abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41816711
Post hier je begraafplaats-foto's. Ik heb er twee van Margraten (American War Cemetery) en later komen daar nog foto's van een begraafplaats in Londen bij

"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_41816817
Ik vindt de meeste begraafplaats foto's zo standaard en saai, zwart/wit, bloempje iedereen kent het wel.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_41816851
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:08 schreef Roi het volgende:
Ik vindt de meeste begraafplaats foto's zo standaard en saai, zwart/wit, bloempje iedereen kent het wel.
Nou....hier is je kans om eens wat anders te laten zien
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_41817207
Ik heb (nog) geen foto's; maar ik moet zeggen dat deze foto's heel mooi en betekenisgevend zijn!
Ben benieuwd wat je nog meer plaatst.
pi_41817497
je moet eens met Yvonne op pad gaan met een WW1 toch . dan zie je erg veel indrukwekkende begraafplaatsen en ook de geschiedenis erachter. Helaas kunnen foto's dat niet altijd uitdrukken.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  donderdag 14 september 2006 @ 22:28:07 #6
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_41817622

NIET mijn foto (van Wikipedia), maar om aan te geven dat ik dergelijke foto's in kleur toch een stuk sterker vind dan in zwart/wit.
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 14 september 2006 @ 22:32:36 #7
95752 crew  Chell
Kluns
pi_41817795
Le cimetière du Père Lachaise - Paris, France

donderdag 14 september 2006 @ 22:48:34 #9
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_41818410
quote:
je zou de fotos van een wat lager standpunt moeten maken, dan zie je dat paadje misschien ook niet. Het is zo wel erg saai en standaard genomen.
pi_41820206
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:28 schreef Adagio het volgende:
[afbeelding]

NIET mijn foto (van Wikipedia), maar om aan te geven dat ik dergelijke foto's in kleur toch een stuk sterker vind dan in zwart/wit.
Je geeft niet aan dat je het sterker vind....je laat een ,niet eens zelf gemaakt, plaatje zien. Leg dan tenminste uit wat er sterker aan is
pi_41820429
Begraafplaatsen

hebben we hier niet al eens een topic over gehad?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_41821015
Vast wel....ergens diep in de archieven
  vrijdag 15 september 2006 @ 08:07:43 #13
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_41825750
Ik ken een ex-modje he? die heeft hele mooie foto's van een begraafplaats

mogen die ook gepost worden?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_41826029
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:32 schreef Yoni het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
ik heb niks met begraafplaatsen maar deze vind ik dan weer wel mooi!
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_41826072
Ik heb nog ergens foto's van de Joodse begraafplaats in Praag.

Zal eens zoeken.
  vrijdag 15 september 2006 @ 08:42:32 #16
157178 framboos
fris en fruitig
pi_41826125
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:28 schreef Adagio het volgende:
[afbeelding]

Ik vind juist de zwart-wit foto veel sterker en indrukwekkender. Zo zie je maar, smaken verschillen
pi_41826257
Ik heb er nog wel een paar van Colleville /s Mer (frankrijk), de begraafplaats van tienduizenden Amerikanen. Ook wel beter bekend uit de film "Saving Private Ryan". Zal vanavond eens even zoeken.
Nikon D70 | AF-S Nikkor 18- 70 mm 3.5-4.5G ED DX | Sigma APO 70-300mm DG
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:21:20 #18
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_41826665
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:32 schreef Yoni het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
is dat waar Jim Morrison ook ligt?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 15 september 2006 @ 09:36:35 #19
95752 crew  Chell
Kluns
pi_41826941
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:21 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

is dat waar Jim Morrison ook ligt?
Yep En nog veel meer beroemde mensen ook

vrijdag 15 september 2006 @ 09:38:21 #20
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_41826969
Heb je ook foto's van zijn graf? Ik heb gehoord dat veel mensen er wat in hebben gekrast e.d.
moet toch wel een heel apart graf zijn nu, ik ben nog nooit in Parijs geweest, maar als ik er eens een keer naartoe ga wil ik daar zeker even langs
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 15 september 2006 @ 09:53:21 #21
95752 crew  Chell
Kluns
pi_41827255
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:38 schreef Puckzzz het volgende:
Heb je ook foto's van zijn graf? Ik heb gehoord dat veel mensen er wat in hebben gekrast e.d.
moet toch wel een heel apart graf zijn nu, ik ben nog nooit in Parijs geweest, maar als ik er eens een keer naartoe ga wil ik daar zeker even langs
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik zijn graf ditmaal overgeslagen heb. Ik ben er al drie keer eerder geweest en ben er toen langsgelopen, maar het stelt allemaal niet zoveel (meer) voor. Het originele grafmonument is jaren geleden weggehaald omdat het alleen maar vernield en beklad werd. Er staan hekken omheen en er staat standaard een bewaker, die je na een paar minuten kijken weer wegstuurt. Het huidige grafmonument is een hele simpele keurige steen, die dus ook niet meer beklad en bekrasd wordt, want je komt er niet meer bij. Ik heb volgens mij nog wel foto's van 2 jaar geleden, maar erg spectaculair zijn ze dus niet
pi_41827338

Begraafplaats Vredenhof op Schiermonnikoog. Heel klein, maar indrukwekkend omdat Duits, Frans, Engels, Nederlands - alles ligt er door elkaar. Het is een 'drenkelingenbegraafplaats' - wat maar weer inhoudt dat als je eenmaal dood en aangespoeld bent het niet meer uitmaakt voor welke kant je vocht.
pi_41827381
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 08:07 schreef Puckzzz het volgende:
Ik ken een ex-modje he? die heeft hele mooie foto's van een begraafplaats
mogen die ook gepost worden?
Ja .

hmm ik moet ergens ook nog foto''s er van hebben.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_41827595
Hmmm ben er regelmatig geweest maar neem meestal geen foto's... ik vindt het niet getuigen van respect om daar foto's te maken....ik heb ook problemen met het maken van foto's bij ongelukken...Laattst nog een bij ons voor de deur, motorrijder zwaar gewond...vrouw erbij, gillen drama enz... toch maar weer geen foto gemaakt.
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
pi_41827656
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:10 schreef lone_wolf het volgende:
Hmmm ben er regelmatig geweest maar neem meestal geen foto's... ik vindt het niet getuigen van respect om daar foto's te maken....ik heb ook problemen met het maken van foto's bij ongelukken...Laattst nog een bij ons voor de deur, motorrijder zwaar gewond...vrouw erbij, gillen drama enz... toch maar weer geen foto gemaakt.
Ik vind een begraafplaats toch wel iets anders dan een ongeluk.
Op begraafplaatsen hangt vaak een sfeer van berusting, van vrede, zeker als het zonlicht op de stenen valt - of er hangt een sfeer van 'dit nooit meer - en het mag nooit vergeten worden'. En wat is er nou mooier dan zo'n sfeer weten te vangen in een foto? Dat is toch wel iets anders dan zomaar als ramptoerist foto's gaan maken bij een ongeluk lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')