Whehe, succes.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:01 schreef NanKing het volgende:
Twist.
Ben bezig met die klaptop maar hij kut een beetje.
Ben nu weg naar een verjaardag.
Dat ben ik met haar eens. Geen bezorgde reactie krijgen is vaak prettig.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb een vriendin en die heeft me wel eens verteld dat ze het fijn vond dat ze alles altijd even aan me kwijt kon, als ze ergens mee zat. Gewoon het vertellen. Er was geen advies nodig, geen goede raad, geen reactie (al had ik die soms wel, natuurlijk). Maar het luchtte haar zo op dat ze het uitgesproken had, dat ze er echt beter van werd.
Waar ligt het dan aan als een opmerking fout valt?quote:Op woensdag 13 september 2006 18:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Iemand kan mij vrij snel raken. Ik ben soms een beetje hypergevoelig. Maar vooral opmerkingen van vrienden die fout vallen raken me.
Ik zei ook tegen haar, "ik kan er natuulijk wel een waarde-ordeel over geven, en hoe ik over dat denk, maar uiteindelijk heb je daar niks aan. De keuzes die je maakt zijn je eigen, en die respecteer ik ongeacht of het nou de keuzes zijn die ik gemaakt zou hebben. Als je maar wel weet dat áls je enige hulp of iets dergelijks nodig heb, dan moet je het gewoon even zeggen."quote:Op woensdag 13 september 2006 18:05 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Dat ben ik met haar eens. Geen bezorgde reactie krijgen is vaak prettig.
Ik ga me dan namelijk schuldig voelen als iemand zich dan zorgen om me gaat maken.![]()
Je bent lief.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:09 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik zei ook tegen haar, "ik kan er natuulijk wel een waarde-ordeel over geven, en hoe ik over dat denk, maar uiteindelijk heb je daar niks aan. De keuzes die je maakt zijn je eigen, en die respecteer ik ongeacht of het nou de keuzes zijn die ik gemaakt zou hebben. Als je maar wel weet dat áls je enige hulp of iets dergelijks nodig heb, dan moet je het gewoon even zeggen."
Sommige dingen moet je gewoon niet op fora plempenquote:Op woensdag 13 september 2006 18:00 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Ik heb op zich wel een perfect voorbeeld, maar dat is toch te privé voor hier.
ME/CVS? Been there, done that, still wearing the t-shirt zal ik maar zeggenquote:Ik ben nu aan het leren om op school veel opener te zijn over m'n gezondheid en wat die constante vermoeidheid met me doet, dan kunnen zij me helpen.
Schiet me zojuist te binnen dat ik toen ik 14 was wel eens iets gedeeld heb met twee meisjes (gewoon een geheim, niet het bed dusquote:Maar er zijn ook andere dingen, zoals de neiging naar stoornissen (om het even cru te zeggen, verder houd ik het vaag), die ik niet met hun ga delen. Er zijn ook maar een paar mensen die op dat gebied meer van me weten en dat blijft zo.
Geloof me als ik uit ervaring zeg dat iemand je dan juist nog meer kan raken.
Oh, ik bedoelde bijvoorbeeld of je slechthorend bent en daarmee gepest bent ofzo..quote:Op woensdag 13 september 2006 17:12 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je vroeg wat ik dacht wat de relatie met de telefoon is... dat begreep ik niet
Heb je ook dat wanneer je ergens mee bezig bent en je merkt dat iemand je op je vingers kijkt dat je stopt?quote:Als iemand me op mijn vingers kijkt, word ik nerveus. Ik hou dan ook niet van presenteren of iets in een massa zeggen waar iedereen me aankijkt. Ik bloos sowieso snel, maar ik heb geleerd me daar niks meer van aan te trekken, ik kan er niks aan doen, dus boeie.
Dat is denk ik wel zo. Mijn echte zwakke plekken ben ik zelf ook niet zo open over..quote:Als je te open bent, word je trouwens alleen maar op je zwakke plek gepakt door valse nichten, dus wat dat betreft...
Ah, op die manier.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:17 schreef wonderer het volgende:
Gewoon, dingen waarbij de ondervraagde denkt van "goh, daar heb je over nadacht/wat een leuke originele vraag" etc.
Hmm.. Je probeert een standaard vraag verpakt te stellen?quote:Als ik gewoon met mensen in gesprek ben, is het wel minder, maar bijvoorbeeld in het SCHtel topic... Daar wil ik toch wel echt mijn best doen om niet met de standaard vragen langs te komen, ook al is dat wel wat ik wil weten.
Check [HOMO] rond 17 december.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:53 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik nou te ver ga, maar heb je een voorbeeld?
Ik denk dat dat ook lastig is. Het kan pas als het geen zwakke plek meer voor je is (Een plek waar je echt hard geraakt kan worden). Dan kan er evengoed misbruik van gemaakt worden, maar dan kun je er boven staan.. Ik denk dat dat vooral bedoeld werd.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Sterker? Ik weet niet hoe je er sterker van wordt als je andere mensen de gelegenheid geeft een mes in je zwakke plek te steken.
Ik word ook vaak als praatpaal gebruikt, omdat ik a) te vertrouwen ben, b) nogal nuchter tegen dingen aankijk en c) ik soms nog wel bruikbaar advies geef ookquote:Op woensdag 13 september 2006 18:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb een vriendin en die heeft me wel eens verteld dat ze het fijn vond dat ze alles altijd even aan me kwijt kon, als ze ergens mee zat. Gewoon het vertellen. Er was geen advies nodig, geen goede raad, geen reactie (al had ik die soms wel, natuurlijk). Maar het luchtte haar zo op dat ze het uitgesproken had, dat ze er echt beter van werd.
Relativeer dat eensquote:Op woensdag 13 september 2006 18:05 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Dat ben ik met haar eens. Geen bezorgde reactie krijgen is vaak prettig.
Ik ga me dan namelijk schuldig voelen als iemand zich dan zorgen om me gaat maken.![]()
Ik deel sommige dingen alleen met mezelf. Klinkt misschien wat raar, maar als ik een emotioneel probleem rationeel benader, heb ik al geen behoefte meer om het met iemand anders te bespreken, omdat die er nog minder aan kunnen doen dan ikzelf.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:12 schreef maedel het volgende:
[..]
Schiet me zojuist te binnen dat ik toen ik 14 was wel eens iets gedeeld heb met twee meisjes (gewoon een geheim, niet het bed dus), dat toch wel behoorlijk privé was, maar ik dacht dat ik vrienden was met hen. Later gingen ze me daarmee chanteren. Ik was net op weg mensen te leren vertrouwen, en dat werd toen weer helemaal afgebroken. Heeft vervolgens weer jaren geduurd voor ik dat weer een beetje durfde.
Nog steeds heb ik wel een "gezonde paranoïa" hoor![]()
Teruglezen kan altijd.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:25 schreef Twisted_fok het volgende:
Ik moet nu trouwens eigenlijk echt aan de slag voor school, maar het is me hier nu veel te interessant en nuttig.
Wordt ook aan gewerkt tegenwoordig, maar het blijft lastig.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:24 schreef NanKing het volgende:
[..]
Relativeer dat eens.
Het is echt hét voorbeeld van een low selfesteem hebben.
ik nog even aan 't opdrogen van een douche![]()
Nope. Ik baal gewoon als ik dingen verkeerd begrijp en dus een stomme opmerking terugmaak, waardoor andere mensen gaan lachen. En hier in Amerika is het nog erger, omdat je dus mensen aan de telefoon krijgt die slecht Engels spreken.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oh, ik bedoelde bijvoorbeeld of je slechthorend bent en daarmee gepest bent ofzo..
[..]
Heb je ook dat wanneer je ergens mee bezig bent en je merkt dat iemand je op je vingers kijkt dat je stopt?
[..]
Dat is denk ik wel zo. Mijn echte zwakke plekken ben ik zelf ook niet zo open over..
Oh. In dat geval; Werken, trut!quote:Op woensdag 13 september 2006 18:27 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
@Erik![]()
Niet te lief gaan doen he.
Nee, ik ben niet bang om die vragen te stellen, ik kan ze alleen meestal niet bedenken, dus dan hou ik mijn mond maar.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ah, op die manier.Daar hoef je toch niet bang voor te zijn om die vragen te stellen?
[..]
Hmm.. Je probeert een standaard vraag verpakt te stellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |