abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41769853
nu gaan al die kkk'tjes gelijk op de barricade. Echt lachen. Schijters, alsof dat ooit echt gaat gebeuren!
Nederland is al aardig opweg de VS na te apen: een land vol met kortzichtige hufters van alle mogelijke afkomst, een grote smeltkroes. Die ghetto's (rotterdam west, Bijlmer etc.) zijn er ook al dus maak je geen zorgen.

Trouwens, mensen die voor een sharia zijn laten hun vrouw meestal al niet stemmen, dus dat scheelt weer. En allochtonen mogen technisch gezien niet stemmen.
pi_41769867
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:20 schreef ikbenhetbeu het volgende:
Toch snappen veel Nederalnders het princiepe van onze democratsie niet. Het gaat er niet om hoeveel nederlanders het ergens mee eens zijn of niet.

iedereen mag kiezen wie het voor het zeggen hebben, dat heet verkiezingen. Dat zou dus een afspiegeling van de bevolking moeten zijn. Die personen hebben het voor het zeggen, of de rest van nl er nu anders over denkt of niet, dat doet niet ter zaken.

Het overgrote deel van de nederlanders is niet eens voldoende geinformeerd (of zelfs slim genoeg) om een goede beslissing te nemen. Daarom laten we het aan de gekozen minderheid over, om voor de meerderheid te beslissen.
Dat is de zwakte van democratie, met 18 miljoen mensen hoeven er maar 12.000.001 mensen het er mee eens te zijn, de overige 4 miljoen mag verrotten in de fouten gemaakt door het gros
  woensdag 13 september 2006 @ 14:24:50 #28
158109 ikbenhetbeu
www.ikbenhetbeu.nl
pi_41769913
is dat daadwerkelijk een zwakte? tot nu toe blijkt democratsie toch redelijk te werken toch?
www.ikbenhetbeu.nl
www.ikbenhetbeu.nl/inschrijven 1e 100 auteurs in de hall of fame!
pi_41769993
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:24 schreef ikbenhetbeu het volgende:
is dat daadwerkelijk een zwakte? tot nu toe blijkt democratsie toch redelijk te werken toch?
Tja als je een democratie in het klein bekijkt kun je je afvragen of het wel zo succesvol is als men denkt dat het is, stel je bent met 11 mensen en je wilt even wat gaan eten, jullie doen democratisch en 6 mensen willen naar mac donalds en 5 mensen willen naar burgerking dan is het logisch dat als je bij elkaar wilt blijven je de zin van de kleine meerderheid aanneemt toch? Dan zijn er 5 mensen die tegen hun zin naar de mac gaan, en als ze naar de burger king gaan ontstaat er verdeeldheid
  woensdag 13 september 2006 @ 14:32:18 #30
158109 ikbenhetbeu
www.ikbenhetbeu.nl
pi_41770117
Wel als je het zo zwart wit ziet, ik denk dat het bij een democratsie eerder om de vraag gaat... ok bij de mac...menu 5 euri, maar dan moet je de frietsous er zelf altijd bij kopen a 25 cent, of allen menu's 5.10 euri, altijd met saus.

moet de oveheid de kosten van wat extra's verdelen over iedereen, of moet de gebruiker betalen?

Ik denk dat er anders iets van een referendum gehouden zou moeten worden...bv zullen we de democratsie afschaffen? ja of nee?
www.ikbenhetbeu.nl
www.ikbenhetbeu.nl/inschrijven 1e 100 auteurs in de hall of fame!
pi_41770247
Liever niet maar als het Nederlandse volk dat echt wil verhuis ik wel naar de states ..
Steun een gratis goed doel naar keuze. Download http://rapidshare.com/files/29980773/plz_download.rar (en gooi het daarna weg ofzo :) Gratis doneren aan een goed doel!
  woensdag 13 september 2006 @ 14:37:34 #32
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_41770261
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:32 schreef ikbenhetbeu het volgende:
Ik denk dat er anders iets van een referendum gehouden zou moeten worden...bv zullen we de democratsie afschaffen? ja of nee?
Het afschaffen van de democratie, en daarmee dus het aanpassen van onze grondwet, is niet iets dat door een referendum geregeld kan worden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_41777567
Als dat gebeurt vertrek ik naar Zweden, Finland of de USA.
Ich bin der Führer.
pi_41779261
Als dit ooit gebeurt vertrek ik per direcht naar de USA of Australie en mocht het daar ook gebeuren jaag ik gewoon een kogel door me hoofd
pi_41779321
net zoiets als dat Zalm nu gaat bekijken of de Islamieten via een omweg toch een huis mogen kopen omdat ze eigenlijk geen rente mogen betalen. AANPASSEN en anders ga je maar op een camping wonen. Opzouten met die onzin, Nederland laat over zich heen lopen.
pi_41779443
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:35 schreef P-azz het volgende:
net zoiets als dat Zalm nu gaat bekijken of de Islamieten via een omweg toch een huis mogen kopen omdat ze eigenlijk geen rente mogen betalen. AANPASSEN en anders ga je maar op een camping wonen. Opzouten met die onzin, Nederland laat over zich heen lopen.
In Turkije is er ook rente en geen sharia, dus hier lukt het vast ook wel.
pi_41779449
wat een gedoe om niks
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_41779509
Nederland schijnt een democratie te zijn en zodra de sharia ingevoerd word zijn daarmee de grondbeginselen van ons landje onderuit gehaald en zal er dus geen democratie zijn.

Dus optyften teringmoslims
pi_41779520
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:39 schreef kollie het volgende:
wat een gedoe om niks
Inderdaad, soms krijg gewoon het idee dat dit soort berichten bewust naar buiten komen om de samenleving nog meer te polariseren.

De meeste autochtonen reageren nu zo: GADVERDAMME, SHARIA IS VIES, MOSLIMS ZIJN VIeS

Terwijl de meeste Nederlandse moslims niet eens willen dat de sharia hier wordt ingevoerd. (was laatste een peiling over)
pi_41779527
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nederland schijnt een democratie te zijn en zodra de sharia ingevoerd word zijn daarmee de grondbeginselen van ons landje onderuit gehaald en zal er dus geen democratie zijn.

pi_41779540
quote:
Zo'n reactie bedoel ik dus.
pi_41779597
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:41 schreef P-azz het volgende:

[..]

Nog zo eentje.

Jullie zijn allemaal marionetten van de media.

Zelfs de moslims willlen geen sharia, laat staan Donner, of de niet moslims.
pi_41779623
quote:

simpele ziel
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_41779652
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:43 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nog zo eentje.

Jullie zijn allemaal marionetten van de media.

Zelfs de moslims willlen geen sharia, laat staan Donner, of de niet moslims.
waarom zou Zalm dat dan willen oordelen. Omdat de media dat verzint? hahaha
pi_41779680
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:05 schreef _The_General_ het volgende:
Ik sterf nog liever!
In de Sharia staan heel wat manieren van doodgaan. Ik weet zeker dat je er wel iets van je gading zult kunnen vinden. Elk nadeel hep een voordeel enzo
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 13 september 2006 @ 19:46:12 #46
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_41779708
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:06 schreef Herkauwer het volgende:

...dictator....
Geert .
pi_41779755
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:06 schreef teamlead het volgende:
zolang we in een democratisch land wonen: bij een dergelijke meerderheid ja..
Zolang we in een beschaafd land leven, nee.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_41779804
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:44 schreef P-azz het volgende:

[..]

waarom zou Zalm dat dan willen oordelen. Omdat de media dat verzint? hahaha
De media verzint niks. Ze doen iedere maand een nutteloos onderzoek met een nutteloze conclusie of stellen bewust rare vragen, alleen maar om een beetje sensatie op te wekken.

Dat ze daarmee de samenleving polariseren zullen ze vast ook wel doorhebben.

De hoofdvraag blijft:
Willen de moslims de sharia in NL?

Antwoord: Nee.

Dus ik vraag me af hoe dat ooit gaat gebeuren.

[ Bericht 1% gewijzigd door IHVK op 13-09-2006 20:16:07 ]
pi_41787324
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:14 schreef JediMasterLucia het volgende:
als de sharia hier ingevoerd word omdat de meeste mensen het willen, pak ik het eerste vliegtuig hier vandaan..
Alleen al omdat er dan geen schaars geklede vrouwen meer op straat lopen...
pi_41787498
Dit is wel zo enorm onwaarschijnlijk. Maar 1/16e deel is moslim in Nederland. Je kunt het zo ruim vantevoren zien aankomen als er radicalisering dreigt. Wat dat betreft heeft de geschiedenis ons genoeg geleerd.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')