quote:Wat moeten ouders betalen
Volgens de wet hebben je ouders de plicht om financieel voor je te zorgen tot je 21 jaar bent. Dat betekent niet dat zij je alles moeten geven wat jij graag wil hebben, maar ze moeten je verzorgen en opvoeden en de kosten voor je studie betalen. Hoe groot het bedrag moet zijn dat je ouders aan jou besteden is niet in de wet vastgelegd. Dit hangt namelijk onder andere af van je leeftijd, van de inkomsten van je ouders, de opleiding die je volgt en je eigen inkomsten. Onder de onderhoudsplicht vallen bijvoorbeeld zak- en kleedgeld, verzekeringen, eten en drinken, schoolboeken en je nieuwe bril.
quote:Op woensdag 13 september 2006 16:28 schreef SterkStaaltje het volgende:
Via de website gaat het prima hoor. Maar verder is het wel een flinke kut organisatie ja.
Ik heb het niet gevonden. Ik zie geen studentenlening staan en ook geen "aanvullende prestatie beurs hoger onderwijs" dus ze zullen er wel een ontzettend toffe nieuwe term voor bedacht hebben.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:28 schreef tonks het volgende:
Huh? je klikt wat dingen aan en je hebt een lening.. (via internet dan) zo ging het bij mij.
sterf.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:29 schreef JohanTop het volgende:
Sowieso een lening.
Jij mag gewoon geld vragen van je ouders als je dat nodig hebt.
Tot je 21ste zijn je ouders verantwoordelijk voor voeding, kleding, school
Misschien dat jouw ouders klaarstaan met een kruiwagen vol geld, maar niet iedereen heeft het zo voor elkaar beste kerel.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:29 schreef JohanTop het volgende:
Sowieso een lening.
Euh waarom?quote:
tyf eens op mongooltjequote:Op woensdag 13 september 2006 16:29 schreef quote: het volgende:
Sowieso een lening.
Ik citeer:
[..]
quote:Op woensdag 13 september 2006 16:29 schreef JohanTop het volgende:
Sowieso een lening.
Nogmaals sterf.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:31 schreef JohanTop het volgende:
[..]
Euh waarom?
Nogmaals het citaat:
Wat moeten ouders betalen
Volgens de wet hebben je ouders de plicht om financieel voor je te zorgen tot je 21 jaar bent. Dat betekent niet dat zij je alles moeten geven wat jij graag wil hebben, maar ze moeten je verzorgen en opvoeden en de kosten voor je studie betalen. Hoe groot het bedrag moet zijn dat je ouders aan jou besteden is niet in de wet vastgelegd. Dit hangt namelijk onder andere af van je leeftijd, van de inkomsten van je ouders, de opleiding die je volgt en je eigen inkomsten. Onder de onderhoudsplicht vallen bijvoorbeeld zak- en kleedgeld, verzekeringen, eten en drinken, schoolboeken en je nieuwe bril.
Och neuh.. Maar ik werk er dan ook bij, dus heb ik hun geld niet nodig.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:30 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Misschien dat jouw ouders klaarstaan met een kruiwagen vol geld, maar niet iedereen heeft het zo voor elkaar beste kerel.
Dankje voor de doodwens aan mijn vader.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:27 schreef Chrishop het volgende:
Het aanvragen van een studentenlening via de website van de IB-groep is onmogelijk telefoonisch mag het niet meer maar ze kunnen je wel een formulier opsturen. We leven 2006 pel een banaan, stelletje klootmongolen. Alle mensen bij de IB-groep mogen een zeer langzame pijnlijke dood sterven en branden in hell.
Vanaf je 18de hebben ze inderdaad niets over je te zeggen. Tot je 21ste zijn ze alleen wel financieël verantwoordelijk voor je.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:32 schreef ijsmeis het volgende:
[..].
En als ze je dan iets verbieden is het ineens dat ze niks over je te zeggen hebben eh?
Oh dan ga ik morgen meteen mijn nieuwe bril uitzoekenquote:Op woensdag 13 september 2006 16:31 schreef JohanTop het volgende:
[..]
Euh waarom?
Nogmaals het citaat:
Wat moeten ouders betalen
Dream on.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:33 schreef JohanTop het volgende:
[..]
Maar mits ik het nodig zou hebben, is het gewoon mijn recht het te krijgen
Hoe vind je vader dat nou, zo'n werkdag van 6 uurquote:Op woensdag 13 september 2006 16:34 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Dankje voor de doodwens aan mijn vader.
Sjeezus wat ben je een mongool. Ik werk ook, ik krijg ook stufi maar als je ouders (door omstandigheden) geen geld hebben kunnen ze je ook moeilijk wat geven, wet of geen wet.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:33 schreef JohanTop het volgende:
[..]
Och neuh.. Maar ik werk er dan ook bij, dus heb ik hun geld niet nodig.
Maar mits ik het nodig zou hebben, is het gewoon mijn recht het te krijgen
Ik heb ze de laatste 2 jaar eigenlijk geen geld meer gevraagd ofzo.. Je ouders hebben zich ook aan wetten te houden kerel.
Het is ook gewoon zo bedoeld dat mensen met rijke ouders minder stufi krijgen omdat het de bedoeling is dat die mensen meer gaan betalen qua studie enz, dan de ouders die het minder breed hebben
Financieel verantwoordelijk voor je is iets anders als zomaar even geld krijgen wanneer je denkt het nodig te hebben.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:34 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
Vanaf je 18de hebben ze inderdaad niets over je te zeggen. Tot je 21ste zijn ze alleen wel financieël verantwoordelijk voor je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |