Hmmja.. heb je denk ik wel gelijk in.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:38 schreef wonderer het volgende:
Dat schijnt iets typisch vrouwelijks te zijn... Daarom vragen vrouwen altijd aan hun vent "wat is er?" terwijl mannen denken "erover praten lost toch niks op, hou je klep, mens".
Dat heb ik ook. Wanneer ik zelf geen oplossing kan vinden houd ik meestal ook stil, tenzij er iemand in de buurt is die gewoon kan luisteren. Iemand die oplossingsgericht is gaat dan nl. alle stappen herhalen die ik zelf ook al bedacht heb, en dat schiet niet op.quote:Dingen die me ECHT dwars zitten en waar toch geen oplossing voor is, daar praat ik niet over. Heeft geen zin. En ik heb al helemaal geen behoefte aan die "valse" bezorgdheid en sterkte gewens enzo. Het heeft alleen zin als ik wil dat mensen even rekening met mijn bui houden of zo.
Het nadeel van openminded-ness. Nooit van je eigen situatie uitgaan en altijd denken "ja, dat vind IK wel/niet prettig, maar dat wil niet zeggen dat een ander dat ook vindt".quote:Op woensdag 13 september 2006 18:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oh, ik heb al gereageerd voor ik dit las. Maar da's dus het hele idiote.. Op een of andere manier is het toch niet gelijk of niet hetzelfde ofzo..
[..]
Ik heb dat zelf ook ja.. Maar toch andersom ben ik gek genoeg altijd bang dat ik lastig ben..
Ik weet intussen wel ongeveer wat ik aan mezelf heb, ja. Niet op alle vlakken, maar ik zit wel lekker in mijn vel.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan is je zelfvertrouwen op dat gebied okee
En andersom ook, hè wij (althans, ik) ben er ook altijd voor mamma nannie.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:42 schreef NanKing het volgende:
Als jullie maar weten dat mamma Nannie er voor jullie is, dan is het goed.
Ik was vroeger extreem verlegen (en naief). Ik weet niet of het daarmee te maken heeft. Heel vroeger belde ik gewoon vreemde mensen op en ging ik tegen ze praten, dus waar het precies is misgegaan, weet ik ook niet.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:35 schreef Alicey het volgende:
Oh, ok.. Dat lijkt mij wel lastig. Nouja, ik maak best wel vaak een stomme opmerking.Heb je dat altijd al gehad?
Ik probeer het gewoon te negeren. Je doet er toch niks aan.quote:Dat heb ik ook best vaak.. In ieder geval let ik altijd heel goed op tot ik verzekering heb dat het niet om mij is.
Eerlijk gezegd... ik zou het neit weten. Ik verdring dat soort dingen geloof ikquote:Dat heb ik zelf eigenlijk nooit zo meegemaakt.. Wat voor opmerkingen krijg jij dan naar je hoofd?
Ik voel me zelf ook altijd een beetje ongemakkelijk als de nadruk teveel bij mezelf komt te liggen. Maar vaak zit er in de vraag al wel iets waarmee ik nieuwsgierig wordt en andersom kan vragen..quote:Op woensdag 13 september 2006 18:41 schreef wonderer het volgende:
Precies, maar soms als mijn gesprekspartner dan veel vraagt, ben ik bang dat ze denken dat ik niet geinteresseerd ben en alleen maar over mezelf wil praten. Dat kap ik dan ook bewust af. En zelfs al WIL ik dat, natuurlijk vraag ik soms wel eens iets omdat ik er zelf op wil doorgaan, dan doe ik dat bewust niet. Ik vraag het wel, maar ik praat niet over mezelf.
Het kan zijn dat je nu een heel gesprek hebt gemist..quote:Recent voorbeeld, ik wilde Bradley vertellen dat ik kut geslapen had, door te vragen of hij goed geslapen had. Maar dat vind ik stom dus dat heb ik niet gedaan, heb gewoon gezegd dat ik vanavond vroeg naar bed ga omdat ik nogal kort had geslapen.
Neu. Niet in zijn lunchtijdquote:Op woensdag 13 september 2006 18:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik voel me zelf ook altijd een beetje ongemakkelijk als de nadruk teveel bij mezelf komt te liggen. Maar vaak zit er in de vraag al wel iets waarmee ik nieuwsgierig wordt en andersom kan vragen..
[..]
Het kan zijn dat je nu een heel gesprek hebt gemist..
quote:Op woensdag 13 september 2006 18:42 schreef NanKing het volgende:
Als jullie maar weten dat mamma Nannie er voor jullie is, dan is het goed.
Hmm.. en vaak op een negatieve manier.. hmm.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het nadeel van openminded-ness. Nooit van je eigen situatie uitgaan en altijd denken "ja, dat vind IK wel/niet prettig, maar dat wil niet zeggen dat een ander dat ook vindt".
Bij mij mag er nog wel het een en ander bijgeschaafd worden, maar in de regel zit ik ook prima in mijn vel. De laatste dagen dan weer iets minder, maar zal ook wel weer over waaien.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik weet intussen wel ongeveer wat ik aan mezelf heb, ja. Niet op alle vlakken, maar ik zit wel lekker in mijn vel.
Hmm wel interessant om dat te weten te komen lijkt me.. Of is het misschien ook een beetje bang dat iemand je bijvoorbeeld als geheel dom gaat zien?quote:Op woensdag 13 september 2006 18:45 schreef wonderer het volgende:
Ik was vroeger extreem verlegen (en naief). Ik weet niet of het daarmee te maken heeft. Heel vroeger belde ik gewoon vreemde mensen op en ging ik tegen ze praten, dus waar het precies is misgegaan, weet ik ook niet.
Oh, ik reageer er verder niet op ofzo hoor.quote:Ik probeer het gewoon te negeren. Je doet er toch niks aan.
Wat is daar dan weer mis mee?quote:Eerlijk gezegd... ik zou het neit weten. Ik verdring dat soort dingen geloof ikIk weet DAT het gebeurt, maar de details, ik zou niks kunnen bedenken. Gaat waarschijnlijk over hoe ik eruit zie.
win-win situatie dus.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:47 schreef wonderer het volgende:
[..]
Neu. Niet in zijn lunchtijd
Praten doen we in bed
Ik post alleen een beetje veel geloof ik.. De hele pagina is bijna geel.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:50 schreef Twisted_fok het volgende:
Zulks een goed topic, zoals erik zei.![]()
Oh, dat zeker. Mjin intelligentie is zo'n beetje mijn enige trotsquote:Op woensdag 13 september 2006 18:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm wel interessant om dat te weten te komen lijkt me.. Of is het misschien ook een beetje bang dat iemand je bijvoorbeeld als geheel dom gaat zien?
Niet standaard dus sommige mensen vinden dat ze daar op moeten reageren.quote:Oh, ik reageer er verder niet op ofzo hoor.
Wat is daar dan weer mis mee?
Geel?quote:Op woensdag 13 september 2006 18:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik post alleen een beetje veel geloof ik.. De hele pagina is bijna geel.
Voor mij geel, want het zijn mijn eigen posts.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
Geel?Blauw
En ik moet eigenlijk boodschappen doen nu...
Handig...quote:Op woensdag 13 september 2006 18:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor mij geel, want het zijn mijn eigen posts.
Nouja, als je dat dan achterwege laat weet je wel dat je gerespecteerd wordt om wie je bent.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:55 schreef wonderer het volgende:
Oh, dat zeker. Mjin intelligentie is zo'n beetje mijn enige trots
Mjah dat was ik ook even vergeten dat je die ook nog hebt.. Jammer dat dat je raakt.. Het is zo irrelevant wat die apen vinden, maar bij dat soort dingen is dat wel vaker zo..quote:Niet standaard dus sommige mensen vinden dat ze daar op moeten reageren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |