abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41793077
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 10:25 schreef deedeetee het volgende:
Een paar maanden geleden was het lint van het rolluik in de slaapkamer zo erg door gesleten dat het vernieuwd moest worden. Dus ik open een topic in KLUS en krijg van Treinhomo netjes punt voor punt uitgelegd hoe dat moet.
Gisteren was het nog steeds niet gebeurd en toen knapte het lint, BAFFF viel 't luik dicht.
Yep, dat is dus gisteren bij ons ook gebeurd.
Maar ik kan niet vinden waar punt voor punt staat uitgelegd hoe dit te repareren. Dus wie kan het mij punt voor punt uitleggen, ofwel mij fijntjes wijzen waar ik dat vind?
Dank u vriendelijk.
  donderdag 14 september 2006 @ 09:53:23 #2
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_41793988
tvp. Zal vanavond mijn rolluiktreklintavonturen inkloppen.
pi_41798920
quote:
Op zondag 22 mei 2005 09:56 schreef Treinhomo het volgende:
  • Rolluik omhoog trekken.
  • Kap eraf schroeven.
  • Touwtje om het rolluik (alleen het pantser, niet de hele kast) binden om te voorkomen dat het zometeen naar beneden klettert.
  • Oude band -met beleid, er zit immers een veer in die je om je oren kan springen- uit de bandopwinder verwijderen en deze afspannen.
  • Oude band naar buiten trekken en van het 'wiel' naast het pantser verwijderen.
  • Nieuwe band afmeten.
  • Nieuwe band op het 'wiel' schroeven.
  • Band een slag of twee om het wiel doen. (dit is even pielen...wat je ook kan doen is je band eerst heel ruim twee slagen om het 'wiel' heenleggen en dan het begin vastschroeven, maar dit vereist wel enige handigheid)
  • Band naar binnen doorsteken.
  • Bandopwinder opspannen en band terug bevestigen...
  • Touwtje om het rolluik verwijderen.
  • Kap terugschroeven. (nadat je het resultaat van je noeste arbeid beproefd hebt)

Zo deed ik het, toen ik nog zonweringmonteur was...
  • pi_41799065
    1 - Draai de "bak" van het rolluik. Deze zit meestal met 3 schroeven vast. 1 aan elke kant en 1 in het midden. Soms zit die van het midden aan de voorkant of bovenop....
    2- Verwijder het oude lint. Trek dus het lint door het gat in de muur en rol het verder af van de spoel op je rolluik. Aan het eind zit hij dan geklemd met een schroefje...
    3- Duw het rolluik naar boven
    4- Bevestig nieuw lint dmv een sneetje op ongeveer 3 cm van het uiteinde zodat je het nieuwe lint weer kunt vastzetten met het schroefje...Soms kun je ook het schroefje door de band heen draaien. Ligt een beetje aan de dikte van de band.
    5- wikkel nu het lint een paar keer om de spoel heen. Makkelijkste is nu om het luik even vast te tapen aan de bak met ducktape zodat hij niet op je klauwen kan donderen en je daarna op je gemak naar binnen kan gaan.
    6- duw het uiteinde van het lint door het gat in de muur.
    7- verwijder het lint van de bandopwinder
    8- breng de bandwinder op spanning door hem goed op te rollen. KIJK UIT VOOR JE VINGERS ALS HIJ UIT JE HANDEN SCHIET !!!!!
    9- Bevestig het lint aan de bandopwinder en laat het overige band voorzichtig op de bandopwinder draaien....

TESTEN en klaar

Oh ja en natuurlijk wel weer even de bak monteren...
    Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
    pi_41799092
    Zie dat treinhomo eerder was dan ik de boel op papier had gezet
    Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
    pi_41799164
    quote:
    Op donderdag 14 september 2006 13:06 schreef RoaRRR het volgende:
    Zie dat treinhomo eerder was dan ik de boel op papier had gezet
    Beter teveel informatie dan te weinig.
    In jouw verhaal stonden wat details die ik vergeten was.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')