quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:49 schreef bloodymary het volgende: ![]()
Als je tien willekeurige kreten hier op dit forum neemt, heb je nog meer diepgang dan in deze column.
En bovendien slaat hij volledig de plank mis.
doe jij beter? Ik daag je uit: verzamel tien qoutes van reaguurders en bouw er een column (350 woorden) omheen. Als'ie leuk is, plaatsen we hem op een ander forum, zodat ze daar weer de kans hebben om jou af te zeiken.
Tot die tijd kun je je pijlen weer richten op mijn nieuwe column. Succes, Bloody Mary
Eerlijk duurt het…
Het loopt langzaam leeg in Aalsmeer. Another one bites the dust… de voorspellende gaven van Joost zagen dit al aankomen. Dahag, Etienne.
Het was me al eerder opgevallen dat er duidelijke patronen zichtbaar zijn in de reacties van de deelnemers door de jaren heen. In de eerste week is er een discussie over roken (wel of niet, binnen of buiten); later maakt men zich druk over het nomineren (ik wil eigenlijk op niemand stemmen, ik vind het zo moeilijk – en dat twaalf keer); en nu zijn we bij de volgende jaarlijks terugkerende opmerking: “Ik mis je nu al en we gaan elkaar snel opzoeken als we er uit zijn!”
Die laatste zin was, dit jaar althans, van Sabrina als reactie op de brief die ze kreeg van Etienne. Nu meent ze dat oprecht – zij gelooft heilig in haar woorden dat ze na dit gedoe Etienne met veel plezier en grote regelmaat gaat opzoeken.
Ik geloof er geen zak van.
Iedereen in BB is een concurrent van elkaar. Je ‘speelt’ om een bedrag van bijna een half miljoen euro. Dat lijkt nog niet zo belangrijk, want de finale is nog wel een paar weken weg, maar neem van mij aan dat met iedere nominatie-ronde de spanning stijgt. “Mooi, weer een weg,” hoor je ze tijdens het plengen van krokodillentranen denken. En zo hoort het ook! Je zit daar voor de winst.
In het eerste jaar vond iedereen elkaar ontzettend lief. Ruzie hebben we niet gehad. Bijna iedere dag werden er afspraken gemaakt voor reunies, gezellige avondjes uit, bezoekjes aan elkaar met kinderen op sleeptouw.
Tranen vloeiden rijkelijk als er weer iemand weg moest (we deden ons best om zo huichelachtig mogelijk over te komen). Net als bij pas overleden familieleden, werd er geen slecht woord gesproken over de afwezigen.
Maar toen we er eenmaal uit waren, hebben we volgens mij nog vier gezamenlijke bijeenkomsten gehad. Inmiddels zien we elkaar nagenoeg nooit meer.
Hadden we in die tijd het sub-etherfrequentie nanotech-apparaatje kunnen gebruiken, dan hadden we interessante dingen gehoord. Van de week heb ik een oude doos met videobanden van de zolder getrokken, video’s met oude afleveringen van BB. Als test hebben we een ouderwetse donderdagavond live-uitzending geprobeerd - met Rolf X. Wouters in de studio, wat live beelden uit het huis en Daphne Deckers op locatie.
Rolf: “Beste bewoners,” [schakelt apparaat in] “wat een prutsers zijn jullie. Die ranzige dikke mag wat mij betreft wel naar huis.” [schakelt apparaat uit] “Jullie zijn een voorbeeld voor de Nederlandse maatschappij, hulde!”
Daphne: “Ehh, hihi, moet ik al?” [schakelt in] “Damn, dat heb ik weer – mezelf laten lenen voor dit klerespelletje. Als die stomme camera’s aangaan sla ik helemaal dicht, weet ik nu al. Lekker dan, met m’n diploma’s en al m’n geld, en dat van Richard, kan ik nog steeds geen hele zinnen maken op tv. En die homo van een Rolf staat elke week lekker warm in de studio. Hond.” [schakelt uit] “Ehh, hihihi, hoi Rolf, welkom op locatie bij Brik Brother, we zijn ehh, ehh, bij de familie van ehh, ehh, Willem. Nee, de familie van ehh, ehh, Ruud, sorry…”
En nu Bridget, afgelopen week: “Naast mij staat Marcel, de vader van Etienne. We gaan nu even kijken naar beelden van jouw zoon, die ligt te bekken met Rik.” [schakel in] “Was Ruud de Wild er maar weer bij, die Marcel stinkt en daar had Ruud vast iets lekkers lulligs over kunnen zeggen. Maar ja, het programma mocht niet meer zo plat, dus hebben ze mij met m’n tieten ingezet. Pfff, nog drie-en-twintig minuten, dan kan ik weer naar m’n hond. Woef!” [schakel uit] “Nou Marcel, wat vind je hiervan? Het zal je zoon maar wezen…” [schakel in] “maar volgens mij is het jouw kind helemaal niet, gna gna.” [schakel uit]
De eerste presentator die hardop durft te twijfelen aan de oprechtheid van de deelnemers moet nog opstaan. Tot die tijd is het pappen en nathouden, lekker politiek correct en een voorbeeld voor de samenleving.
Bart
Ps: de presentatoren waren:
1: Rolf en DD
2: Beau en Esther D.
3: Martijn Kra B.
4: Patty B.
5: Bridget en RdW
6: Bridget