abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 september 2006 @ 19:42:53 #176
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_41779581
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:35 schreef vanitasvanitatumeto... het volgende:

[..]

Ik heb ook de pluspunten van het op het moment niet hebben van emoties gemerkt, toen een kennis in 'n verkeersongeval gewond raakte wist ik direct precies wat ik moest doen. (ook met het vertellen aan z'n vrouw ging goed met het uitkiezen van woorden)
Ja! Jij begrijpt me . bedankt Vanitas . Het is zo moeilijk omdat uit te leggen vind ik.
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:36 schreef vanitasvanitatumeto... het volgende:
Hallo trouwens
Hoi , .
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_41779651
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het heeft in dat soort situaties wel voordelen. Mis je er alleen ook niet veel aan? Ik heb zelf een periode gehad dat ik emotioneel weinig betrokken was bij alles. Ik miste daar toch wel heel veel aan, maar misschien is het voor jou anders omdat je niet weet wat je mist?
Als je dat nooit hebt gehad, kun je het dan wel echt missen?
Misschien een nieuwsgierigheid ernaar, de vraag hoe het zou zijn als..

Maar ik weet vrijwel niets van AS af, dus ik weet het niet.
  woensdag 13 september 2006 @ 19:47:03 #178
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_41779750
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:07 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nu wel Wist niet dat dat kon, zeker nieuw bij de update.
Zo zie je maar weer, je steekt nog wat op ook van het posten hier
heeft zojuist ook opties aangepas
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_41779793
quote:
Mis je er alleen ook niet veel aan?
Het is niet zo dat ik een compleet gevoelloos mens ben, integendeel. Ik heb enkel niet altijd mijn gevoelens paraat, zeg maar. Als ik op de meest vreemde momenten dan ergens aan moet denken ziet men dat op mijn gezicht en vraagt men van hoe en wat, een reactie die ik als zeer indringend ervaar.
alias Capriccio Dieu Donné
pi_41779797
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:44 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

Als je dat nooit hebt gehad, kun je het dan wel echt missen?

Misschien een nieuwsgierigheid ernaar, de vraag hoe het zou zijn als..

Maar ik weet vrijwel niets van AS af, dus ik weet het niet.
Ik denk het wel dat het kan. Je kunt toch aan anderen zien dat zij bepaalde ervaringen hebben..
pi_41779851
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:48 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ik een compleet gevoelloos mens ben, integendeel. Ik heb enkel niet altijd mijn gevoelens paraat, zeg maar. Als ik op de meest vreemde momenten dan ergens aan moet denken ziet men dat op mijn gezicht en vraagt men van hoe en wat, een reactie die ik als zeer indringend ervaar.
Het duurt zeg maar langer eer je ergens een bepaald gevoel bij krijgt?
  woensdag 13 september 2006 @ 19:49:54 #182
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_41779853
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:36 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
Hallo trouwens
goedenavond meneer
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_41779875
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het duurt zeg maar langer eer je ergens een bepaald gevoel bij krijgt?
Zoiets, ik moet het plaatsen, het 'kwartje' moet vallen.
  woensdag 13 september 2006 @ 19:50:54 #184
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_41779878
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het heeft in dat soort situaties wel voordelen. Mis je er alleen ook niet veel aan? Ik heb zelf een periode gehad dat ik emotioneel weinig betrokken was bij alles. Ik miste daar toch wel heel veel aan, maar misschien is het voor jou anders omdat je niet weet wat je mist?
Meestal weten we wel wat we "missen", door jarenlang ervaring leer je wel welk gevoel waar hoort, maar het blijft nadenken. Het is zeg maar alsof je het gevoel ziet liggen, je weet precies hoe het eruitziet. je kunt het alleen niet vastpakken. (ik spreek nu even zonder overleg ook voor Vanitas)

Ik heb er ongeveer twee jaar geleden een gedicht over geschreven, toen wist ik net een jaar dat ik AS had. Het is wel geen proffessioneel gedicht maar goed.

Lichtknop I
Lichtknop II
pi_41779930
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:50 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:

[..]

Zoiets, ik moet het plaatsen, het 'kwartje' moet vallen.
Kj, denk dat het me dan nu een beetje helderder is.
  woensdag 13 september 2006 @ 19:54:34 #186
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_41780002
Het is soms wel moeilijk, als ik zeg ik heb AS dan zeggen mensen al snel maar je hebt dit en dat niet, volgens mij klopt er niks van, terwijl autisme zoveel verschillende uitingen en vormen heeft dat het bij ieder persoon anders is. Sommige mensen zien dan zelfs Rain Man voor zich en zien dat niet in mij terug..................echt
pi_41780015
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:50 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Meestal weten we wel wat we "missen", door jarenlang ervaring leer je wel welk gevoel waar hoort, maar het blijft nadenken. Het is zeg maar alsof je het gevoel ziet liggen, je weet precies hoe het eruitziet. je kunt het alleen niet vastpakken. (ik spreek nu even zonder overleg ook voor Vanitas)

Ik heb er ongeveer twee jaar geleden een gedicht over geschreven, toen wist ik net een jaar dat ik AS had. Het is wel geen proffessioneel gedicht maar goed.

Lichtknop I
Lichtknop II
Grappig dat juist het gevoel er zo goed uitkomt. Hoe moeilijk, soms misschien wel onmogelijk, om met het onbegrip van anderen om te kunnen gaan, hoe frustrerend dat is.
Hoe gaat dat met je directe omgeving trouwens? Is daar wel begrip voor je en heeft dat dan lang geduurt?
pi_41780025
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:50 schreef Sitethief het volgende:

Zeg maar een beetje het idee dat je niet het echte vast pakt? Je weet bijvoorbeeld hoe een tijger er uit ziet op een foto, maar hebt daarmee nog nooit een echte tijger gezien?
quote:

Lichtknop I
Lichtknop II
Het is wel heel verhelderend.
pi_41780052
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Kj, denk dat het me dan nu een beetje helderder is.
Nu ja, 't is wel vanuit een bepaald perspectief.
pi_41780103
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:54 schreef Sitethief het volgende:
Het is soms wel moeilijk, als ik zeg ik heb AS dan zeggen mensen al snel maar je hebt dit en dat niet, volgens mij klopt er niks van, terwijl autisme zoveel verschillende uitingen en vormen heeft dat het bij ieder persoon anders is. Sommige mensen zien dan zelfs Rain Man voor zich en zien dat niet in mij terug..................echt
Onwetendheid. Informatie over autisme, laat staan alle verschillende vormen, komt niet echt automatisch naar je toe. Ik denk dat dat de grootste reden is waarom de massa er zo weinig vanaf weet.
Ik weet er verder ook niets vanaf.

Maar helaas staan veel mensen ook niet open om er meer over te leren, om het uberhaupt proberen te begrijpen.
pi_41780119
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:56 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:

[..]

Nu ja, 't is wel vanuit een bepaald perspectief.
Maar juist dat perspectief probeerde ik te zien.
pi_41780163
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:57 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

Onwetendheid. Informatie over autisme, laat staan alle verschillende vormen, komt niet echt automatisch naar je toe. Ik denk dat dat de grootste reden is waarom de massa er zo weinig vanaf weet.
Ik weet er verder ook niets vanaf.

Maar helaas staan veel mensen ook niet open om er meer over te leren, om het uberhaupt proberen te begrijpen.
Wat ik net ook al op MSN zei : Mensen willen alles in een stereotype vangen. Voila, we hebben nu een prototype "de autist". Iemand die een autistische stoornis heeft moet vervolgens aan al die kenmerken voldoen, anders moeten we ons hele wereldbeeld weer omgooien.
pi_41780235
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat ik net ook al op MSN zei : Mensen willen alles in een stereotype vangen. Voila, we hebben nu een prototype "de autist". Iemand die een autistische stoornis heeft moet vervolgens aan al die kenmerken voldoen, anders moeten we ons hele wereldbeeld weer omgooien.
Precies. Wel een beetje jammer, maarja wat doe je er aan?
pi_41780271
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:01 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

Precies. Wel een beetje jammer, maarja wat doe je er aan?
Helemaal niets. Een groot deel van de mensen wil helaas niet veel nadenken..
  woensdag 13 september 2006 @ 20:02:03 #195
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_41780276
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:54 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

Grappig dat juist het gevoel er zo goed uitkomt. Hoe moeilijk, soms misschien wel onmogelijk, om met het onbegrip van anderen om te kunnen gaan, hoe frustrerend dat is.
Hoe gaat dat met je directe omgeving trouwens? Is daar wel begrip voor je en heeft dat dan lang geduurt?
Directe omgeving is al moeilijk laat staan leraren of medeleerlingen, gebrek aan kennis e.d , het is zo'n breed onderwerp. En zelf weet ik het pas sinds mijn 17e, ik weet het ook allemaal nog niet.
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zeg maar een beetje het idee dat je niet het echte vast pakt? Je weet bijvoorbeeld hoe een tijger er uit ziet op een foto, maar hebt daarmee nog nooit een echte tijger gezien?
[..]
Jaa .
quote:
Het is wel heel verhelderend.
Bedankt .
pi_41780327
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar juist dat perspectief probeerde ik te zien.
Nu, dan moet je het boek "Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht" lezen. Hoewel dat wel een stuk erger is dan wat wij hebben, maakt het 't wel ongeveer duidelijk.
  woensdag 13 september 2006 @ 20:04:11 #197
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_41780359
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:03 schreef vanitasvanitatumeto... het volgende:

[..]

Nu, dan moet je het boek "Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht" lezen. Hoewel dat wel een stuk erger is dan wat wij hebben, maakt het 't wel ongeveer duidelijk.
Wel grappig dat we nu over "wij" praten .
pi_41780373
Ik vind het altijd wel interessant om meer over zulke dingen te weten te komen, maar ik ben doorgaans te moe om daar ook genoeg aandacht aan te kunnen besteden.
Wel zat ik me vanmiddag, onderweg naar huis, toevallig af te vragen in hoeverre ik niet ontzettend hypocriet ben. Daar moet ik nu dus aan denken.
Ik bedoel, ik verwijt 'de massa' graag dat ze t.o.v. zoveel dingen zoveel onbegrip hebben en het niet eens proberen. Maar ik doe dat andersom bij 'hen' ook helemaal niet.
pi_41780415
quote:
anders moeten we ons hele wereldbeeld weer omgooien.
Over het algemeen zijn mensen echt godvergeten lui en egocentrisch wat betreft rekening houden met verschillende perspectieven.
pi_41780439
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:04 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Wel grappig dat we nu over "wij" praten .
Nu ja, wij hebben beiden Asperger, terwijl hetgeen het boek over verhaalt is een geval van autisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')