abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 september 2006 @ 19:06:02 #26
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41778253
Ja dat hoop ik ook. De details ga ik niet vertellen, maar het komt er op neer dat zij wat erge fouten heeft gemaakt, en ik erge fouten in de reactie daarop. Erge, maar geen onvergeeflijke. maar zulke dingen laten zich niet dwingen en dat ben ik ook niet van plan.

Wat de achterbouw betreft, daar wil ik ooit een grote heldere ruimte van maken. Zo 'alle' binnenmuren eruit en een schuifpui die dan uitkomt op de hof. maar dat zal het grootste werk van allemaal worden aangezien het achterste stuk volledig afgebroken moet worden inclusief funderingen en opnieuw worden gezet. Lijkt me niet moeilijk, maar wel tijdsintensief en het zal ook wel wat kosten. Het is dan ook niet gepland voor de nabije toekomst. Eens de nieuwe keuken er is wordt dat stuk gewoon niet meer gebruikt voor een x-aantal jaar. Niet echt zonde of zo want we wonen hier maar met 3 en hebben al die ruimte niet nodig.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 september 2006 @ 19:59:21 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41780170
Ik hoop dat alles tussen jou en de .mrs weer goedkomt... *duimen gaat*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_41790319
MMach heb alles even doorgelezen en de fotos en het filmpje eens goed bekeken. Ik ken deze situatie waarin je altijd heb moeten leven. Ik ken ook mensen die er ongeveer zo bij zitten (op de scheuren in de muur na) Die mensen waren ook niet continu ziek in tegendeel. Toen ik daar nog kwam maakt ik daar echt geen probleem van en at ook gewoon een broodje mee (iets ander maken was zo ongeveer niet te doen) Hun WC was echt een plank met een gat erin die uitkwam op een beerput. Deze situatie is inmddels over bij hun. Bij jouw gaat dat ook lukken dat weet ik zeker je bent al een heel eind op weg! Eigenlijk zou ik je daar stante pede weg willen halen niet omdat ik je zielig vind in tegen deel maar om je alles te geven wat je verdient en dat is een hoop! Nu kom je bij mij ook in de troep en weet half hoe het voor jouw moet zijn. Zwaar respect voor je, ik kijk uit naar je prachtige ontwerpen en de leuke verslaggeving en uitvoering daarvan.
pi_41791063
MMach, heb je geen plattegrond van het huis? Ben best wel benieuwd naar de indeling van het huis...
  donderdag 14 september 2006 @ 03:52:30 #30
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41791257
ty tnimble

En een plattegrond (ok, precies is het niet, ik heb het net zitten tekenen in mijn bed)
pi_41792571
Wat een ruimte zeg 3 verdiepingen + zolder en kelder. Toen jullie daar nog met zijn 7en en hebben gewoont zal het best wel krap geweest zijn vooral als je de 'verzameling' er ook nog bij hebt staan.
  donderdag 14 september 2006 @ 09:02:22 #32
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41792854
Volgens mij wel een heel mooi huis.

En wat een tegenslag er weer bij met je vriendin. Maar je doet er inderdaad verstandig aan het even te laten rusten. Echt liefde laat zich niet dwingen, maar ook niet tegenhouden.
pi_41793459
Misschien is het een idee om eens op marktplaats te kijken voor een 2e hand keuken ofzo, ze staan er vanaf 200 euro op en je hoeft misschien dan slechts de kastjes even te schilderen???
pi_41797294
MMach.. ik had al een hoop gelezen over je situatie thuis , maar zo wordt het nog duidelijker!
respect iig hoe jullie het tot nu toe gedaan hebben !

En als het zo door gaat kunnen we nog jaren genieten van al je klussen Want volgens mij is er nog genoeg te doen !
pi_41797514
Ja, er zijn zelfs gratis keukens te verkrijgen! Misschien kan je wat vinden vlak bij de grens, dan hoef je niet zover te rijden.
  donderdag 14 september 2006 @ 12:42:33 #36
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41798440
Dat is inderdaad nog geen slecht idee . Een bestaande keuken aanpassen moet wel goedkoper zijn.

En ik ga nog maar eens offtopic. Ik zat daarnet te kijken in mijn fotomappen en ik kom deze foto's tegen (de.mrs was de enige die die foto's al heeft gezien). Het zijn scans van analoge foto's. Ik zou niet durven zeggen uit welk jaar. Ik gok 1999 of 2000. Uit mijn gestalte valt het jaartal niet af te leiden, want ik was tot mijn 18 maar 1m54 en nu ben ik 1m78

Een paar foto's van de bijliving en de nieuwe keukenplaats denk ik. Halverwege het opkuisen:

En 'jeugd'-foto's van kleine MMach toen we de kelder aan het opruimen waren.

pi_41800235
je bent ook nix veranderd heh! jij kleine schooier
pi_41800723
Wat een lief klein MMachje!

En wat zijn jullie al ver gekomen sinds de dood van jullie vader. Veel lof voor de montere manier waarop jullie er de schouders onder hebben gezet.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 14 september 2006 @ 14:19:03 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41800969
Mmach! Wat Dude hierboven zegt. Idd dik respect voor jullie!
pi_41801036
Gezien uw status als mdf-god lijkt een tweedehandskeuken niet echt nodig.
Kwa aanrechtbladen, naar welk materiaal gaat uw voorkeur uit?
pi_41801083
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:59 schreef realbase het volgende:
MMach.. ik had al een hoop gelezen over je situatie thuis , maar zo wordt het nog duidelijker!
respect iig hoe jullie het tot nu toe gedaan hebben !

En als het zo door gaat kunnen we nog jaren genieten van al je klussen Want volgens mij is er nog genoeg te doen !
in MMach's gemiddelde temp kun je dat vergeten.... een paar maanden misschien, maar dan is ie al weer klaar

wel heel demotiverend voor de part-time klusser die een uurtje bezig is en 2 uur een bier-overleg heeft

maar wat betreft je vloer, ik zou inderdaad op het kale beton je keuken plaatsen (is overigens ook normaal om te doen).
Wat betreft het hoogte-verschil zou ik eerst de oude tegels eraf bikken, en eventueel een slijper huren om een dunne laag eraf te slijpen (net zoals dat op wegen wordt gedaan als het asfalt wordt vervangen).
Daarna effe egalisatie eroverheen en tegelen maar
  Moderator donderdag 14 september 2006 @ 14:27:37 #42
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_41801166
TVP, ff naar een andere pc.

Wow.
Dat word vast mooi als ik de oude dingen heb gezien (topics )

[ Bericht 75% gewijzigd door Rene op 14-09-2006 14:59:50 ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_41801862
MMach, ik heb weer het volste vertrouwen in je, dat je er iets geweldigs van gaat maken!
pi_41803191
Kan maar 1 ding zeggen op die laatste paar oude foto's: Ach wat schatiig
  donderdag 14 september 2006 @ 15:58:28 #45
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41803706
Thnx voor het vertrouwen, nu nog zien dat ik het niet upfuck

@Lommerijk, wss standaard gelamineerd werkbladdinges denk ik. RVS en consoorten zijn onbetaallbaar, idem voor marmer enzo. Wel iets van houttekening liefst.

Allereerst de vloer. Kroegtijgers optie is zeker het overwegen waard.
Ik zie namelijk een beetje op tegen het uitbreken van de vloer, en wel hierom:

(oude foto)
Het zijn dus dikke tegels die liggen op stabilisé, met een cementlaag onder de tegels wel. De vloer zoals ie er nu ligt is gewoon zeer goed. Als ik die uitbreek zit ik dus met dat zand daaronder, en dat zand kan schuiven, dus als ik dat uitgraaf dan kan dat zand vanonder de delen die blijven zitten (zoals het stuk vloer dat onder de kasten komt) afschuiven, waardoor die vloer daar zwakker wordt.
Dus ofwel kroegtijgers optie ofwel egalisatie en dan tegels op tegels. Dat laatste heeft als voordeel dat het veel makkelijker en goedkoper zal zijn, dat de vloer ook zeer stabiel en sterk zal zijn. Heeft als nadeel dat je dus zo'n rand zal hebben aan de buitendeur (waar dat rood is):

Ik ben er nog niet over uit hoe onprofessioneel en storend dat zou zijn. Je kan (moet) die verhoging dan zo afwerken (of iets dat daarop lijkt):

Dus je zou daar een relatief dun metalen randje zien. Enkel te zien als de deur open staat wel, maar ik vrees dat dat onprofessioneel zal ogen, en ik weet niet of dat eigenlijk wel gedaan wordt.
pi_41805121
Als je die tegels er uit haalt kunt ge deze verkopen. Dit soort tegels worden door heel eurpa heen gesleept omdat er grote vraag naar is. Hoe meer je er hebt hoe beter verkoopbaar. Er zijn hiervoor speciale bedrijven die daar in handelen.
  donderdag 14 september 2006 @ 19:05:51 #47
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41809102
Daarvoor zijn ze misschien wat te beschadigd. Er zijn er ook niet veel dus volgens mij is het de moeite niet waard. Intussen heb ik wat verveel-tijd opgevuld met weer een 3d tekeningetje van de ruimte om de kleuren te testen en de keuken enzo.

En een filmpje, niet veel soeps, maar wel een mooi en passend liedje
http://www.youtube.com/watch?v=Z1cCFA3E22g
  donderdag 14 september 2006 @ 19:16:52 #48
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_41809474
Mmach, je had het over je handelskenmerk: de gekleurde lichtjes. Maak niet álles gekleurd, dat doet hele rare dingen met het uiterlijk van je eten. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_41811982
Ik begrijp dat je op de bestaande vloertegels gaat tegelen. Je schrijft dat je je stoort aan die metalen strip/rand bij de deur.
Haal een hardstenendorpel bij de Bouwmaat en plak die aan het einde/bij de deur met tegellijm. De dikte pas je aan aande hoogte van de vloer.Ziet nog mooi uit en je hebt een doorlopende hoogte ivm met poetsen/water.
pi_41824363
Weer een leuk projectje om te volgen, ben benieuwd hoe je het allemaal gaat aanpakken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')