs een artikel verscheen over het wondermiddel modafinil. (Link naar Wikipedia; het artikel in New Scientist is alleen voor abonnees.) Modafinil is in Irak in gebruik bij het Amerikaanse leger om manschappen zonodig 48 uur of langer wakker te houden. Maar het wordt ook geslikt door normale burgers. Het lijkt in alle opzichten ideaal. Het houdt je wakker en alert, actief en gretig. Je kunt lange dagen maken, het zit normale slaap niet in de weg, maar zelfs na luttele uurtjes rust kun je gewoon weer verder. Hou je op modafinil te slikken, dan heb je geen lang herstel nodig zoals met amfetamine of cocaïne. Modafinil is bovendien niet verslavend. Bijwerkingen zijn er hoegenaamd niet.

Doktersrecept
Zelfs in Amerika heb je een doktersrecept nodig, maar natuurlijk is het op internet te krijgen. New Scientist voert een software-ontwikkelaar ten tonele die modafinil gebruikt en daar erg tevreden over is. Zo kan hij na een feest op vrijdag meteen op zaterdagochtend weer skiën. Een uitstekende reden om je vol met pillen te vreten. Dan is het voor jonge werkende vaders misschien beter te rechtvaardigen.

Ik dacht ook wel emplooi te hebben voor zo'n middeltje, vond het eerst hier, en kocht het uiteindelijk hier. Altijd leuk om te checken: het domein is geregistreerd in Wit-Rusland. De pillen zijn gedraaid in India. De zending kwam uit Fiji, en het geld ging naar een bank op Cyprus. Onnodig te zeggen dat ik een drempeltje over moest om zo'n pil in mijn mond te steken.

Modafinilletje
Mijn eerste modafinilletje nam ik toen mijn vrouw in het ziekenhuis lag en ik van plan was desnoods een hele nacht bij haar bed te blijven zitten. Dat bleek niet nodig, maar ik heb daarna thuis tot na tweeën zitten werken, omdat ik geen zin had in slapen. De tweede keer was toen ik thuiskwam uit de VS: de laatste nacht in het hotel vijf uur geslapen door de jet lag, de volgende nacht in het vliegtuig drie uur, en dan een hele dag voor de boeg in Nederland. Half pilletje genomen, geen enkel probleem. Bij eerdere gelegenheden viel ik nog wel eens bijna achter het stuur in slaap, nu heb ik 's avonds vol energie mijn radioprogramma gepresenteerd en zat ik andermaal tot half drie 's nachts te werken. Het opstaan was wat moeilijker, maar eenmaal op had ik nergens last van. De werking bleef ruim twee dagen merkbaar, wat wel klopt met de halfwaardetijd van 15 uur die modafinil in het lichaam schijnt te hebben.

Modafinil helpt! Ik ben zeker niet van plan het dagelijks te gebruiken, ook lezers van New Scientist waarschuwen daarvoor. Maar bij incidenteel gebruik lijkt het me een zegen voor de kwaliteit van mijn werk en voor de verkeersveiligheid.

http://www.planet.nl/plan(...)tid=716179/sc=bc661d
when the Drone ceases to become a sound and becomes corporeal
when one ventures beyond the physical to metempsychosis
when dream into Drone and Drone into dream
when I am there and nothing else matters, when will I stay forever?
pi_41825237
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:50 schreef s0k het volgende:
Leer koffie drinken
Daar ga ik alleen veel van scheiten.
pi_41825244
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 04:58 schreef The_Martian het volgende:
Dit vrij nieuwe medicijn schijnt extreem goed te helpen tegen moeheid zonder negatieve bijeffecten die je normaal gesproken wel ervaart na het gebruik van uppers.

[afbeelding]
[..]

http://www.planet.nl/plan(...)tid=716179/sc=bc661d
Ja dit klinkt als een buitengewoon verstandige keuze persoonlijk zou ik eerst met coke beginnen, dat lijkt me een tikkie minder riskant, maar ok het lijkt me een goede 2e keuze. Go for it
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')