Frietquote:Op woensdag 13 september 2006 19:41 schreef Rosbief het volgende:
Mensen die friet als ' patat' benoemen zijn het niet eens waard deze goudgele rakkers te verobberen!
Friet klinkt lang niet zo debiel als patatquote:Op woensdag 13 september 2006 19:45 schreef IHVK het volgende:
[..]
Friet![]()
Patat![]()
Iedereen die friet zegt is een Belg of een wannabee-Belg.
vandale.nl:quote:Op woensdag 13 september 2006 19:45 schreef IHVK het volgende:
[..]
Friet![]()
Patat![]()
Iedereen die friet zegt is een Belg of een wannabee-Belg.
quote:friet (de ~, ~en)
1 patat
frie·ten (de ~ (mv.))
1 patat
friet·je (het ~, ~s)
1 stukje patat => patatje
2 portie patat => patatje
Reservebelgen altijd met hun frietquote:pa·tat (de ~)
1 in reepjes gesneden en vervolgens in gesmolten vet of olie gebakken aardappels => friet, frieten, patates frites
2 (~ten) [Belg., inf.] aardappel
3 [Belg., inf.] klap, slag
pa·ta·tes fri·tes (de ~ (mv.))
1 patat
Lekker is dat hé, met pindasausquote:Op woensdag 13 september 2006 19:47 schreef Tuvai.net het volgende:
Heb laatst in Utrecht trouwens voor het eerst raspatat gegeten, meesterlijk gewoon!krijg je hier in Limboland niet.
vandale.nl:quote:Op woensdag 13 september 2006 19:53 schreef Rosbief het volgende:
Het is verdomme toch ook een FRIETtent en geen PATATtent!
quote:friet·tent (de ~)
1 patatkraam
quote:pa·tat·kraam (het, de ~)
1 kraam voor patates frites en andere snacks => frietkot, frietkraam, friettent, frituur, patattent
Snackbar?quote:Op woensdag 13 september 2006 19:53 schreef Rosbief het volgende:
Het is verdomme toch ook een FRIETtent en geen PATATtent!
Een Bavaria weliswaar.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:02 schreef Carnaval het volgende:
drink het met een biertje weg
Alles beter dan Grolschquote:Op woensdag 13 september 2006 20:03 schreef crossover het volgende:
[..]
Een Bavaria weliswaar.
Komt u maar
De van Dale is gewoon onderdeel van het grote complot tegen de frietquote:
Cafetariaquote:
quote:Op woensdag 13 september 2006 20:37 schreef switchboy het volgende:
patat is lekker! geniet, en eet met maten. Anders wordt je een vet zwijn![]()
Kan ik alleen maar aan toevoegen dat ik hoop dat de frieten van TS nog niet helemaal gaar waren.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:41 schreef Rosbief het volgende:
Mensen die friet als ' patat' benoemen zijn het niet eens waard deze goudgele rakkers te verobberen!
ga broodkorsten eten ofzoquote:Op woensdag 13 september 2006 21:01 schreef brood_korst het volgende:
Gelukkig zijn er weer pepernoten
Ik ook!quote:Op woensdag 13 september 2006 20:51 schreef PsyCha het volgende:
ik wil ook [s[patat[/s] friet
Die 5kg zakken elk jaar weer.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:01 schreef brood_korst het volgende:
Gelukkig zijn er weer pepernoten
zie mijn viepoquote:Op woensdag 13 september 2006 21:37 schreef BrauN het volgende:
Topic over de goudgeel gebakken rakkers staat altijd garant voor een patat-friet-discussie.
Leer nou verdomme eens gewoon dat het FRIET is!
Duidt op vetzucht, pas maar op dat je niet uit je broek scheurt!quote:Op woensdag 13 september 2006 21:40 schreef vencodark het volgende:
Ik had maandag friet op mijn werk. Dinsdag friet thuis en vandaag een frietje in de stad. Blijft lekker.![]()
Haha. Valt mee.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:43 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Duidt op vetzucht, pas maar op dat je niet uit je broek scheurt!
12 dagen naar Kreta (Chersonissos) geweest. Kan geen patat cq. friet meer zien.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:40 schreef vencodark het volgende:
Ik had maandag friet op mijn werk. Dinsdag friet thuis en vandaag een frietje in de stad. Blijft lekker.![]()
Pas op, vergif! Meteen je maag laten leegpompen!quote:Op woensdag 13 september 2006 19:38 schreef M-I-L-F het volgende:
![]()
En ik heb zooon spijt.. Ik heb op
Patat.. met teveel mayo, teveel satésaus en een frikandel en een Picanto..
En nu, voel ik me dik doodgaan van binnen..![]()
En, de puisten springen mn hoofd alweer o..![]()
IK EET NOOIT MEER PATAT!![]()
Frituur
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |