Bijna mooi aan de electriciteit gehangen.
Omdat ik nu de schakelaar aan de logische kant van de wc deur wou zetten en die al in gebruik was wou ik dus de zekering afzetten zodat er ik aan kon werken. Dus ik hang aan een stopcontact in dezelfde kring een vlakschuurmachine, ik zet ze op haar kop, gewoon omdat ik dan 1 voor 1 de zekeringen kon proberen tot ik de juiste had en de vlakschuurmachine dus stopte met lawaai maken. Na de 2de poging had ik al de juiste zekering gevonden, dus ik kon beginnen. Ik kijk nog even of het licht echt niet meer aan ging, dus ik was zeker dat de stroom eraf was. Ik vijs heel die boel los, en heb dan de schakeldraad over. Die 2 blote uiteinden v/d draden botsten even tegen elkaar toen er met mijn arm langs ging en ik 'huh wtf? een vonkje' Dus ik gaan kijken naar de stoppenkast, en de zekering stond weer aan
![]()
Mijn zus was intussen thuisgekomen, had een stopcontact nodig voor haar gsm of zo, vond het niet raar dat de zekeringenkast openstond, vond het niet raar dat er in de keuken een vlakschuurmachine op haar kop stond te draaien toen ze de zekering terug zette
![]()
Ik had de machine niet gehoord want ik had mn oortjes in.
Geen idee of ik het zwaar gevoeld zou hebben, maar ik ben toch even in een colère geschoten tegen haar
Nu goed, niks gebeurd dus, behalve vooruitgang.
Mijn broer heeft dat muurtje van de wc gebouwd, en toen heeft hij er om mystrieuze reden gekozen om de lichtschakelaar van de wc links (=kant van de scharnieren) te plaatsen, en niet op de hoogte zoals ze allemaal in ons huis zijn (120cm), maar 10cm lager
![]()
. Na een tijdje was ik de onnatuurlijke beweging wel gewoon, maar bezoek kon er maar niet aan wennen.
![]()
dusss:
![]()
Veel afplamuren zal er niet meer nodig zijn
![]()
:
![]()
En ik ben ervan overtuigd dat de meeste fokkers de werking van de lichtschakelaar wel kennen, maar voor de twijfelaars :