Thnx voor het vertrouwen, nu nog zien dat ik het niet upfuck
![]()
@Lommerijk, wss standaard gelamineerd werkbladdinges denk ik. RVS en consoorten zijn onbetaallbaar, idem voor marmer enzo. Wel iets van houttekening liefst.
Allereerst de vloer. Kroegtijgers optie is zeker het overwegen waard.
Ik zie namelijk een beetje op tegen het uitbreken van de vloer, en wel hierom:
![]()
(oude foto)
Het zijn dus dikke tegels die liggen op stabilisé, met een cementlaag onder de tegels wel. De vloer zoals ie er nu ligt is gewoon zeer goed. Als ik die uitbreek zit ik dus met dat zand daaronder, en dat zand kan schuiven, dus als ik dat uitgraaf dan kan dat zand vanonder de delen die blijven zitten (zoals het stuk vloer dat onder de kasten komt) afschuiven, waardoor die vloer daar zwakker wordt.
Dus ofwel kroegtijgers optie ofwel egalisatie en dan tegels op tegels. Dat laatste heeft als voordeel dat het veel makkelijker en goedkoper zal zijn, dat de vloer ook zeer stabiel en sterk zal zijn. Heeft als nadeel dat je dus zo'n rand zal hebben aan de buitendeur (waar dat rood is):
![]()
Ik ben er nog niet over uit hoe onprofessioneel en storend dat zou zijn. Je kan (moet) die verhoging dan zo afwerken (of iets dat daarop lijkt):
![]()
Dus je zou daar een relatief dun metalen randje zien. Enkel te zien als de deur open staat wel, maar ik vrees dat dat onprofessioneel zal ogen, en ik weet niet of dat eigenlijk wel gedaan wordt.