De behandeling is gedaan, al meer dan een week geleden intussen, het is wachten op nieuws (of de behandeling succesvol was of niet). Ze heeft meteen nadat de behandeling gedaan was wel een oorontsteking gekregen, wat eigenlijk niet zou mogen gebeurd zijn (dat heeft te maken met de werking van het immuunsysteem en dat was verzwakt gedurende de behandeling, en net als het sterker zou moeten worden wordt ze er nog eens bij ziek ook)
Slapeloze nachten, veel gepieker, veel stress, zo is het nu en hoe langer dit duurt hoe zwaarder het wordt. Ik heb ze intussen al wel gezien na de behandeling, en dat vond ik erg pijnlijk om zien. . Ik wil niet op details ingaan, en dat zal ik ook niet, maar ik weet niet wanneer en hoe dit zal aflopen.
Het zijn bange tijden, zeker voor haar, maar ook voor mij. Dit is een situatie die alle voorgaande overtreft en die ik nooit meer wens mee te maken. Ik merk ook bij mezelf dat ik niet meer zo stabiel ben als vroeger. Ik heb heel veel last van moodswings, heel intense gevoelens dat niets meer goed komt en even later weer hoopvol als ik iets positiefs hoor of zo. Tzal wel niet abnormaal zijn in zo een geval, maar laten we zeggen dat ik mezelf niet altijd meer in de hand heb. Daarmee bedoel ik niet dat ik wild op vreemden begin te kloppen op straat, maar mezelf niet meer in de hand naar mezelf toe. Er is zoveel dat me intussen geen ruk meer kan schelen. Mocht ik nu in mn arm zagen of zo, het zou me werkelijk waar niks uitmaken, hoe dom en onlogisch dat ook klinkt. Dat maakt dat ik mezelf begin te betrappen op roekeloos gedrag, terwijl ik dat nooit had voordien. Een beetje gevaarlijk als de hoofdtherapie voor mij klussen is. Maar de dooddoener 'afwachten, we zien wel' is weer op zn plaats.
Ik weet niet of het zo duidelijk omschreven is, maar ik ga alleszins geen moeite doen om het duidelijker te maken, niet uit slechte wil, maar omdat zelfanalyses me niet echt een goed gevoel geven. Zelfanalyses, inderdaad, want hoe zij zich voelt kan ik echt niet inschatten.