Ja zekers wel, althans dat moet je ze wijsmaken natuurlijkquote:Op woensdag 13 september 2006 16:35 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Financieel verantwoordelijk voor je is iets anders als zomaar even geld krijgen wanneer je denkt het nodig te hebben.
Zolang je niet in de goot ligt is het verantwoordelijk genoeg.
Meneer doet er zo over dat wanneer je een biertje wilt je ouders je geld moeten geven. Ja doei.
Heb jij een boek in je hoofd of heb jij ook nog enig idee van realiteit?quote:Op woensdag 13 september 2006 16:37 schreef JohanTop het volgende:
Nee, ik droom niet, het is de waarheid. verdiep jij je eens ergens in ijsmeis
.
En dan heb ik het niet over onzin, zoals ik heb 50euro nodig voor dit en dat spel oid. Maar puur voor scholing, en dat soort dingen.
Het is ZELFS zo, dat de ouders verantwoordelijk blijven voor schade die hun kind toericht totdat het 'kind' 27jaar is... Als het 'kind' dan de schade niet kan betalen, mogen de geldeisers zich op de ouders storten!
Oja, voor de duidelijkheid, je moet klikken op "wijziging doorgeven". Daar kun je dan aangeven dat je een lening wil.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:35 schreef Syrena het volgende:
http://www.ib-groep.nl/pa(...)erwijs/Aanvragen.asp
![]()
Genoeg ouders die dat weigeren.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:37 schreef JohanTop het volgende:
.
En dan heb ik het niet over onzin, zoals ik heb 50euro nodig voor dit en dat spel oid. Maar puur voor scholing, en dat soort dingen.
Wat een mongool ben je, serieus.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:37 schreef JohanTop het volgende:
.
Het is ZELFS zo, dat de ouders verantwoordelijk blijven voor schade die hun kind toericht totdat het 'kind' 27jaar is... Als het 'kind' dan de schade niet kan betalen, mogen de geldeisers zich op de ouders storten!
6 uur ?quote:Op woensdag 13 september 2006 16:34 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
Hoe vind je vader dat nou, zo'n werkdag van 6 uur
quote:Op woensdag 13 september 2006 16:37 schreef JohanTop het volgende:
.
quote:De aansprakelijkheid van ouders voor het gedrag van hun kinderen hangt onder andere af van de leeftijd van het kind. Hieronder leest u wat dat voor elke leeftijdscategorie betekent. Overal waar "ouders" staat, moet u eigenlijk lezen: degenen die het ouderlijk gezag uitoefenen. Behalve ouders kunnen dat ook voogden etc. zijn.
0 tot 14 jaar - Voor schade die veroorzaakt is door een kind dat nog geen 14 is, zijn de ouders altijd aansprakelijk.
14 en 15 jaar - Voor schade die veroorzaakt is door kinderen van 14 of 15 zijn in principe de ouders aansprakelijk, tenzij ze het foute gedrag van hun kinderen écht niet konden verhinderen.
In het laatste geval moeten de ouders aantonen dat hen geen verwijt treft. Dat kan moeilijk zijn, omdat ouders geacht worden hun maatregelen voor het voorkomen van ongelukken te verscherpen, naarmate het kind een groter gevaar oplevert.
16 en 17 jaar - Kinderen van 16 of 17 zijn in de eerste plaats zélf aansprakelijk en de ouders pas in de tweede plaats (als ze nalatig zijn geweest). Een geestelijke of lichamelijke tekortkoming is niet voldoende om onder de aansprakelijkheid uit te komen.
18 jaar en ouder - Een kind van 18 jaar of ouder is meerderjarig. Ouders zijn dan niet meer aansprakelijk voor de schade die deze kinderen veroorzaken of de schulden die ze maken.
Sommige mensen denken dat de aansprakelijkheid van ouders doorloopt tot de kinderen 21 zijn, maar dat is een misverstand. Die leeftijd van 21 jaar heeft betrekking op iets anders, namelijk de verplichting aan ouders om hun kinderen tot die leeftijd financieel te steunen. Het gaat dan om de kosten van levensonderhoud en studiekosten.
quote:Op woensdag 13 september 2006 16:41 schreef Sebasser het volgende:
[..]
6 uur ?
lul niet man
boven modaal salaris
Nee, hij zit wel even wat hoger dan de mensen die de lening van jou regelen
Misschien is de "Studie" Internetten/Online Bankieren voor bejaarden wel iets voor 'm. Dan kan ie zijn geld eens fatsoenlijk beheren en heeft ie geen lening meer nodigquote:Op woensdag 13 september 2006 16:43 schreef Roellio het volgende:
Het gaat prima hoor. Ik denk dat het meer aan je eigen beperkte verstandelijke vermogens ligt, dat het niet lukt.
Weet je zeker dat je wilt/kunt gaan studeren?
Jij mag ook sterven. Ik zit in het tweede jaar HBO maar deze website is niet logisch.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:43 schreef Roellio het volgende:
Het gaat prima hoor. Ik denk dat het meer aan je eigen beperkte verstandelijke vermogens ligt, dat het niet lukt.
Ik vind het allemaal best wel logisch en simpel eigenlijk en ik ben maar een MBO'ertjequote:Op woensdag 13 september 2006 16:44 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Jij mag ook sterven. Ik zit in het tweede jaar HBO maar deze website is niet logisch.
quote:Op woensdag 13 september 2006 16:43 schreef Roellio het volgende:
En die ouders zouden dan als je een rechtszaak aanspant, deze verliezen.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:39 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Genoeg ouders die dat weigeren.
Pfff. Rechten, Plichten, Boeiend. Het gaat niet altijd zo.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:46 schreef JohanTop het volgende:
[..]
En die ouders zouden dan als je een rechtszaak aanspant, deze verliezen.
Je moet je smoel houden.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:46 schreef JohanTop het volgende:
[..]
Ik heb btw al kennis van de echte wereld vergaard, en ik betaal alles wat ik 'gebruik' zeg maar.
Dus mijn school, mijn boeken, verzekering, en ook gewoon met uit gaan betaal ik. Geen enkel probleem.
Maar als iemand dit niet zelf kan ophoesten voor zijn 21e zijn de ouders gewoon wettelijk verantwoordelijk, dat het wel goedkomt.
En ikw eet niet wat sommige mensen tegen mij hebben, wees dan tegen de wet
Als ik btw dacht dat alels zo makkelijk was, waarom zou ik dan gaan werken?
Ik wijs de mensen hier alleen op hun rechten, en dat ouders ook plichten hebben
Dus zeik voorlopig niet op mij, maar op de wetgefeliciteerd
Ik had trouwens de info vanaf, www.jip.nl, (wat btw wel een gare site is)
En daar had ik het ook over -_-' Niet over de kk Xbox.. Die hoef je neit te krijgen, maar zoals gezegd, puur voor scholing en levensonderhoud mits je dat niet zelf op kan brengen!quote:Sommige mensen denken dat de aansprakelijkheid van ouders doorloopt tot de kinderen 21 zijn, maar dat is een misverstand. Die leeftijd van 21 jaar heeft betrekking op iets anders, namelijk de verplichting aan ouders om hun kinderen tot die leeftijd financieel te steunen. Het gaat dan om de kosten van levensonderhoud en studiekosten.
quote:Op woensdag 13 september 2006 16:46 schreef JohanTop het volgende:
[..]
Ik heb btw al kennis van de echte wereld vergaard, en ik betaal alles wat ik 'gebruik' zeg maar.
Dus mijn school, mijn boeken, verzekering, en ook gewoon met uit gaan betaal ik. Geen enkel probleem.
Maar als iemand dit niet zelf kan ophoesten voor zijn 21e zijn de ouders gewoon wettelijk verantwoordelijk, dat het wel goedkomt.
Dan nog blijft het relatiefquote:Wat moeten ouders betalen
Volgens de wet hebben je ouders de plicht om financieel voor je te zorgen tot je 21 jaar bent. Dat betekent niet dat zij je alles moeten geven wat jij graag wil hebben, maar ze moeten je verzorgen en opvoeden en de kosten voor je studie betalen. Hoe groot het bedrag moet zijn dat je ouders aan jou besteden is niet in de wet vastgelegd. Dit hangt namelijk onder andere af van je leeftijd, van de inkomsten van je ouders, de opleiding die je volgt en je eigen inkomsten. Onder de onderhoudsplicht vallen bijvoorbeeld zak- en kleedgeld, verzekeringen, eten en drinken, schoolboeken en je nieuwe bril.
En dat geeft aan, dat jouw intellectuele vermogen zo laag is als die van een fruitvliegquote:Op woensdag 13 september 2006 16:48 schreef Chrishop het volgende:
Ik heb het gevonden. Maar toch blijft het een gare kutwebsite en JohanTop is een mongool
.
Heb jij je eigen ouders aangeklaagd? Weet je zeker dat je geen JohanTokkie heet?quote:Op woensdag 13 september 2006 16:46 schreef JohanTop het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |