Ik zou sowieso geen LCD kopen... LCD is enkel handig als je een goedkope HD tv wilt hebben.quote:Op zondag 12 november 2006 19:56 schreef Catch_me het volgende:
Soort vanIk bedoel, zijn CRT beelschermen niet beter dan LCD schermen die onzin zoals ghosting e.d hebben, of is dat in de laatste paar jaar drastisch veranderd?
Het advies "sowieso geen LCD kopen" opvolgen wordt echter steeds moeilijker, aangezien je tegenwoordig bijna geen keus meer hebt. Zo'n beetje alle grote electronica-merken zijn zich nu en de komende tijd volledig op LCD aan het richten. Verder staat de LCD techniek niet stil en zitten er tegenwoordig hele aardige LCD-tv's tussen hoor.quote:Op zondag 12 november 2006 20:08 schreef BMH het volgende:
Ik zou sowieso geen LCD kopen... LCD is enkel handig als je een goedkope HD tv wilt hebben.
Als DVD kijken je hoofddoel is, dan is een plasmascherm met overeenkomende resolutie inderdaad een voordeel... Maar als je in HD wilt gamen dan lijkt een plasma met SD-resolutie me geen goeie tip.quote:Wil je gewoon genieten van een DVD dan moet je voor een plasma gaan. Vaak zijn plasma's dezelfde resolutie als een DVD, dus is er geen kwaliteitsverlies door upscaling. Plasma's ondersteunen progressive scan waardoor het beeld 2x zo scherp is als een normale CRT.
Mee eens!quote:Anyways.. Als je wilt weten wat een geschikte tv is voor jouw, moet je gewoon een lijstje maken met wat je wilt en wat je niet nodig vind. Ga dan gewoon het hele centrum door van je stad en vergelijk alle tv's die aan je eisen voldoen. Schrijf de namen van de interessante tv's op en kijk op internet wat de voor en nadelen zijn.
Klaar.
Dit standaard verhaaltje van je word ondertussen wel erg 2005, want hoeveel plasma's worden er nou nog gemaakt met een native resolutie van 852x480? alles is of 1024x768/1366x768. dus dan blijf je scaling houden.quote:Wil je gewoon genieten van een DVD dan moet je voor een plasma gaan. Vaak zijn plasma's dezelfde resolutie als een DVD, dus is er geen kwaliteitsverlies door upscaling.
LCD's ook, en sommige CRT's trouwens ook.quote:Plasma's ondersteunen progressive scan waardoor het beeld 2x zo scherp is als een normale CRT.
Je link komt uit op de home page van Joytechquote:Op maandag 13 november 2006 20:02 schreef Chocobo het volgende:
Vraagje mensen..... ik wil leuk al mijn console via component aansluiten. Vind ik de beste optie. Echter,...... mijn 360 bezet de huidige component ingang van mijn tv. Met de Wii om de hoek en de PS3 in de toekomst wil ik ze dus allemaal aansluiten via component. Denk dat deze component switch daar prima werk van gaat leveren..... HD component switchen
MAAAAR!!
Ik heb helemaal geen versterker zeg maar. Kan dus echt nergens mijn audio tulps kwijtHoe moet dat nou? Moet ik nu aan een versterker gaan denken? Wil eigenlijk iets kleins.... iets simpels.... DD2.1 ofzo
Iemand tips?
Iets zegt mij het laatste, maar vraag me niet waarom.quote:Op maandag 13 november 2006 20:42 schreef -Struikrover- het volgende:
Vraag !
Ik heb digitale tv met een optische uitgang en een 360 met een optische uitgang. Ik heb op m`n versterker echter maar 1 optische ingangWel ook een Coaxiale ingang
Wat kan ik dan beter kopen ( Wat geeft het minste kwaliteitsverlies ) ?
een optische splitter ?
[afbeelding]
Splitter voor optische Toslink kabels
of een
[afbeelding]
Converter van Optisch ( toslink ) naar Digital Coaxiaal
deze laatste werk op 220v met een bijgeleverde adapter!
Iemand ervaringen / tips?
Heb ik ook niet ontkendquote:Op zondag 12 november 2006 21:58 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Dit standaard verhaaltje van je word ondertussen wel erg 2005, want hoeveel plasma's worden er nou nog gemaakt met een native resolutie van 852x480? alles is of 1024x768/1366x768. dus dan blijf je scaling houden.
[..]
LCD's ook, en sommige CRT's trouwens ook.
True.. En kwaliteits LCD's zijn altijd nog goedkoper dan kwaliteits Plasma's.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:37 schreef -Struikrover- het volgende:
[..]
En er zijn werkelijk briljante LCD`s op het moment hoor. Doen niet onder voor Plasma
Ja?quote:Op maandag 13 november 2006 20:45 schreef -Struikrover- het volgende:
[..]
Je link komt uit op de home page van Joytech
Ik zou gewoon voor de optische splitter gaan. Lekker simpel goedkoop apparaatje (volgens mij gewoon een prisma) die geen stroom nodig heeft. Ik kan ook geen reden bedenken waarom er signaalverlies zou optreden bij dat ding.quote:Op maandag 13 november 2006 20:42 schreef -Struikrover- het volgende:
Vraag !
Ik heb digitale tv met een optische uitgang en een 360 met een optische uitgang. Ik heb op m`n versterker echter maar 1 optische ingangWel ook een Coaxiale ingang
Wat kan ik dan beter kopen ( Wat geeft het minste kwaliteitsverlies ) ?
een optische splitter ?
[afbeelding]
Splitter voor optische Toslink kabels
of een
[afbeelding]
Converter van Optisch ( toslink ) naar Digital Coaxiaal
deze laatste werk op 220v met een bijgeleverde adapter!
Iemand ervaringen / tips?
quote:
Je link komtuit op de Hoofpagina zeg maar. Niet op de pagina met het apparaat. Weet zo nog niet welkequote:Op maandag 13 november 2006 20:45 schreef -Struikrover- het volgende:
[..]
Je link komt uit op de home page van Joytech
Bij mij nietquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:27 schreef -Struikrover- het volgende:
[..]
[..]
Je link komtuit op de Hoofpagina zeg maar.
Interlaced (zoals het tv signaal of bvb de gamecube in Nederland) geeft de beeldlijnen in 2 vegen weer. Eerst de even lijnen, daarna de oneven lijnen.. Progressive scan geeft alle lijnen in 1 veeg weer waardoor het beeld een stuk scherper is.quote:Op vrijdag 17 november 2006 08:47 schreef Strolie75 het volgende:
Goed, met de komst van Gears of War ga ik nu serieus een nadenken over een HDTV.
Eisen:
• Hij moet redelijk toekomstbestendig (5 jaar) zijn.
• Minstens 40 inch in diameter.
• Picture in Picture.
• Ik verwacht geen PS3 aan te schaffen, maar je weet maar nooit (dat moet hij dus aankunnen).
• Genoeg ingangen voor een TV Tuner, 360, Wii en DVD speler.
Iemand al tips voor een bepaald model?
En wat is het verschil tussen progressieve en interlaced (kon ik niet uit de OP halen)
Thanks voor de uitleg.quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:14 schreef BMH het volgende:
Interlaced (zoals het tv signaal of bvb de gamecube in Nederland) geeft de beeldlijnen in 2 vegen weer. Eerst de even lijnen, daarna de oneven lijnen.. Progressive scan geeft alle lijnen in 1 veeg weer waardoor het beeld een stuk scherper is.
anyhooo... 40inch is dus minimaal 42".. In die grootte zou je moeten gaan voor een plasma. Je wilt HD hebben dus dan word het een dure plasma
True.quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:17 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Thanks voor de uitleg.
Liever geen plasma. je hebt toch wel HDTV die zo'n beelddiagonaal hebben? 40 inch = 102 cm of ben ik in de war?
Ja, daar was ik inderdaad al naar het kijken op kieskeurig. Deze twee modellen komen wel in aanmerking:quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:22 schreef BMH het volgende:
Je moet kijken naar zo'n Sony Bravia.
Die extra tuner is zo zinloos, want op een 40" 1080 scherm wil je echt geen analoog (kabel) signaal kijken.quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:32 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ja, daar was ik inderdaad al naar het kijken op kieskeurig. Deze twee modellen komen wel in aanmerking:
KDL-40W2000
KDL-40X2000
Die laatste is mooier qua design en heeft een extra tuner. Maar is ook meteen flink duurder.
40" is inderdaad een behoorlijk formaat. In de winkel lijkt het al groot, maar als je het apparaat eenmaal thuis hebt staan is het helemaal groot.quote:Op vrijdag 17 november 2006 18:10 schreef Strolie75 het volgende:
Net gaan kijken bij de BCC...die Sony Bravia wordt hem, maar de 40" is wel erg groot. Misschien toch een maatje kleiner.
http://www.kieskeurig.nl/(...)C125700B0032BC79.htmquote:Op maandag 20 november 2006 13:49 schreef -Dries- het volgende:
Hoi,
Ik wil graag een HDTV kopen van 26/27 Inch. Dit omdat ik een xbox 360 heb en het maximale kwa graphics wil krijgen dmv een HD aansluiting. Het hoeft niet super nieuw en/of geavanceerd te zijn, want het moet wel betaalbaar blijven. Kan iemand mij een model aanraden?
Alvast bedankt!
Dat is een model uit de oude lijn van samsung. oftewel niet meer leverbaar.quote:Op maandag 20 november 2006 16:57 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
http://www.kieskeurig.nl/(...)C125700B0032BC79.htm
Wat vind je van deze?
Ik zie bij beide modellen dat NTSC niet ondersteund wordt. Dat kan toch haast niet waar zijn? Dat zou die TV's vrij waardeloos maken imo...quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:31 schreef Strolie75 het volgende:
Die Samsung klinkt ook erg goed. Ok, flink ingelezen en het gaat nu nog tussen:
SAMSUNG LE-40F71B
KDL-40W2000
Al neig ik naar de Sony. Is door het blad What HI-Fi? ook uitgeroepen tot LCD van het jaar 2006.
Voor HD gamers maakt het geen zak uit, aangezien HD geen onderscheid maakte tussen PAL NTSC en de rest, HD = HD. Maar ik kan me idd niet voorstellen dat die 2 tv's geen NTSC ondersteunen, zal wel een fout op de site zijn.quote:Op maandag 20 november 2006 22:08 schreef Boef het volgende:
Ik heb nogal veel NTSC DVD's. En voor HD-gamers wordt het ook interessanter om NTSC games te importeren aangezien veel spellen voor de nieuwe consoles regiovrij zijn maar nog wel NTSC standaard gebruiken.
Ik zeg van wel, maar aangezien je, zoals je zelf al aangeeft, je HD-recorder toch gebruikt om tv-uitzendingen op te nemen (en vervolgens weer te geven) zul je het daarbij niet zo merken. Bij de PS2 is het al een stuk duidelijk merkbaar.quote:Op maandag 20 november 2006 22:23 schreef Strolie75 het volgende:
Is er trouwens erg veel verschil in kwaliteit tussen s-video en RGB? Ik wil mijn HD recorder via s-video aansluiten zodat ik een RGB ingaan vrij heb voor de PS2. Op zich gebruik ik die HD recorder niet zo vaak, dus de kwaliteit hoeft echt niet beter te zijn dan TV-opnamen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |