abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 september 2006 @ 18:29:20 #101
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_41777070
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:27 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nope. Ik baal gewoon als ik dingen verkeerd begrijp en dus een stomme opmerking terugmaak, waardoor andere mensen gaan lachen. En hier in Amerika is het nog erger, omdat je dus mensen aan de telefoon krijgt die slecht Engels spreken.

Ik heb ook een tijd gehad dat als ik iemand op straat hoorde lachen, ik dacht dat het om mij was. En nog steeds heb ik dat soms wel. Ik probeer me er niks van aan te trekken.

Het ergste is trouwens als je met iemand over straat loopt en je krijgt een opmerking naar je hoofd. Dan moet je tegenover je vriend/familielid met wie je dan bent net doen alsof het je niet raakt/alsof je het niet gehoord hebt enzo. Dat vind ik echt klote.
Op zich herken ik hier ook wel een aantal dingen uit.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_41777082
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:12 schreef maedel het volgende:

Later gingen ze me daarmee chanteren. Ik was net op weg mensen te leren vertrouwen, en dat werd toen weer helemaal afgebroken. Heeft vervolgens weer jaren geduurd voor ik dat weer een beetje durfde.
Nog steeds heb ik wel een "gezonde paranoïa" hoor
Vreselijk als dat op het moment gebeurt dat je net vertrouwen aan het herwinnen bent lijkt me.

Ik denk dat gezonde achterdocht helemaal niet zo verkeerd is. Ik heb zelf dan weliswaar een ietwat ongezonde achterdocht, maar per saldo levert dat denk ik minder schade op dan helemaal nooit een tweede keer nadenken..

Zelf ben ik denk ik redelijk open, maar in de diepte vertrouw ik op sommige vlakken, zoals bijvoorbeeld waar het op psychische mankementen aankomt, maar een paar mensen. Ik denk ook dat het niet nodig is dat iedereen alles van je weet. Een stukje mag je best voor jezelf of voor een zeer select clubje houden vind ik.
pi_41777107
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:23 schreef wonderer het volgende:

Af en toe behoorlijk lastig maar ik heb in ieder geval geleerd me dat soort dingen niet persoonlijk aan te trekken (al sla ik nu soms door naar de verkeerde kant, dat zelfs de problemen van mijn beste vrienden me soms geen moer meer boeien).
Hierna komt de balans.
  woensdag 13 september 2006 @ 18:31:07 #104
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_41777117
Wat is dit toch een fijne reeks . En wat zijn jullie toch tof .
Hoogachtend,
Erik.
pi_41777155
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:24 schreef NanKing het volgende:

[..]

Relativeer dat eens .
Het is echt hét voorbeeld van een low selfesteem hebben .

ik nog even aan 't opdrogen van een douche
Ik heb dat zelf ook wel.. Ik ben anderen niet graag tot last, en zou me op die manier toch wel lastig voelen.
  woensdag 13 september 2006 @ 18:33:26 #106
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_41777183
Oh, met zo'n gevoel heb ik ook lang gekampt. Dat als je iemand iets vertelt, dat je dan het gevoel hebt dat je ze een last meegeeft. Want wie ben ik om anderen op te zadelen met mijn issues.
Hoogachtend,
Erik.
pi_41777184
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:25 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik deel sommige dingen alleen met mezelf. Klinkt misschien wat raar, maar als ik een emotioneel probleem rationeel benader, heb ik al geen behoefte meer om het met iemand anders te bespreken, omdat die er nog minder aan kunnen doen dan ikzelf.
Ik zoek toch vaak wel bevestiging bij anderen in dat geval.. Ook is het vaak zo dat ik iets rationeel prima kan handlen, maar toch behoefte heb om er over te praten. Niet om tot een oplossing te komen, want die heb ik dan zelf wel, maar gewoon om het kwijt te raken en te delen.. Gedeelde smart is halve smart denk ik.
  woensdag 13 september 2006 @ 18:34:33 #108
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_41777218
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:33 schreef Alicey het volgende:

[..]
Gedeelde smart is halve smart denk ik.
Zoals mijn zus zo mooi verkeerd zei: gedeelde smacht is halve smacht .
Hoogachtend,
Erik.
pi_41777219
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb dat zelf ook wel.. Ik ben anderen niet graag tot last, en zou me op die manier toch wel lastig voelen.
Ja maar denk eens zo; jij vindt het toch ook niet erg als een ander iets zegt tegen jou? Of even advies vraagt, of even zijn hart stort?

Ik vind het soms wel fijn als bijv. Erik 's avonds tijdens zijn dipje even tegen me aanklept .
Dan weet ik dat hij weet dat ik er voor hem ben.

Het geldt natuurlijk niet in elke situatie en voor iedereen altijd, maar over het algemeen genomen bedoel ik .
ijs_beer fan!
  woensdag 13 september 2006 @ 18:35:20 #110
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_41777238
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:34 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik vind het soms wel fijn als bijv. Erik 's avonds tijdens zijn dipje even tegen me aanklept .
.
Hoogachtend,
Erik.
pi_41777245
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:27 schreef wonderer het volgende:

Nope. Ik baal gewoon als ik dingen verkeerd begrijp en dus een stomme opmerking terugmaak, waardoor andere mensen gaan lachen. En hier in Amerika is het nog erger, omdat je dus mensen aan de telefoon krijgt die slecht Engels spreken.
Ah, ok.. Dat lijkt mij wel lastig. Nouja, ik maak best wel vaak een stomme opmerking. Heb je dat altijd al gehad?
quote:
Ik heb ook een tijd gehad dat als ik iemand op straat hoorde lachen, ik dacht dat het om mij was. En nog steeds heb ik dat soms wel. Ik probeer me er niks van aan te trekken.
Dat heb ik ook best vaak.. In ieder geval let ik altijd heel goed op tot ik verzekering heb dat het niet om mij is.
quote:
Het ergste is trouwens als je met iemand over straat loopt en je krijgt een opmerking naar je hoofd. Dan moet je tegenover je vriend/familielid met wie je dan bent net doen alsof het je niet raakt/alsof je het niet gehoord hebt enzo. Dat vind ik echt klote.
Dat heb ik zelf eigenlijk nooit zo meegemaakt.. Wat voor opmerkingen krijg jij dan naar je hoofd?
pi_41777273
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:28 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet bang om die vragen te stellen, ik kan ze alleen meestal niet bedenken, dus dan hou ik mijn mond maar.
Ik denk dat ik je dan eerder verkeerd heb begrepen. Maar wat je eerder zei, door te luisteren kom je ook heel veel te weten.
  woensdag 13 september 2006 @ 18:36:45 #113
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_41777284
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Whehe. Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik ben het waard om over in de rats te zitten
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_41777289
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, met zo'n gevoel heb ik ook lang gekampt. Dat als je iemand iets vertelt, dat je dan het gevoel hebt dat je ze een last meegeeft. Want wie ben ik om anderen op te zadelen met mijn issues.
Mjah, inderdaad. En zelf dan wel altijd klaar staan met een luisterend oor en dat dan wel vanzelfsprekend vinden.
pi_41777299
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:34 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Zoals mijn zus zo mooi verkeerd zei: gedeelde smacht is halve smacht .
Ze is Hagenees?
pi_41777305
Ik ben begonnen baas Erik.
  woensdag 13 september 2006 @ 18:37:47 #117
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_41777312
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Mjah, inderdaad. En zelf dan wel altijd klaar staan met een luisterend oor en dat dan wel vanzelfsprekend vinden.
Ja .
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 13 september 2006 @ 18:38:06 #118
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_41777321
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ze is Hagenees?
Neuh, Brabants, Eindhovens.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 13 september 2006 @ 18:38:16 #119
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_41777324
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:37 schreef Twisted_fok het volgende:
Ik ben begonnen baas Erik.
Grote meid.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 13 september 2006 @ 18:38:27 #120
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_41777329
(kwartet)
Hoogachtend,
Erik.
pi_41777335
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:34 schreef NanKing het volgende:

Ja maar denk eens zo; jij vindt het toch ook niet erg als een ander iets zegt tegen jou? Of even advies vraagt, of even zijn hart stort?
Oh, ik heb al gereageerd voor ik dit las. Maar da's dus het hele idiote.. Op een of andere manier is het toch niet gelijk of niet hetzelfde ofzo..
quote:

Het geldt natuurlijk niet in elke situatie en voor iedereen altijd, maar over het algemeen genomen bedoel ik .
Ik heb dat zelf ook ja.. Maar toch andersom ben ik gek genoeg altijd bang dat ik lastig ben..
  woensdag 13 september 2006 @ 18:38:50 #122
71919 wonderer
pi_41777345
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik zoek toch vaak wel bevestiging bij anderen in dat geval.. Ook is het vaak zo dat ik iets rationeel prima kan handlen, maar toch behoefte heb om er over te praten. Niet om tot een oplossing te komen, want die heb ik dan zelf wel, maar gewoon om het kwijt te raken en te delen.. Gedeelde smart is halve smart denk ik.
Dat schijnt iets typisch vrouwelijks te zijn... Daarom vragen vrouwen altijd aan hun vent "wat is er?" terwijl mannen denken "erover praten lost toch niks op, hou je klep, mens".

Dingen die me ECHT dwars zitten en waar toch geen oplossing voor is, daar praat ik niet over. Heeft geen zin. En ik heb al helemaal geen behoefte aan die "valse" bezorgdheid en sterkte gewens enzo. Het heeft alleen zin als ik wil dat mensen even rekening met mijn bui houden of zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_41777361
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:36 schreef wonderer het volgende:

[..]

Whehe. Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik ben het waard om over in de rats te zitten
Dan is je zelfvertrouwen op dat gebied okee
pi_41777373
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:38 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Neuh, Brabants, Eindhovens.
Een zacht g'tje was het dan vast.
  woensdag 13 september 2006 @ 18:41:03 #125
71919 wonderer
pi_41777412
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik denk dat ik je dan eerder verkeerd heb begrepen. Maar wat je eerder zei, door te luisteren kom je ook heel veel te weten.
Precies, maar soms als mijn gesprekspartner dan veel vraagt, ben ik bang dat ze denken dat ik niet geinteresseerd ben en alleen maar over mezelf wil praten. Dat kap ik dan ook bewust af. En zelfs al WIL ik dat, natuurlijk vraag ik soms wel eens iets omdat ik er zelf op wil doorgaan, dan doe ik dat bewust niet. Ik vraag het wel, maar ik praat niet over mezelf.

Recent voorbeeld, ik wilde Bradley vertellen dat ik kut geslapen had, door te vragen of hij goed geslapen had. Maar dat vind ik stom dus dat heb ik niet gedaan, heb gewoon gezegd dat ik vanavond vroeg naar bed ga omdat ik nogal kort had geslapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')