quote:
Op zaterdag 16 september 2006 09:07 schreef kicks het volgende:Had idd gekeken op de grohe site. Daar kwam ik via google. Mijn kraan is absoluut NIET van Grohe. Ben er achter dat het binnenwerk niet klopt ofzo.
Als ik de temperatuur op z'n koudst zet en dan de kraan heel langzaam aandoe maakt ie ook zo'n herrie (geen fluiten meer brommen). Maar als ik 'm snel aandoe hoor ik niks. Klinkt prima dan maar als ik vervolgens de temperatuur laat oplopen begint de herrie bij 25 tot 30 graden en hoe warmer, hoe harder de herrie. Ik wil jullie bedanken voor jullie tips maar ik ben bang dat ik er niet uitkom. Een vriend van mij wil binnenkort proberen om de drukregelaar en thermostaat er uit te halen en als dat niets oplevert wordt het tijd voor een nieuwe kraan. Ik wil mijn oude mengkraan er niet opzetten want het hele punt van die thermostaatkraan was dat de kids veilig konden douchen. De jongste van twee kan er nu ook bij maar kan niet bij het rode knopje.
Misschien hebben jullie nog wel tips voor de aanschaf van een nieuwe thermostaatdouchekraan? (gaaf galgjewoord)
In elk geval onwijs bedankt. Mocht ik er nog wel uitkomen dan laat ik het weten.
Wat ik nu niet snap, is waarom je met die kraan niet teruggaat als ie maar twee maanden oud is.
Of heb je deze tweedehands?
Zoals ik het leest hierboven lijkt het er gewoon op dat je warm en koud omgewisseld heb.
Dit heb ik via mijn werk ook eens meegemaakt in een verzorgingstehuis, daar zaten de doucheruimten steeds per twee aan elkaar gekoppeld.
En de waterleiding werd in de muur gesplits met een t-stuk, beide kanten op.
Wat bleek de helft was dus goed aangesloten en de andere helft verkeerd.
Hier hadden ze dus ook diverse kranen vervangen en het probleem bleef, totdat ik ze op de foute aansluiting wees.
En daar waren wel grohe kranen geplaatst.