abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 september 2006 @ 19:00:13 #1
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_41808903
Wat is Nederland toch ongelofelijk dom. Onze waarde minister van justitie, Piet Hein Donner, heeft gezegd dat als 2/3 van Nederland voor de invoering van de sharia is, dit moet kunnen, aangezien democratie zo werkt. Prima. Kan je weinig tegen in brengen.

Waar ik me wél aan erger, is dat er ineens inhoudelijke discussies over de sharia gevoerd worden. Maxime Verhagen heeft het in Pauw & Witteman over de sharia, en zegt hier dat de sharia tegen de fundamenten van onze democratie in gaat. Wederom waar, ware het niet dat dit totaal niet ter zake doet.

Donner had net zo goed kunnen zeggen dat iedereen het recht heeft gratis M&M's op te halen bij de Postbank, als tweederde van de bevolking het hiermee eens is. Dáár gaat het om. Het enige verschil is dat de sharia invoeren wat rigoureuzer is dan gratis rode M&M's, voor de rest precies hetzelfde. Maar nee, moslimfoob Nederland ziet drie woorden: grondwet, sharia, minister Donner, en iedereen reageert als door een bij gestoken.

Populistisch dom bekrompen Nederland.
Geert Wilders.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_41808943
Sharia
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_41808950
quote:
Op donderdag 14 september 2006 19:00 schreef TC03 het volgende:
Wat is Nederland toch ongelofelijk dom. Onze waarde minister van justitie, Piet Hein Donner, heeft gezegd dat als 2/3 van Nederland voor de invoering van de sharia is, dit moet kunnen, aangezien democratie zo werkt. Prima. Kan je weinig tegen in brengen.

Waar ik me wél aan erger, is dat er ineens inhoudelijke discussies over de sharia gevoerd worden. Maxime Verhagen heeft het in Pauw & Witteman over de sharia, en zegt hier dat de sharia tegen de fundamenten van onze democratie in gaat. Wederom waar, ware het niet dat dit totaal niet ter zake doet.

Donner had net zo goed kunnen zeggen dat iedereen het recht heeft gratis M&M's op te halen bij de Postbank, als tweederde van de bevolking het hiermee eens is. Dáár gaat het om. Het enige verschil is dat de sharia invoeren wat rigoureuzer is dan gratis rode M&M's, voor de rest precies hetzelfde. Maar nee, moslimfoob Nederland ziet drie woorden: grondwet, sharia, minister Donner, en iedereen reageert als door een bij gestoken.

Geert Wilders.
Eindelijk iemand die het snapt! hulde!
  donderdag 14 september 2006 @ 19:05:05 #4
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_41809073
quote:
Verhaaltje
Hulde Ik heb me dood geërgerd de laaste dagen!
pi_41809153
Eens met TS.

En Geert Wilders is een gevaar voor ons allen
What Would Goku Do
pi_41809357
Naar mijn weten werkt democratie zo niet. Het volk kiest zijn vertegenwoordigers, de vertegenwoordigers maken de beslissingen, niet het volk. Als het volk alles zou bepalen zouden we de doodstraf weer invoeren en "alle buituhlanduhs dur uit trappuh". Alleen wanneer het volk volksvertegenwoordigers kiezen tijdens een verkiezing die voor de sharia waren, dan pas zou het ingevoerd kunnen worden. Niet omdat 2/3 van het volk dat zou willen.

Komt misschien op hetzelfde neer uiteindelijk, maar de kans dat de vertegenwoordigers net zo dom zijn als het volk is gelukkig wel klein.
  donderdag 14 september 2006 @ 19:15:29 #7
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_41809430
Het was idd een treffend voorbeeld van hoe selectief mensen wel niet luisteren.
Vampire Romance O+
  donderdag 14 september 2006 @ 19:17:54 #8
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_41809503
En hoe zit dat nu met die M&M's? Wanneer kunnen we die ophalen?
  donderdag 14 september 2006 @ 19:20:05 #9
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_41809572
quote:
Op donderdag 14 september 2006 19:17 schreef Pool het volgende:
En hoe zit dat nu met die M&M's? Wanneer kunnen we die ophalen?
Kap eens met dat poolpulistisch gedrag
Lang leve mij! *O*
  donderdag 14 september 2006 @ 19:21:14 #10
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_41809620
quote:
Op donderdag 14 september 2006 19:20 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Kap eens met dat poolpulistisch gedrag
Sorry, het werkt inderdaad nogal poolariserend.
  donderdag 14 september 2006 @ 19:22:17 #11
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_41809660
quote:
Op donderdag 14 september 2006 19:21 schreef Pool het volgende:

[..]

Sorry, het werkt inderdaad nogal poolariserend.
Klap op de vuurpool enzo..
Lang leve mij! *O*
  donderdag 14 september 2006 @ 19:32:18 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_41810090
quote:

Geert Wilders.
Inderdaad. Helaas schept Donner wel de gelegenheid voor de opportunisten om hier garen bij te spinnen.

Donner vind ik een integere politicus, ook al in het TBS-debat. Echter, omdat de werkelijkheid vaak wat gecompliceerder is dan dat in één krantenkop van de Telegraaf past, delft hij vaak het onderspit. De media en politici zoals Wilders, brengen deze complexe werkelijkheid terug tot één enkele slogan: 'Wilders wil invoering sharia', waarna er van een inhoudelijke discussie geen sprake meer is.
The End Times are wild
  donderdag 14 september 2006 @ 19:48:54 #13
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_41810760
Wilders is sowieso een ramp voor de integere en serieuze politiek. Tenzij Nederland Telegraafpolitiek wil.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 14 september 2006 @ 19:49:56 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_41810798
quote:
Op donderdag 14 september 2006 19:48 schreef TC03 het volgende:
Wilders is sowieso een ramp voor de integere en serieuze politiek. Tenzij Nederland Telegraafpolitiek wil.
Ja dat wil Nederland. Dat heet gesundenes Volksempfinden.

Ieder volk krijgt de leiders dat het verdiend.
The End Times are wild
pi_41815060
quote:
Op donderdag 14 september 2006 19:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja dat wil Nederland. Dat heet gesundenes Volksempfinden.

Ieder volk krijgt de leiders dat het verdiend.
Dan moet ik dus concluderen dat ik 'beter' ben dan Jan Modaal. Maar ik voel me nooit verheven boven iemand
Aargh, de verwarring
What Would Goku Do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')